پروسسور چیست ؟ همه چیز در مورد پروسسور ایران کارادیو | asilight

بخش کنترل منطقی می‌تواند دستورالعمل‌هایی برای کدهای عملیاتی از حافظه بازیابی کند و مشخص کند برای هر عملیات چه بخشی باید دستورالعمل را اجاره کند. یک کد مجزای عملیاتی می‌تواند مسیر داده‌ها، ثبت، و دیگر عناصر موجود در پردازنده را بشدت تحت تأثیر قرار دهد. ویدیو پروسسور VP410 new version یکی از محصولات شرکت لیستن است که بسیار قیمت قابل رقابتی نسبت به رقبای خود با توجه به قابلیت هایش داراست. نسل دوم پردازنده های انترپرایزی Intel Xeon Scalable، بر مبنای معماری Cascade Lake است و از 56 هسته، مموری Optane و DRAM سریعتر مجموعه ای اس آی لایت پشتیبانی می‌کند. در ادامه، در کنار بررسی معماری Cascade Lake، به بررسی و مقایسه انواع این CPU ها می‌پردازیم که شامل خانواده های پلاتینوم، گلد، سیلور و برونز است. با نامگذاری این خانواده ها آشنا شده و نسل اول و دوم پردازنده های Scalable را مقایسه می‌کنیم.

ویژگی‌های بیشتری وجود دارد که می‌توان به معماری پردازنده اضافه نمود، ثبات‌ها می‌توانند سرعت برنامه‌ها را افزایش دهد، و از دستورالعمل‌های پیچیده برای ساخت برنامه‌های فشرده تر استفاده کنند. برای مثال، حساب ممیز اغلب در میکرو پردازنده‌های ۸ بیتی در دسترس نیست، اما می‌توان از راه نرم‌افزارها انرا اجرا نمود. ادغام واحدهای ممیز شناور را در آغاز می‌توان به عنوان مدارهای مجتمع جداگانه بررسی کرد و سپس انرا به عنوان بخشی از تراشه‌های میکرو پردازنده مشابه در نظر گرفت، و محاسبات ممیز شناور را افزایش داد.

ساختار[ویرایش]

NVDIMM ها فقط در اولین نسل از پردازنده ‌های Intel Xeon Scalable Processor پشتیبانی می‌شود و فقط می‌تواند با RDIMM ها میکس شود. اغلب پردازنده های رده متوسط هسته های بیشتری ولی با همان قیمت دارند. زئون ها به دلیل اینکه مخصوص سرورها و کاربرد های 24 ساعته ساخته شده‌اند عمر بیشتری دارند. زئون ها از فناوری‌هایی مثل Hyperthreading پشتیبانی می‌کنند که اکثر دسکتاپ‌ها نمی‌توانند. میزان حافظه ای که زئون‌ها پشتیبانی می‌کنند به یک ترابایت هم می‌رسد ولی در Corei ها 64 گیگابایت است. البته باید یادآور شد که با بیشتر شدن تعداد هسته ها عملکرد پردازنده لزوماً بهتر نمی شود بلکه زمانی می توان از بیشتر بودن تعداد هسته ها بهره برد که نرم افزارها هم به گونه ای طراحی شده باشند که بتوانند از افزایش تعداد هسته ها بهره ی لازم را ببرند.

تمامی ابزار موردنیاز برای تعمیر و تست تجهیزات شبکه در مرکز سرور فالنیک در اختیار مهندسین فالنیک قرار دارد. این پردازنده‌ها سبب پیشرفت در بزرگترین پلت‌فرم‌ها در این دهه شده‌اند و کارایی استثنایی و امنیت در سطح سخت‌افزاری را فراهم کرده‌اند. نیازهای سخت افزاری کاربران در هر حوزه‌ای متفاوت است مثلا فردی که به بازی‌های آنلاین و یا وب گردی می‌پردازد با کسی که به انجام فرآیند پردازشی سنگین می‌پردازد، نیازهای متفاوتی خواهند داشت، پردازنده های سرور با پردازنده های سیستم‌های خانگی تفاوت دارند.

  • اولین ریز پردازنده در اوایل دهه ۱۹۷۰ به وجود آمد و برای محاسبات الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفت، همچنین از رمز دو دویی برای معماری پردازنده ۴ بیتی استفاده شد.
  • برخی از این محصولات تلفن همراه، سیستم‌های DVD پلیر و HDTV نام دارند که برای ابزار مصرف‌کننده با توان بالا، هزینه کم، و میکرو پردازنده‌ها مورد نیاز هستند.
  • پردازنده‌های سری پنتیوم و Core به صورت تکی در سیستم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالیکه پردازنده‌های سری زئون به صورت گروهی در یک سرور قرار می‌گیرند.
  • کالای الکترونیک با بهره گیری از سی سال تجربه در صنعت الکترونیک خریدی آسان و مطمئن را برای شما به ارمغان می آورد.

همانطور که با مقایسه دو جدول بالا می‌بینید، متوجه می‌شویم که تفاوت عمده بین پردازنده های Intel Xeon Scalable در میزان حافظه کش، سرعت و ظرفیت حافظه، نرخ انتقال دیتا و فرکانس است. در ادامه به بررسی مفصل‌تر نسل اول پردازنده های اینتل زئون Scalable می‌پردازیم. شرکت اینتل که از بزرگترین سازنده‌های پردازنده در دنیا به شمار می‌آید، محصولات متفاوتی برای کامپیوتر و سرورهای مختلف پیشنهاد می‌کند.

اجزای تشکیل دهنده پروسسور ها

پروسسور چیست ؟ همه چیز در مورد پروسسور ایران کارادیو | asilight