پرونده ضد انحصار وزارت دادگستری ایالات متحده علیه شیوه‌های تبلیغاتی Google برنامه‌ریزی سریعی دارد

سخنگوی وزارت دادگستری و نماینده گوگل در روز جمعه هیچ نظری نداشتند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

© تامسون رویترز 2023

دیگری که در اکتبر 2020 ثبت شد و تجارت جستجوی گوگل را به چالش می‌کشد، قرار است در ماه سپتامبر در دادگاه فدرال واشنگتن دی سی محاکمه شود.

منطقه شرقی ویرجینیا به دلیل سرعت رسیدگی به آن به عنوان یک “قاله موشکی” شناخته می شود.

گوگل به قاضی گفت که این پرونده “موضوعات پیچیده و بسیار مهمی را ارائه می دهد که حل و فصل آنها بر مشاغل در سراسر ایالات متحده تأثیر می گذارد.”

قاضی ناحیه ایالات متحده، لئونی برینکما، که به پرونده تبلیغات دیجیتال منصوب شده است، در کنفرانس پیش از محاکمه ژانویه ریاست خواهد کرد.

یک قاضی فدرال در روز جمعه یک برنامه سریع در دعوای حقوقی ضد انحصار وزارت دادگستری ایالات متحده تنظیم کرد که رویه‌های فناوری تبلیغات دیجیتال Google LLC را به چالش می‌کشید و پرونده را سریع‌تر از آنچه هر دو طرف پیشنهاد کرده بودند پیش برد.

قاضی جان اندرسون ایالات متحده در اسکندریه، ویرجینیا، پس از یک جلسه استماع کوتاه، دستوری را صادر کرد که 18 ژانویه 2024 را به عنوان تاریخی تعیین کرد که وکلای آلفابت شرکت گوگل و وزارت دادگستری باید شواهد واقعی و گزارش های کارشناسی را افشا کنند. وکلای هر دو طرف حداقل پنج ماه دیگر برای آماده شدن برای محاکمه تلاش کرده بودند.

گوگل در هر دو مورد این ادعاها را رد کرده است.

گوگل استدلال می‌کرد که به زمان بیشتری نیاز دارد، زیرا برخلاف وزارت دادگستری، از مزایای تحقیقات «با قدرت احضاریه دولت فدرال» برخوردار نیست.

سرعت بیشتر دعوا می تواند فشار بیشتری را بر هر دو طرف وارد کند، به ویژه بر گوگل در ایجاد دفاعیات خود، بر اساس آنچه که شرکت در پرونده قضایی آن را “عدم تعادل” در دادرسی نامید.

وزارت دادگستری و هشت ایالت در ماه ژانویه این پرونده را تشکیل دادند و به دنبال مجبور کردن گوگل به فروش مجموعه مدیریت تبلیغات خود بودند و ادعا کردند که این شرکت به طور غیرقانونی رقابت بر سر فناوری تبلیغات را مهار کرده است. این پرونده یکی از دو اقدام ضد تراست وزارت دادگستری علیه گوگل است.

دستور قاضی شروع محاکمه را تعیین نکرد.