پس از اعمال محدودیت‌های خواندن توییت توسط ایلان ماسک، ماستودون جایگزین توییتر با افزایش فعالیت مواجه شد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

روز شنبه، ایلان ماسک، رئیس توییتر، محدودیت‌های جدیدی برای تعداد پست‌هایی که حساب‌ها می‌توانند در یک روز بخوانند، اعلام کرد. پیش از این، او از شرکت‌های هوش مصنوعی مانند OpenAI، صاحب ChatGPT، به دلیل استفاده از داده‌های توییتر برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ خود ابراز نارضایتی کرده بود.

مایک پرولکس، مدیر تحقیقات Forrester روز یکشنبه گفت که محدودیت‌ها برای کاربران و تبلیغ‌کنندگانی که قبلاً به دلیل «آشوب» که ماسک به پلتفرم آورده است، «به‌طور قابل توجهی بد» است.

فایننشال تایمز هفته گذشته گزارش داد یاکارینو به دنبال ترمیم روابط با تبلیغ کنندگانی است که پس از خرید ماسک در سال گذشته از سایت خارج شدند.

در پست دیگری از روچکو آمده است: “من ترجیح می دهم ایلان ماسک در طول هفته کاری سایت خود را تخریب کند. این اولین بار نیست.”

Mastodon دارای ویژگی‌های مشابه توییتر است، اما به جای اینکه توسط یک شرکت کنترل شود، روی هزاران سرور رایانه نصب می‌شود که عمدتاً توسط مدیران داوطلبی اجرا می‌شوند که سیستم‌های خود را در یک فدراسیون به هم می‌پیوندند.

آشفتگی در توییتر به دنبال محدودیت‌های جدید برای تعداد پست‌هایی که کاربران می‌توانند ببینند، به نظر می‌رسد باعث افزایش فعالیت در Mastodon، یک رقیب آلمانی که به ساختار غیرمتمرکز و کاربر محور خود افتخار می‌کند، شده است.

روز دوشنبه، متخصصان صنعت بازاریابی گفتند که اقدام ماسک برای محدود کردن موقت تعداد پست‌هایی که کاربران توییتر می‌توانند در سایت رسانه‌های اجتماعی بخوانند، می‌تواند تلاش‌های لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی جدید شرکت برای جذب تبلیغ‌کنندگان را تضعیف کند.

ماسک در اکتبر 2022 توئیتر را تصاحب کرد. از آن زمان، سبک مدیریت نامنظم او باعث شده است که برخی از کاربران و تبلیغ‌کنندگان از سایت دور شوند.

یوجن روچکو، خالق و مدیر اجرایی Mastodon، اواخر روز یکشنبه در این پلتفرم نوشت: “به نظر می رسد تعداد کاربران فعال Mastodon در روز گذشته 110 هزار (110000) افزایش یافته است. بد نیست.”