پیش نویس لایحه حفاظت از داده های شخصی دیجیتال مجدداً ارائه شد، دولت به دنبال نظرات عمومی در مورد مقررات است

در ماه اوت، دولت لایحه حفاظت از داده های شخصی را پس گرفت و اعلام کرد که در حال کار بر روی یک قانون جامع جدید است. لایحه سال 2019 مقررات سختگیرانه‌ای را در مورد جریان‌های داده‌های فرامرزی پیشنهاد کرده بود و به دولت اجازه داده بود تا داده‌های کاربران را از شرکت‌ها جستجو کند، که به عنوان بخشی از مقررات سخت‌گیرانه‌تر نخست‌وزیر نارندرا مودی در مورد غول‌های فناوری تلقی می‌شود، و شرکت‌های بزرگ فناوری مانند فیس‌بوک و گوگل هشداردهنده است. .

شرکت‌هایی از جمله فیس‌بوک، توییتر و گوگل سال‌هاست که نگران بسیاری از مقررات بخش فناوری در هند بوده‌اند که در سال‌های اخیر روابط با ایالات متحده را نیز تیره کرده است.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

لایحه جدید همچنین جریمه های مالی برای شرکت ها برای حوادث مربوط به نقض داده ها را پیشنهاد می کند. همچنین می‌گوید که دولت این اختیار را خواهد داشت که سازمان‌های دولتی را از مفاد این لایحه به نفع امنیت ملی مستثنی کند.

دولت روز جمعه قانون جدیدی برای حفظ حریم خصوصی داده ها پیشنهاد کرد که به شرکت ها اجازه می دهد اطلاعات شخصی کاربران را به کشورهای خاصی در خارج از کشور منتقل کنند، آخرین مقرراتی که بر نحوه عملکرد غول های فناوری مانند فیس بوک و گوگل در بازار تأثیر خواهد گذاشت. پیش‌نویس لایحه پس از آن ارائه شد که دولت در ماه اوت از پیشنهادی در سال 2019 که شرکت‌های بزرگ فناوری را با پیشنهاد مقررات سخت‌گیرانه در مورد جریان‌های داده برون مرزی نگران کرده بود، پس گرفت.

لایحه حریم خصوصی 2019 برای محافظت از شهروندان و ایجاد یک مرجع به اصطلاح حفاظت از داده ها طراحی شده بود، اما این نگرانی را در میان غول های فناوری بزرگ ایجاد کرده بود که می تواند بار انطباق و الزامات ذخیره سازی داده را افزایش دهد.

در پیش‌نویس جدیدی که روز جمعه منتشر شد، دولت اعلام کرد می‌تواند کشورها یا مناطقی را در خارج از هند مشخص کند که نهادهای مدیریت داده‌ها می‌توانند داده‌های شخصی کاربران را به آنها منتقل کنند.

در آن زمان، وزیر دولت در امور فناوری اطلاعات، راجیو چاندراسخار در توییتر گفت که چارچوب جدید مطابق با استانداردهای جهانی است و افزود که حریم خصوصی یک حق اساسی شهروندان هندی است و اقتصاد نیازمند چنین قوانین سایبری است.

دولت در بیانیه‌ای گفت: «تعامل‌های فرامرزی ویژگی تعیین‌کننده دنیای به هم پیوسته امروزی است… داده‌های شخصی ممکن است به برخی کشورها و سرزمین‌های اطلاع‌رسانی شده منتقل شود».

آشوینی وایشناو وزیر فناوری اطلاعات، لایحه حفاظت از داده های شخصی دیجیتال برای مشاوره عمومی باز است. گفت در توییتر، بدون مهلت تعیین شده.