پیش نویس لایحه حفاظت از داده ها به تصویب مرکز رسید. 250 کرور جریمه برای تخلفات پیشنهاد شده است


یک منبع رسمی روز چهارشنبه گفت، کابینه اتحادیه پیش نویس لایحه حفاظت از داده های شخصی دیجیتال (DPDP) 2023 را برای ارائه آن در جلسه آینده موسمی پارلمان تصویب کرده است.

این لایحه پیشنهاد می کند تا سقف یک میلیون ریال جریمه اعمال شود. 250 کرور برای نهادها به ازای هر مورد نقض هنجارهای مندرج در لایحه.

این منبع گفت: “کابینه پیش نویس لایحه DPDP را تصویب کرده است. این لایحه در جلسه آینده به پارلمان ارائه خواهد شد.”

جلسه موسمی مجلس از 30 تیر تا 11 مرداد برگزار می شود.

به گفته منبع، این لایحه تقریباً تمام مفاد پیش نویس گذشته را که از سوی وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات برای مشورت صادر شده است، در بر می گیرد.

این منبع گفت که به نهادهای دولتی طبق قانون پیشنهادی معافیت کلی داده نشده است.

این منبع گفت: “در صورت بروز اختلاف، هیئت حفاظت از داده ها تصمیم خواهد گرفت. شهروندان حق دارند با مراجعه به دادگاه مدنی، غرامت مطالبه کنند. موارد زیادی وجود دارد که به تدریج تغییر می کند.”

به گفته این منبع، پس از اجرای قانون، افراد حق خواهند داشت جزئیات مربوط به جمع آوری، ذخیره و پردازش داده های خود را جویا شوند.

وزیر اتحادیه راجیو چاندراسخار تاکید کرده است که لایحه آتی حفاظت از داده های شخصی دیجیتال باعث ایجاد “تغییرات رفتاری عمیق” در میان پلتفرم هایی در هند خواهد شد که برای مدت طولانی از داده های شخصی سوء استفاده یا سوء استفاده کرده اند. وی همچنین به دنبال رفع نگرانی‌ها پیرامون موضوع نهاد بررسی حقایق منصوب از سوی دولت بود و گفت: این اقدام به هیچ وجه مربوط به سانسور نیست، بلکه به مرکز این فرصت را می‌دهد تا هرگونه اطلاعات نادرست مرتبط با آن را روشن کند و به آن پاسخ دهد، چیزی که در این زمینه حیاتی است. یک دموکراسی

او گفت که اطلاعات غلط را نباید با حق آزادی بیان اشتباه گرفت. وزیر خاطرنشان کرد که اطلاعات نادرست 10 تا 15 برابر سریع تر از حقیقت حرکت می کند و 20 تا 50 برابر بیشتر از حقیقت به مخاطب می رسد. وی تاکید کرد که در یک دموکراسی کاملاً حیاتی است که اگر کسی در مورد دولت چیزی دروغ بگوید، برای ایجاد نفرت، تحریک خشونت یا فقط ایجاد بی اعتمادی، “دولت باید فرصتی برای نه گفتن داشته باشد، این درست نیست.” .


از Nothing Phone 2 گرفته تا Motorola Razr 40 Ultra، انتظار می رود چندین گوشی هوشمند جدید در ماه جولای معرفی شوند. ما درباره همه هیجان‌انگیزترین گوشی‌های هوشمند که در این ماه عرضه می‌شوند و بیشتر در آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

بازار پخش زنده TikTok به عنوان تهدیدی برای آمازون ظاهر می شود و انتظار می رود ارزش آن به 20 میلیارد دلار برسد.





منبع