پی پال می گوید هرگز قصد نداشت به دلیل “اطلاعات نادرست” جریمه شود، چند روز پس از انتقاد از توافق کاربر

سهام این شرکت تا 5.3 درصد سقوط کرد و به 85.43 دلار (نزدیک به 7000 روپیه) رسید که بزرگترین کاهش روزانه از 26 جولای بود. آنها با 4.7 درصد کاهش به 85.90 دلار (نزدیک به 8000 روپیه) صبح امروز در نیویورک رسیدند.

این مشکل در آخر هفته پس از انتشار به‌روزرسانی‌های خط‌مشی که کاربران را از استفاده از سرویس PayPal برای فعالیت‌هایی که توسط شرکت به‌عنوان «ارسال، ارسال یا انتشار هر گونه پیام، محتوا یا مطالبی» که اطلاعات نادرست را تبلیغ می‌کند، شناسایی کرده است، منتشر کرد. طبق به‌روزرسانی، برای هر تخلف می‌توان 2500 دلار (تقریباً 206000 روپیه) جریمه اعمال کرد.”

سخنگوی PayPal در بیانیه ای به بلومبرگ گفت: این اطلاعیه حاوی “اطلاعات نادرست” بود. پی پال افراد را به خاطر اطلاعات نادرست جریمه نمی کند و این زبان هرگز در خط مشی ما قرار نگرفته است.

جنجال پی پال توسط سیاستمداران محافظه کار و شخصیت های رسانه های اجتماعی نیز مورد توجه قرار گرفت و از کاربران خواستند حساب های پی پال خود را حذف کنند. تیم اسکات، سناتور جمهوری خواه از کارولینای جنوبی، قبل از بیانیه این شرکت گفت که دفتر او اعتبار این سیاست را بررسی خواهد کرد و هرگونه اقدام لازم را برای متوقف کردن چنین “فعالیت شرکتی” انجام خواهد داد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

هولدینگ پی پال اعلام کرد که قصد ندارد مشتریان را به دلیل انتشار اطلاعات نادرست جریمه کند، زیرا انتقادهایی را برای انتشار یک توافقنامه کاربری جدید که چنین طرحی را تشریح می کند، جلب کرد.

در حالی که درخواست‌های جمهوری‌خواهان برای مقررات بیشتر فناوری‌های بزرگ در میان برخی از پیشروها مورد حمایت قرار گرفته است، پیشنهادهای فعلی که نیازمند پلتفرم‌هایی برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران هستند، تا حد زیادی با تعقیب سایر اولویت‌ها از بین رفته‌اند.

اعلامیه اولیه خشم رهبران سابق شرکت، از جمله دیوید مارکوس، رئیس پی پال از سال 2012 تا 2014 را برانگیخت که چنین اقدامی را در توییتر “دیوانگی” نامید. ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، که یکی از بنیانگذاران این پلتفرم بود، در توییتی گفت که با مارکوس موافق است.

سیاستمداران جناح راست در ایالات متحده مدت ها است که شرکت های بزرگ فناوری را به سانسور صداهای محافظه کار متهم کرده اند و غول های رسانه های اجتماعی مانند توییتر و متا پلتفرم ها بیشترین خشم را به خود جلب کرده اند. ماسک که پیشنهاد خرید توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار (تقریباً 362500 کرور) دارد، پس از انتقاد از رفتار این پلتفرم با شخصیت‌هایی از جمله دونالد جی ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و رپر کانیه وست، گفته است که آزادی بیان را در اولویت قرار خواهد داد.