چین بیش از 100000 حساب رسانه های اجتماعی اخبار جعلی را تعطیل کرد و پاکسازی محتوا را افزایش داد

رگولاتور گفت: «(CAC) پلتفرم‌های آنلاین را راهنمایی می‌کند تا از حقوق و منافع مشروع اکثر کاربران اینترنت برای به دست آوردن اخبار معتبر و واقعی محافظت کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

رگولاتور فضای مجازی چین اعلام کرد چین تلاش‌ها برای پاکسازی اینترنت از اخبار و شایعات نادرست را تشدید کرده است و طی ماه گذشته بیش از 100000 حساب آنلاین را که مجریان خبری و آژانس‌های رسانه‌ای را نادرست معرفی می‌کردند، بسته است.

بر اساس بیانیه ای که CAC روز دوشنبه در وب سایت خود منتشر کرد، اخبار جعلی شناسایی شده موضوعات داغی مانند حوادث اجتماعی و امور جاری بین المللی را پوشش می دهد.

این پاکسازی در حالی انجام می شود که چین و کشورهای سراسر جهان با هجوم پوشش خبری جعلی آنلاین دست و پنجه نرم می کنند و بسیاری از قوانین اجرایی برای مجازات مجرمان وجود دارد.

© تامسون رویترز 2023

فناوری هوش مصنوعی مولد نوپا مانند ChatGPT لایه دیگری از احتیاط را معرفی کرده است. چین اخیراً مردی را در استان گانسو به اتهام استفاده از ChatGPT برای تولید داستان جعلی درباره تصادف قطار دستگیر کرده است.

دولت چین مرتباً دستور داده است که اقدامات گسترده‌ای برای پاک کردن اینترنت از مطالب و زبان‌هایی که آن را نامناسب، توهین‌آمیز و تهدیدی برای مردم و مشاغل می‌داند، انجام دهند.

CAC گفت که بررسی‌اش حساب‌هایی را پیدا کرده است که با جعل صحنه‌های استودیوی خبری و تقلید از مجریان حرفه‌ای اخبار، با استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای ایجاد مجری‌هایی برای گمراه کردن مردم، خود را به عنوان رسانه‌های خبری معتبر پنهان کرده بودند.

رگولاتور اعلام کرد که از 6 آوریل 107000 حساب واحدهای خبری جعلی و مجریان اخبار و 835000 اطلاعات اخبار جعلی را پاک کرده است.

اداره فضای سایبری چین (CAC) کمپین ویژه ای را برای پاکسازی اطلاعات آنلاین با تمرکز بر حساب های رسانه های اجتماعی که “اخبار جعلی” را منتشر می کنند و رسانه های تحت کنترل دولت را جعل می کنند، راه اندازی کرد.

اخیراً، CAC متعهد شده است که نظرات مخرب آنلاین را که به اعتبار کسب و کارها و کارآفرینان لطمه می زند، سرکوب کند.

با این حال، انتشار اخبار در رسانه‌های اجتماعی چین به شدت کنترل می‌شود و پلتفرم‌هایی مانند Weibo مانند توییتر از هشتگ‌های موضوعی تولید شده توسط رسانه‌های دولتی حمایت می‌کنند، در حالی که هشتگ‌ها را درباره موضوعات یا حوادثی که پکن حساس می‌دانند، سانسور می‌کنند، حتی اگر ویروسی شوند.


OnePlus به تازگی اولین تبلت خود را در هند به نام OnePlus Pad عرضه کرده است که تنها در رنگ سبز Halo به فروش می رسد. OnePlus با این تبلت وارد قلمرو جدیدی شده است که تحت سلطه iPad اپل است. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.