کارناتاکا HC دادخواست توییتر را رد می کند که دستورات حذف محتوای MeitY را به چالش می کشد، روپیه تحمیل می کند. 50 لک جریمه

دادگاه عالی کارناتاکا روز جمعه دادخواستی را که توسط توییتر ارائه شده بود، رد کرد و چندین دستور مسدودسازی و حذف صادر شده توسط وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات را به چالش کشید و گفت که درخواست این شرکت فاقد ماهیت است.

در ماه مارس، دولت به دادگاه عالی کارناتاکا اطلاع داد که توییتر به عنوان یک واسطه مهم و سایت میکروبلاگینگ مسئولیت بیشتری دارد و وظیفه آن «ارائه جزئیات صاحبان حساب» است.

R Sankaranarayanan، وکیل کل دیگر، که برای دولت مرکزی ظاهر شد، نمونه‌هایی از توئیت‌های «خطرناک» را بیان کرد که «یکپارچگی، حاکمیت هند را تحت تأثیر قرار می‌دهد یا یک نظم عمومی ایجاد می‌کند. سپس طبیعتاً ما وارد عمل می‌شویم و یا اخطاریه حذف صادر می‌کنیم یا می‌گوییم حساب را مسدود کنید.»


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

هیئت تک قاضی قاضی کریشنا اس دیکسیت که بخش اجرایی حکم را دیکته می کرد نیز هزینه ای معادل روپیه تحمیل کرد. 50 لک در توییتر و دستور داد که ظرف 45 روز به اداره خدمات حقوقی ایالت کارناتاکا پرداخت شود.

در ماه آوریل، پلتفرم رسانه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک به دادگاه عالی کارناتاکا اطلاع داده بود که دادخواست آن برای به چالش کشیدن دستورات مختلف حذف وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeitY) قابل حفظ است، زیرا مفهوم معقول بودن در ماده 19 قانون اساسی وجود دارد. قانون اساسی هند مربوط به آزادی بیان در مورد آن قابل اجرا بود.

HC با قرائت بخش عملیاتی گفت: “در شرایط فوق، این دادخواست بدون ماهیت ممکن است با هزینه های مثالی رد شود و بر این اساس است. از خواهان هزینه نمونه 50 لک روپیه قابل پرداخت به ایالت کارناتاکا اخذ می شود. سازمان خدمات حقوقی، بنگالورو، ظرف 45 روز. اگر تأخیر ایجاد شود، مالیات اضافی 5000 روپیه در روز دریافت می‌کند.” قاضی ضمن رد دادخواست توئیتر گفت: «من با ادعای مرکز متقاعد شده‌ام که آنها قدرت مسدود کردن توییت‌ها و مسدود کردن حساب‌ها را دارند.