کانادا خرج کردن در تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام را متوقف می کند

اپراتور مخابراتی کانادایی Quebecor و Cogeco که ایستگاه‌های رادیویی در کبک را اداره می‌کنند، روز چهارشنبه اعلام کردند به دلیل مخالفت متا با قانون جدید، تبلیغات در فیس‌بوک و اینستاگرام را متوقف خواهند کرد.

متا هیچ اظهارنظری فوری نداشت. قبلا گفته شده بود که اخبار برای این شرکت ارزش اقتصادی ندارد و سازمان های خبری از اشتراک گذاری گزارش های خود در فیس بوک سود می برند.

© تامسون رویترز 2023


از Nothing Phone 2 گرفته تا Motorola Razr 40 Ultra، انتظار می رود چندین گوشی هوشمند جدید در ماه جولای معرفی شوند. ما درباره همه هیجان‌انگیزترین گوشی‌های هوشمند که در این ماه عرضه می‌شوند و بیشتر در آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

گوگل و متا حرکت خود را پس از تصویب لایحه C-18 یا قانون اخبار آنلاین در ماه گذشته اعلام کردند. دولت در حال نهایی کردن قوانینی است که پلتفرم‌ها را ملزم می‌کند تا قبل از اجرای قانون تا پایان سال جاری، مقداری درآمد تبلیغاتی را به اشتراک بگذارند.

پابلو رودریگز، وزیر میراث فرهنگی کانادا گفت که دولت کانادا هزینه 10 میلیون دلار کانادا (تقریبا 62 کرور روپیه) در سال برای تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام را در بحبوحه اختلاف بر سر قانون جدید پرداخت به ناشران اخبار آنلاین که پلتفرم های متعلق به متا با آن مخالفت کرده اند، متوقف خواهد کرد. در روز چهارشنبه

این قانون پس از درخواست‌های صنعت رسانه‌ای کانادا برای مقررات سخت‌گیرانه‌تر غول‌های اینترنتی برای اجازه دادن به کسب‌وکارهای خبری برای جبران ضررهای مالی متحمل شده در سال‌هایی که فیس‌بوک و گوگل سهم بیشتری از بازار تبلیغات آنلاین را به دست آوردند، تهیه شد.

رودریگز گفت: «ما نمی‌توانیم به پرداخت دلارهای تبلیغاتی به متا ادامه دهیم، در حالی که آنها از پرداخت سهم خود به سازمان‌های خبری کانادا امتناع می‌کنند.

رودریگز به خبرنگاران در اتاوا گفت که دولت همچنان مسیری رو به جلو برای حل نزاع می بیند که منجر به متا و گوگل آلفابت شده است تا اعلام کنند که دسترسی به اخبار در سیستم عامل های خود در کانادا را متوقف خواهند کرد.

رودریگز که سال گذشته این قانون را معرفی کرد، گفت: “ما معتقدیم که مسیری رو به جلو داریم و مایلیم به گفتگو با پلتفرم ها ادامه دهیم.”