کاهش 15.5 درصدی عرضه جهانی رایانه های شخصی در سه ماهه سوم 2022 در میان تقاضای ضعیف: نقطه مقابل

از سوی دیگر، ایسوس با کاهش 9 درصدی ارسال سالانه در سه ماهه روبرو بوده است. لنوو نسبت به سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است. در همین حال، دل با 17 درصد سهم بازار در محموله های جهانی، 12 میلیون دستگاه فروخت. کاهش سالانه آن در سه ماهه سوم 2022 به 20 درصد می رسد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع بر اساس گزارش Counterpoint، محموله های جهانی رایانه های شخصی در سه ماهه سوم 2022 بار دیگر با افت دو رقمی روبرو شده است. برای سه ماهه سوم، فروش جهانی رایانه های شخصی 15.5 درصد کاهش یافت و به 71.1 میلیون دستگاه رسید. این یک چهارم پس از آن صورت می گیرد که محموله ها با بزرگترین کاهش سالانه از سه ماهه دوم 2013 مواجه شدند. در سه ماهه سوم 2022، برندهای بزرگ لپ تاپ مانند لنوو، اچ پی، دل، ایسوس و سایرین در مقایسه با محموله های ثبت شده در سه ماهه سوم 2021 افت کردند. با این حال، اپل به نظر می رسد. تنها برند رایانه شخصی در بین تولیدکنندگان برتر باشد که در مقایسه با سه ماهه مشابه در سال قبل، برتری داشته است.

این شرکت تحقیقاتی تقاضای ضعیف در بازارهای مصرفی و تجاری را دلیل کاهش رو به رشد دانسته است. برخی از دلایل ذکر شده دیگر برای داده های پایین سالانه، کاهش خرید شرکت به دلیل عدم اطمینان اقتصادی و افزایش رویدادهای تبلیغاتی است که بر بازار درآمد رایانه شخصی تأثیر می گذارد، طبق گفته شرکت تحقیقاتی.

به‌طور جداگانه، اپل تنها برند رایانه‌های شخصی است که در این سه‌ماهه عملکرد بهتری داشته است با 7 درصد رشد فروش در سال. در همین حال، HP 26.5 درصد کاهش سالانه را به ثبت رسانده است که بالاترین میزان در میان سایر تولیدکنندگان است. در این سه ماه، این شرکت با 12.7 میلیون دستگاه سهم 18 درصدی در عرضه جهانی رایانه های شخصی دارد.

تحقیقات اخیر Counterpoint کاهش 15.5 درصدی در محموله های جهانی رایانه های شخصی در سه ماهه سوم 2022 را گزارش کرده است. همانطور که گزارش شده است، محموله رایانه های شخصی در سال جاری به 71.1 میلیون دستگاه رسیده است که حتی کمتر از داده های ثبت شده در سه ماهه قبل است. این به طور شگفت انگیزی در میان فصل اوج فروش دستگاه های مصرف کننده رخ می دهد.