کدهای QR موجود UPI می توانند پردازش تراکنش ها را در eRupee CBDC آغاز کنند: T Rabi Sankar RBI

طبق گزارش ها، سانکار در کنفرانس مطبوعاتی امروز گفت: تا پایان ماه ژوئن، هند قصد دارد یک میلیون کاربر را به اکوسیستم CBDC خود وارد کند.

“ما در حال برنامه ریزی برای ایجاد قابلیت تعامل کد UPI QR هستیم [with the eRupee]گزارش رسانه ها به نقل از سانکار گفت.

با توجه به اینکه طبق گزارش‌ها، کدهای QR UPI به بیش از 300 میلیون هندی کمک می‌کنند تا پرداخت‌های آنلاین را تسهیل کنند، استفاده از آن‌ها برای پرداخت‌های CBDC می‌تواند به افراد بیشتری کمک کند تا روش پرداخت را اتخاذ کنند.

CBDC – ارز دیجیتال بانک مرکزی – نمایش مجازی یک ارز فیات در شبکه بلاک چین است. مشابه ارزهای دیجیتال از نظر عملکرد، اما توسط بانک‌های مرکزی کنترل می‌شود، CBDCها می‌توانند سوابق تراکنش‌های دائمی را در بلاک چین ذخیره کنند، در حالی که وابستگی ملی به اسکناس‌های نقدی را نیز کاهش می‌دهند.

بیش از 50000 آزمایش‌کننده، 5000 تاجر منتخب و چندین بانک در اجرای آزمایشی eRupee CBDC که در فروشگاه‌های منتخب Reliance در بمبئی پذیرفته می‌شود، مشارکت دارند.

هند، در حال حاضر، در مرحله آزمایشی پیشرفته ای برای CBDC eRupee خود است.

در حال حاضر، دولت تاریخ خاصی را فاش نکرده است که در آن این ارز دیجیتال برای استفاده روزانه به توده‌ها عرضه شود.


اپل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود، Apple Vision Pro، به همراه مدل های جدید مک و به روز رسانی های نرم افزاری آتی رونمایی کرد. ما درباره همه مهم‌ترین اعلامیه‌های این شرکت در WWDC 2023 در Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

سانکار روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنرانی می کرد که این به روز رسانی را به رسانه ها اعلام کرد.

هند و امارات متحده عربی نیز برای انجام آزمایش‌های CBDC مربوطه خود به سطح بین‌المللی به توافق رسیده‌اند. بانک های مرکزی هر دو کشور مجموعاً نحوه عملکرد CBDC های خود را از کشور دیگر آزمایش خواهند کرد.

هند در حال برنامه ریزی برای معرفی CBDC مبتنی بر بلاک چین eRupee خود برای استفاده تجاری است. این کشور در حال بررسی راه های بیشتری برای ساده کردن این فرآیند برای پذیرش است. در روز پنجشنبه، 8 می، T Rabi Sankar، معاون فرماندار RBI اشاره کرد که کدهای QR موجود UPI می‌توانند در ماه‌های آینده با CBDC هند قابل همکاری باشند. در این مرحله، RBI در نظر دارد که آیا کدهای QR موجود باید مانند دروازه ای برای تراکنش های CBDC عمل کنند یا خیر. با این حال، هنوز مشخص نیست که RBI چه زمانی تصمیم مشخصی در مورد این موضوع اتخاذ خواهد کرد.

در حال حاضر ارزش eRupee بیش از روپیه است. 130 کرور به عنوان بخشی از آزمایشات در حال گردش است. این جزئیات در اوایل ماه مارس توسط وزیر دارایی هند، Nirmala Sitharaman فاش شد.