کمیته فناوری اطلاعات اعلام کرد که لایحه مخابرات هند در سال 2022 را در هفته آینده، پیش از معرفی در پارلمان مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

این منابع گفتند که رئیس جدهاو از همه اعضا درخواست کرده است تا در مورد این لایحه مخابرات بحث کنند تا بتوان در وقت خود صرفه جویی کرد و مانند همیشه، پس از ارجاع لایحه به هیأت، این هیئت مجبور به بحث و گفتگو نیست.

جلسه دوشنبه به ریاست Jadhav با حضور Nishikant Dubey، Sanjay Seth، Sunita Duggal، Tejasvi Surya و Anil Agarwal از حزب Bharatiya Janata برگزار شد. ماهوا مویترا، شاطرغان سینها و جواهر سیرکار از TMC; جان بریتاس از چپ؛ گالا جایدف از TDP و نماینده DMK سوماتی تی از جمله کسانی بودند که در این جلسه شرکت کردند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در عصر فناوری‌های جدید مانند 4G و 5G، اینترنت اشیا، صنعت 4.0، ارتباطات M2M، و محاسبات لبه موبایل، از جمله، این فناوری‌ها فرصت‌های جدیدی را برای رشد اجتماعی-اقتصادی هند ایجاد می‌کنند. بنابراین، هند به یک چارچوب قانونی هماهنگ با واقعیت های قرن بیست و یکم نیاز دارد.

به گفته منابع تا کنون هیچ گاه لایحه ای قبل از ارائه در مجلس در کمیسیون مورد بحث قرار نگرفته است.

این لایحه در حال حاضر در مرحله پیش نویس است و برای دریافت بازخورد از مردم در حوزه عمومی است.

این کمیته در جلسه هفته آینده خود از دبیر مخابرات و سایر مقامات وزارت مخابرات خواهد خواست که قبل از خود عزل کنند. این کمیته همچنین نظر داده است که بحث خود را در مورد این لایحه قبل از جلسه زمستانی آتی مجلس که احتمالاً دولت آن را برای تصویب معرفی می کند، به پایان خواهد رساند.

دولت همچنین مبالغ هنگفتی را برای گنجاندن دیجیتالی متعهد شده است. ارائه اتصال با کیفیت بالا در مناطق غیرمرتبط، احیای BSNL، استفاده از فیبر نوری به همه پانچایات‌های گرم، توسعه پشته فناوری مخابراتی هند، و توسعه اکوسیستم تولید مخابرات، تعهد دولت به گنجاندن دیجیتال را نشان می‌دهد.

کمیته همچنین در دستور کار دیگر خود برای سال موضوعاتی مانند حفظ حریم خصوصی داده ها، نیاز به تنظیم بیش از حد (OTT)، رشد قارچ گونه کانال های رسانه ای بدون رعایت مقررات و هنجارهای مناسب را انتخاب کرده است.

چارچوب نظارتی موجود برای بخش مخابرات بر اساس قانون تلگراف هند، 1885 است. ماهیت ارتباطات راه دور، استفاده از آن و فناوری‌های آن از دوران “تلگراف” دستخوش تغییرات گسترده ای شده است. جهان در سال 2013 استفاده از “تلگراف” را متوقف کرد.

هند با 117 کرور مشترک، دومین اکوسیستم بزرگ مخابراتی جهان را دارد. بخش مخابرات بیش از 4 میلیون نفر را استخدام می کند و حدود 8 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد.

در همین چارچوب است که مقامات گفتند که ابتکار عمل را برای بازسازی چارچوب قانونی و نظارتی بخش مخابرات به دست گرفته اند.

منابع گفتند که همه اعضای حاضر در جلسه روز دوشنبه، بدون در نظر گرفتن خطوط حزبی، برای بحث در مورد لایحه مخابرات که بر همه تاثیر می گذارد، توافق کردند.

در هشت سال گذشته، دولت اقدامات متعددی را برای رشد بخش مخابرات انجام داده است. این اقدامات شامل منطقی‌سازی تعریف درآمد ناخالص تعدیل‌شده (AGR)، منطقی‌سازی ضمانت‌های بانکی و نرخ‌های بهره، اجازه ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در مسیر خودکار، صدور مجوز باندهای فرکانس، ساده‌سازی فرآیند کمیته مشورتی دائمی تخصیص فرکانس رادیویی (SACFA) است. برای دکل های موبایل و غیره

در یک ابتکار راهگشا توسط رئیس تازه منصوب شده کمیته فناوری اطلاعات، پراتاپ جاهاو، این پنل اولین جلسه خود را هفته آینده با دستور کار لایحه مخابرات هند در سال 2022 برگزار خواهد کرد.

وزارت ارتباطات یک فرآیند مشاوره عمومی را برای ایجاد یک چارچوب قانونی مدرن و آماده برای آینده آغاز کرد. در ژوئیه 2022، یک مقاله مشاوره در مورد “نیاز به یک چارچوب قانونی جدید حاکم بر مخابرات در هند” منتشر شد و از نظرات دعوت شد. مقاله مشاوره چارچوب قانونی موجود و مسائل مرتبط با آن را توضیح داد. این مقاله تکامل مقررات مخابراتی در کشورهای دیگر را برجسته کرد.