کپسول SpaceX ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک کرد تا پس از ۶ ماه ۴ فضانورد را به زمین بازگرداند.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

عزیمت آنها یک هفته پس از ورود تیم جایگزین آنها، Crew-5 به ایستگاه انجام شد – یک فضانورد روسی، یک فضانورد ژاپنی و دو خدمه ناسا، از جمله اولین زن بومی آمریکایی که به مدار فرستاده شد.

کپسول SpaceX Crew Dragon حامل سه فضانورد آمریکایی ناسا و یک خدمه ایتالیایی از آژانس فضایی اروپا در ساعت 12:05 بعد از ظهر به وقت شرقی (ساعت 09:35 به وقت IST) از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج شد تا پرواز برگشتی را آغاز کند که انتظار می‌رود نزدیک به پنج ساعت طول بکشد.

ISS که طول یک زمین فوتبال را در بر می گیرد، از سال 2000 به طور مداوم اشغال شده است و توسط مشارکت ایالات متحده و روسیه که شامل کانادا، ژاپن و 11 کشور اروپایی است، اداره می شود.

© تامسون رویترز 2022


خدمه-5 در حال حاضر با دو روس دیگر و یک آمریکایی دیگر که در ماه سپتامبر یک پرواز سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی داشت، در ایستگاه فضایی بین المللی باقی مانده است. یکی از آن فضانوردان، سرگئی پروکوپیف، فرماندهی ایستگاه فضایی بین المللی را از کریستوفرتی از آژانس فضایی اروپا قبل از حرکت خدمه-4 به عهده گرفت.

ویدئوی زنده که نشان می‌دهد کپسول در حال دور شدن از ایستگاه در حالی که دو وسیله نقلیه بر فراز اقیانوس اطلس شمالی اوج می‌گیرند، در یک پخش اینترنتی ناسا از باز کردن اسکله نشان داده شد.

سپس یک سری از چند رانش کوتاه راکت به طور مستقل کپسول را به طور ایمن از ایستگاه فضایی بین‌المللی دور کرد و مدار آن را پایین آورد تا کپسول را برای ورود مجدد و فرود آمدن مجدد جوی بعدی پایین آورد.

این خدمه به عنوان “Crew-4″، چهارمین گروه کامل و طولانی مدت از فضانوردان که توسط اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شدند، از زمانی که شرکت خصوصی موشکی تاسیس شده توسط ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، پرواز پرسنل ناسا را ​​در می 2020 آغاز کرد، تعیین شده بود.

خدمه Freedom، آمریکایی ها، کیل لیندگرن، 49 ساله، جسیکا واتکینز، 34 ساله، و باب هاینز، 47 ساله، و همچنین سامانتا کریستوفرتی، ایتالیایی، 45 ساله، در 27 آوریل پس از پرتاب SpaceX در آن روز به ایستگاه رسیدند. واتکینز اولین زن آفریقایی-آمریکایی بود که در یک ماموریت طولانی مدت در ISS خدمت کرد.

این چهار فضانورد با پوشیدن لباس‌های فضایی سفید و مشکی با کلاه ایمنی، اندکی قبل از جدا شدن فضاپیما از ایستگاه، در کابین خدمه بسته شده و در مداری حدود 250 مایلی (400 کیلومتری) بالاتر از زمین قرار گرفتند.

اگر همه چیز به خوبی پیش برود، خدمه اژدها که آزادی نام دارد، در ساعت 4:55 بعد از ظهر به وقت محلی (02:25 بامداد روز شنبه به وقت محلی به وقت محلی (02:25 بامداد روز شنبه) به وقت محلی در سواحل اقیانوس اطلس فلوریدا با چتر نجات به سمت دریا در سواحل اقیانوس اطلس فرود خواهد آمد.

چهارمین تیم فضانورد طولانی مدت که توسط اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) برای ناسا پرتاب شد، روز جمعه پایگاه مداری را ترک کرد تا پرواز خود را به زمین آغاز کند و یک ماموریت علمی نزدیک به شش ماه را در بر گیرد.