گروه علی بابا باقی مانده سهام Paytm را به ارزش روپیه می فروشد. 1,378 کرور

هنوز مشخص نیست که چرا علی بابا سهام را فروخت. Paytm و Alibaba بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

سورش گاناپاتی، تحلیلگر Macquarie گفت: «شاید آخرین رکود سهام در سمت فروش، ما دیدگاه خود را تغییر می‌دهیم و PaytM را دو برابر می‌کنیم تا عملکرد بهتری داشته باشیم.

مورگان استنلی آسیا (سنگاپور) Pte 5.42 میلیون سهم Paytm را به قیمت روپیه خریداری کرد. 640 روز جمعه، داده ها نشان داد.

Alibaba.com تجارت الکترونیک سنگاپور 21.4 میلیون سهم Paytm را در روز جمعه به قیمت روپیه فروخت. 642.74 قطعه، 9 درصد تخفیف تا پایان روز پنجشنبه، داده های بورس اوراق بهادار NSE نشان داد.

در اوایل این هفته، مک‌کواری ریسرچ سهام را دوبار ارتقا داد و از «کم عملکرد» به «عملکرد بهتر» رساند و قیمت هدف را حدود 80 درصد افزایش داد و به روپیه رسید. 800.

گروه علی بابا چین باقی مانده سهام خود در شرکت پرداخت دیجیتال هندی Paytm را به قیمت حدود 150 روپیه فروخته است. 1378 کرور از طریق معامله بلوکی، داده های بورس در روز جمعه نشان داد.

سهام Paytm در روز جمعه نزدیک به 8 درصد سقوط کرد و در Rs بسته شد. 650.55 است، اما هنوز هم در سال جاری نزدیک به 23 درصد افزایش یافته است.

این خروج چند روز پس از آن صورت می گیرد که Paytm اولین سود عملیاتی فصلی خود را به عنوان یک شرکت بورسی، 9 ماه جلوتر از هدف خود منتشر کرد.

ما شاهد تغییر بسیار مشهودی در رویکرد مدیریت برای ارائه سود هستیم که توسط سودآوری اصلی EBIDTA گزارش شده است. قبلاً انتظار داشتیم زیان ادامه یابد اما با توجه به نرخ فعلی درآمدها و اهرم عملیاتی که شروع به کار می کند، انتظار داریم سود حسابداری ارائه شود. توسط FY26.”

سهام از زمان عرضه حدود 70 درصد کاهش یافته است و در سال 2022 60 درصد سقوط کرده است.

Paytm که توسط گروه مورچه چین و گروه SoftBank ژاپن نیز حمایت می شود، از زمان ثبت نام تاسف بار خود در نوامبر 2021 تحت فشار بوده است تا سودآور شود.

© تامسون رویترز 2023


سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 23 سامسونگ در اوایل این هفته عرضه شد و گوشی‌های رده بالای این شرکت کره‌ای در هر سه مدل شاهد چند ارتقاء بودند. در مورد افزایش قیمت ها چطور؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در ژانویه، علی بابا 3.1 درصد از سهام شرکت را از طریق معامله بلوکی به ارزش 125 میلیون دلار (تقریبا 1030 کرور) فروخت. پیش از آن، شرکت چینی 6.26 درصد از سهام Paytm را در اختیار داشت.