گروه هندی با حمایت مایکروسافت و ناندان نیلکانی روی ربات Jugalbandi دستیار هوش مصنوعی متمرکز بر دسترسی کار می کنند

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

او افزود که AI4Bharat در تلاش است تا با جستجوی بازخورد از سازمان هایی مانند Gram Vaani، یک شرکت اجتماعی مستقر در دهلی که از نزدیک با کشاورزان همکاری می کند، چنین مسائلی را حل کند.

با این حال، برخی از مشکلات دقت وجود دارد.

یک گروه تحقیقاتی هندی با حمایت مایکروسافت و بنیانگذار Infosys، ناندان نیلکانی، از هوش مصنوعی مولد، فناوری پشت ربات چت ChatGPT، برای دستیار موبایلی استفاده می‌کند که هدف آن دسترسی به اطلاعات در مورد طرح‌های دولتی به چندین زبان است.

کاربرد Jugalbandi همچنین به دلیل کمبود داده محدود شده است زیرا سازمان ها اغلب پهنای باند یا تخصص در ساخت خطوط لوله داده برای تغذیه به ربات را ندارند.

پراتیوش کومار، محقق اصلی در AI4Bharat و محقق اصلی مایکروسافت ریسرچ هند گفت: “گاهی اوقات این مدل ها خطا می کنند. آنها ماشین های احتمالی هستند.”

این ربات که از طریق سرویس پیام رسانی واتس اپ متعلق به Meta Platforms کار می کند، می تواند سوالات را به 10 زبان هندی درک کند و اطلاعاتی را که معمولا به زبان انگلیسی در وب سایت های دولتی نوشته شده است، بازیابی می کند تا آن را به زبان های محلی منتقل کند.


Google I/O 2023 شاهد بود که غول جستجو به طور مکرر به ما گفت که به هوش مصنوعی اهمیت می دهد، در کنار عرضه اولین تلفن تاشو و تبلت با برند پیکسل. امسال، این شرکت قصد دارد اپلیکیشن ها، خدمات و سیستم عامل اندروید خود را با فناوری هوش مصنوعی سوپرشارژ کند. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

مایکروسافت گفت که این ربات می تواند به پر کردن موانع زبانی در هند کمک کند، جایی که فقط 11 درصد از جمعیت 1.4 میلیاردی آن به زبان انگلیسی صحبت می کنند و به مثال هایی اشاره کرد که به دانش آموز کمک کرد تا بورسیه تحصیلی دریافت کند و کشاورز برای والدینش درخواست بازنشستگی کند.

ربات Jugalbandi که نام آن برگرفته از دونوازی است که در آن دو نوازنده از یکدیگر جدا می‌شوند، از مدل‌های زبانی از AI4Bharat تحت حمایت دولت و فناوری هوش مصنوعی از طریق سرویس OpenAI Azure مایکروسافت استفاده می‌کند.

© تامسون رویترز 2023

جوگالبندی، مانند شرکت بارد و بینگ متعلق به مایکروسافت گوگل، گاهی اوقات می‌تواند پاسخ‌هایی ارائه دهد که قانع‌کننده به نظر می‌رسند، اما ساختگی هستند – گرایشی که توهم نامیده می‌شود.