گزارش: آمازون ربات تحویل‌دهنده خود را متوقف می‌کند، «پیشاهنگان» که مشکلات شدیدی را ایجاد کردند

آمازون به رشد کندتر در بخش خرده فروشی اصلی خود تحت مدیریت اندی جاسی، واکنش نشان می دهد و برخی ابتکارات را به تعویق می اندازد و برخی دیگر را لغو می کند. این شرکت به دلیل تامین مالی آزمایش‌های جسورانه‌ای که ممکن است سال‌ها طول بکشد، با مجموعه‌ای از فروشگاه‌های بدون صندوق‌دار، هواپیماهای بدون سرنشین حمل و نقل و یک شبکه ماهواره‌ای که نوید دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان می‌دهد، مشهور است.



منبع

این شرکت توضیحی نداد، اگرچه چندین شاهد گفتند که در عبور از موانع روی پیاده رو، مانند زباله یا سایر مواد ریز، با مشکل مواجه شده است.

به نقل از نیویورک پست، آلیسا کارول، سخنگوی آمازون گفت: «در طول آزمایش میدانی محدود پیش‌آگاهی، ما برای ایجاد یک تجربه تحویل منحصربه‌فرد کار کردیم، اما از طریق بازخورد دریافتیم که جنبه‌هایی از برنامه وجود دارد که نیازهای مشتریان را برآورده نمی‌کند.»

به گفته آمازون، روبات‌های باتری‌دار بخشی از ابتکار عمل برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در عملیات تحویل آن هستند. بلومبرگ

با توجه به صفحه لینکدین شان اسکات، معاون رئیس توسعه ربات که سال گذشته شرکت را ترک کرد، آمازون هنوز در مکان‌هایی که گجت‌ها در چند ماه پیش آزمایش می‌شدند، ملاقات و احوالپرسی ترتیب می‌داد.

این شرکت مستقر در سیاتل، آزمایش خود را بر روی ربات‌های رنگی خود در خیابان‌های حومه شهر سیاتل قبل از گسترش آزمایش‌ها در کالیفرنیای جنوبی، جورجیا و تنسی آغاز کرد. در طول آزمایش، قرار بود ماشین‌های آهسته در جلوی در متوقف شوند و درب‌هایشان را باز کنند تا مشتری بتواند هدیه‌ای را تحویل بگیرد.

آمازون آزمایش ربات تحویل در خانه خود “Scouts” را متوقف کرده است که آخرین نشانه ای است که نشان می دهد غول تجارت الکترونیک با کاهش رشد فروش شروع به کاهش ابتکارات آزمایشی کرده است. بر اساس گزارشی از نیویورک پستخودروهای شش چرخ و سایز خنک‌تر که قرار بود محصولات را تا درب جلو حمل کنند، فعلاً متوقف خواهند شد، اما آمازون اعلام کرده است که ممکن است در آینده به این ایده بازگردد.

به گفته خانم کارول، بیش از 400 نفر در سراسر جهان روی این پروژه کار می کردند که به دنبال ناشناس ماندن بودند تا درباره یک موقعیت خصوصی صحبت کنند. مفهوم یک ربات مستقل توسط کارکنان اسکلت در نظر گرفته خواهد شد، اما تکرار فعلی عمل نمی کند. بلومبرگ