گزارش: بازی های بلاک چین بر وب 3 تسلط پیدا می کند زیرا بخش کریپتو با آشفتگی نظارتی مواجه است

در آسیا، شوق بازی های بلاک چین روز به روز به طور تصاعدی در حال افزایش است و توجه بازیگران صنعت را به خود جلب می کند.

به دلیل بررسی دقیق SEC بر روی بازیگران ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، همراه با افزایش منظم نرخ بهره، بازار دارایی های دیجیتال – که شامل ارزهای دیجیتال و همچنین NFT ها می شود – شاهد کاهش قابل توجهی بود.

همین ماه گذشته، گروه علی بابا چین با Near Protocol مستقر در سوئیس همکاری کرد تا به توسعه دهندگان بلاک چین کمک کند تا بازی ها را در شبکه های غیرمتمرکز بسازند.

در واقع، بازی‌های بلاک چین نیز در میان سریع‌ترین شاخه‌های رو به رشد Web3 ظاهر شده است و تعداد کاربران فعال در پلتفرم‌های بازی غیرمتمرکز بین سال‌های 2018 تا 2020 500 درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش خود، DappRadar اعلام کرد که تسلط بازی‌های بلاک چین بر کل بخش Web3 بین ژانویه تا مارس سال جاری 45 درصد بوده است و تنها یک لغزش جزئی در سه ماهه دوم سال جاری ثبت کرده است.

«داده‌ها نشان‌دهنده یک صنعت پویا است که با چالش‌ها و فرصت‌های جدید در فضای بلاک چین سازگار و پاسخ می‌دهد. در سه ماهه دوم سال 2023، کیف‌پول‌های فعال منحصربه‌فرد (dUAW) که با داپ‌های زنجیره‌ای درگیر بودند، شاهد افزایش 7.97 درصدی نسبت به سه ماهه قبل بودند. این افزایش ممکن است به عنوان یک نشانه دلگرم کننده از بهبود بازار تعبیر شود. افزایش dUAW سیگنال‌های تعامل کاربر و پذیرش dapps را ادامه می‌دهد. DappRadar در گزارش جدید خود اشاره کرد که بخش بازی تسلط خود را حفظ کرده است.

جامعه بازی‌های آسیا بیشترین درآمد را در این صنعت ایجاد می‌کند. DappRadar در گزارش تحقیقاتی قبلی خود گفت که کشورهای آسیایی هند، چین، ژاپن و کره جنوبی در مجموع بیش از 1.7 میلیارد بازیکن بازی ویدیویی دارند.

دولت‌ها از سراسر جهان و همچنین سازمان‌های مجری قانون، نظارت خود را بر بخش کریپتو تنظیم می‌کنند. در بحبوحه تحولات نظارتی که دنیای رمزارز را به لرزه درآورده است، بازی های بلاک چین جایگاه محکمی را حفظ کرده است. یک گزارش سه ماهه اخیر صنعت توسط DappRadar می گوید که بخش بازی های بلاک چین غالب ترین عنصر دنیای وب 3 است که تقریباً تحت تأثیر تلاطم های مداوم بازار قرار ندارد. از کل بازار dApp، بازی های بلاک چین بین آوریل تا ژوئن امسال 37 درصد سهم را در اختیار داشتند.

بازی های بلاک چین به طور فزاینده ای اعضای جامعه را جذب می کند زیرا نه تنها به عناصر Web3 مانند NFT ها اجازه می دهد تا تجربه ای همه جانبه تر را ایجاد کنند، بلکه مالکیت کامل دارایی های درون بازی را نیز به گیمرها می دهد. این دارایی‌ها می‌توانند وسایل سه بعدی، پوشاک و همچنین ابزارهای مجازی و سلاح‌هایی باشند که می‌توانند توسط گیمرها معامله یا اجاره شوند تا به آنها کمک کند سرمایه‌شان را جمع کنند.

برای مقایسه عملکرد قوی بازی‌های بلاک چین نسبت به سایر بخش‌های Web3، گزارش DappRadar می‌گوید پروتکل‌های DeFi نسبت به سه ماهه گذشته هفت درصد ضرر را ثبت کرده‌اند.

طبق گزارش DappRadar، بازار NFT به تنهایی بین مارس و آوریل امسال 38 درصد سقوط کرد که می تواند به دلیل نوسانات مداوم در این بخش باشد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع