گزارش: بریتانیا به زودی می‌تواند مسدود کردن، توقیف دارایی‌های رمزنگاری مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه را قانونی کند

طبق گزارش‌ها، لردهای بریتانیا با شفاف‌سازی دیگری برای مجموعه مقررات قانونی مرتبط با رمزنگاری، لایحه جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی را تصویب کرده‌اند. این به سازمان‌های مجری قانون بریتانیا این اختیار را می‌دهد که دارایی‌های رمزنگاری مرتبط با جنایات منفجر شده را مسدود و مصادره کنند. در زمان نخست وزیری ریشی سوناک، بریتانیا به سرعت به سمت سودآور کردن کشور برای رونق اکوسیستم Web3 گام برداشته است. این تصمیم چند روز پس از آن اتخاذ شد که بریتانیا رسماً ارزهای دیجیتال را به عنوان یک بخش مالی تنظیم شده تحت قانون خدمات مالی و بازارهای 2023 به رسمیت شناخت.

زمانی که بریتانیا فعالیت‌های رمزنگاری را در اول جولای قانونی کرد، شرکت‌های رمزنگاری را موظف کرد هشدارهایی مانند: “سرمایه‌گذاری نکنید مگر اینکه آماده باشید همه پولی را که سرمایه‌گذاری کرده‌اید از دست بدهید. این یک سرمایه‌گذاری پرخطر است و نباید انتظار داشته باشید. اگر مشکلی پیش بیاید محافظت شود.»


از Nothing Phone 2 گرفته تا Motorola Razr 40 Ultra، انتظار می رود چندین گوشی هوشمند جدید در ماه جولای معرفی شوند. ما درباره همه هیجان‌انگیزترین گوشی‌های هوشمند که در این ماه عرضه می‌شوند و بیشتر در آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در همین حال، بریتانیا در تلاش است تا یک طرح حفاظتی برای قربانیان کلاهبرداری‌های مجاز Push Payment ارائه کند که سرمایه‌گذاران را در برابر خطرات مالی محافظت می‌کند.

به منظور تقویت یک اکوسیستم رمزنگاری ایمن، دولت بریتانیا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که عواقب قانونی برای مجرمان رمزنگاری و همچنین شفافیت بیشتر در نقش مقامات مجری قانون، روشن است.

FCA بریتانیا پیشتر گفته بود که مالکیت ارزهای دیجیتال از سال 2021 تا 2022 بیش از دو برابر شده است و 10 درصد از 2000 نفری که در این کشور مورد بررسی قرار گرفتند اظهار داشتند که دارایی‌های رمزنگاری شده دارند. هدف بریتانیا حفاظت از این اعضای جامعه است.

به مصرف‌کنندگان بریتانیایی که دارایی‌های رمزنگاری شده را خریداری می‌کنند، برای اولین بار از اکتبر تحت قوانین بازاریابی سخت‌تر که توسط اداره رفتار مالی (FCA) در ژوئن سال جاری معرفی شد، یک دوره 24 ساعته «خاموش» اعطا شد.

ممکن است مدتی طول بکشد تا این لایحه در بریتانیا تصویب شود.

علیرغم ماهیت پرنوسان آن، ارزهای دیجیتال توانسته اند میلیون ها عضو انجمن را از سراسر جهان وارد کنند. براساس داده‌های Block Research در سال گذشته، اشتغال مرتبط با رمزارز در سال 2022 به مرز 82200 رسید که نشان‌دهنده افزایشی حدود 351 درصدی از رقم 18200 در سال 2019 است. این نیاز عظیم برای کارمندان در این بخش، فرصت بسیار بزرگی برای نظارت برای بریتانیا است.

واحدهایی از مشاوران تاکتیکی رمزارز در سراسر بریتانیا ایجاد شده اند تا به ادارات پلیس کمک کنند تا دارایی های دیجیتال مرتبط با جرم و جنایت را شناسایی و ضبط کنند.

بر اساس گزارش CoinDesk، دولت بریتانیا یک دستور کار سه ساله جرایم اقتصادی را طراحی کرده است که بر اساس آن، مبارزه با سوء استفاده مجرمانه از رمزارز در اولویت‌های اصلی قرار دارد.

برای این لایحه، تصویب توسط لردها به این معنی است که آماده است تا در آینده به مجلس عوام تعمیم یابد. تصویب هر دو مجلس بریتانیا این لایحه را واجد شرایط برای امضای قانونی با امضای پادشاه چارلز می‌کند.