گزارش اخیر Chainalysis همچنین اخیراً نشان داد که در سه ماهه دوم سال 2022، 58 درصد از ترافیک وب از کشورهای آسیایی به خدمات رمزنگاری مربوط به NFT بوده است. 21 درصد دیگر ترافیک مربوط به بازی های بلاک چین بازی برای کسب درآمد بود.
بیش از 55 درصد از جامعه جهانی بازی در آسیا ساکن هستند. این قاره بیش از 72 میلیارد دلار (تقریباً 5,88,229 کرور روپیه) در درآمد سالانه بازی ها مشارکت می کند. بازار بازی های بلاک چین در ژاپن به طور خاص مورد توجه صنعت بازی قرار گرفته است.
در اوایل این ماه، Bitget، یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در سیشل، تصمیم گرفته است 100 میلیون دلار (تقریباً 819 کرور) در بازار وب 3 آسیا ارائه دهد.
در این گزارش آمده است: «مجموعههای NFT مبتنی بر انیمه اخیراً کشش قابل توجهی پیدا کردهاند و 10.73 درصد از حجم معاملات 1000 مجموعه برتر NFT را تشکیل میدهند.
ناشران معتبر بازی از آسیا مانند Sony، Bandai Namco و Wemade در میان دیگران شروع به ترکیب عناصر مبتنی بر بلاک چین مانند NFTs و متاورس در اکوسیستم های بازی خود کرده اند.
آسیا بیشترین سهم گیمرهای جهان را در خود جای داده است، به همین دلیل صنعت بازی Web3 امیدوارانه به دنبال گسترش این بخش در این قاره است. جامعه بازیهای آسیا بیشترین درآمد را به دست میآورد. DappRadar در آخرین گزارش تحقیقاتی خود گفت که کشورهای آسیایی هند، چین، ژاپن و کره جنوبی در مجموع بیش از 1.7 میلیارد بازیکن بازی ویدیویی دارند و این تعداد بزرگ جامعه بازی Web3 را جذب کرده است تا تمرکز خود را در این بازار بر روی اولویت قرار دهند.
Polygon و Ethereum – هر دو بلاک چین اثبات سهام (PoS) دوستدار محیط زیست – به عنوان دو بلاک چین برتر برای ساخت بازی های Web3 در آسیا ظاهر شده اند. Polygon با 30.8 درصد از سهم بازار، از اتریوم پیشی گرفته است، که در حال حاضر 9.2 درصد از نظر پشتیبانی از بازی های Web3 دارد.
جدا از اتریوم و Polygon، گزارش DappRadar گفته است که بلاک چین Algorand نیز به عنوان یک بلاک چین محبوب در میان توسعه دهندگان بازی Web3 در حال ظهور است.