گزارش شده است که خلبان CBDC برزیل تا سال 2025 به دلیل فقدان پادمان های حفظ حریم خصوصی به تعویق افتاده است: جزئیات

گزارش شده است که برزیل آزمایش آزمایشی Drex، ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) را متوقف کرده است، آزمایش اولین CBDC این کشور تا سال 2025 انجام می شود، زیرا بانک مرکزی برزیل راه حل های حفظ حریم خصوصی بلاک چین را ناکافی تشخیص داده است که می تواند باعث شود. بر اساس گزارشی که نشان می‌دهد کشور آمریکای جنوبی تصمیم گرفته است تا با کمک نهادهای شخص ثالث، آزمایش‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را در CBDC خود انجام دهد. این مرحله دو آزمایش Drex با تمرکز عمده بر حفظ حریم خصوصی خواهد بود.

گزارش شده است که پروژه CBDC برزیل تا سال 2025 به تعویق افتاده است

Banco Central do Brasil (BCB) Drax را در ژوئیه امسال وارد مرحله دوم آزمایشی خواهد کرد. این طراحی شده است تا بخشی از یک سیستم بلاک چین باشد که توسط Hyperledger Besu مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می شود. بر اساس گزارش Valor Econômico (به زبان پرتغالی)، راه اندازی CBDC تا سال 2025 به تعویق افتاده است. بانک مرکزی به دنبال تنظیم دقیق مقررات انطباق مالی، بانکی و رازداری مالیاتی کشور است.

شرکت‌های امنیت سایبری مانند Zether و Parfin در حال همکاری با مقامات برزیلی بر روی مفاد امنیتی برای پروتکل‌های بلاک چین مرتبط با امور مالی مانند پروتکل مورد استفاده برای توسعه CBDC هستند. در ماه های آینده، عملکرد قراردادهای هوشمند و استفاده عمده فروشی در Drex نیز آزمایش خواهد شد.

«قبلاً گزارش شده است که آنچه Drex در موضوع رازداری گیر کرده است. یعنی غیر قابل اجراست؟ نه، می توان به راه حل هایی فکر کرد که محرمانه بودن بانکی را تضمین می کند، مسئله این است که آنها مقیاس، سرعت، هزینه را افزایش می دهند یا راه حل های خصوصی هستند که می تواند مشکلاتی را در مسیر ایجاد کند.” ریسک مالی در بانک مرکزی به قول (ترجمه از پرتغالی).

هند و چین در آزمایش های CBDC از برزیل پیشی گرفتند

برزیل در حال حاضر ریاست گروه کشورهای G20 را برای سال آینده بر عهده دارد. برزیل تحت رهبری خود، به کار بر روی تدوین مقررات برای اداره بخش بلاک چین ادامه خواهد داد. در حال حاضر از بسیاری از کشورهای دیگر که در حال کاوش در عرصه CBDC هستند عقب مانده است.

هند، چین و ژاپن در حال انجام آزمایشات عمومی برای CBDCها هستند. بریتانیا نیز در مرحله ارزیابی پیشرفته CBDC پوند دیجیتال است.

CBDC ها برای ایجاد نمایش های بلاک چینی از ارزهای فیات طراحی شده اند که توسط بانک های مرکزی صادر و نظارت می شوند. با تراکنش های CBDC، تاریخچه تراکنش ها در شبکه های بلاک چین در قالبی غیرقابل تغییر ثبت می شود. انتظار می رود که آنها به عنوان ابزاری برای پرداخت های آنلاین عمل کنند که سرعت تراکنش های سریع تر، تاریخچه مشخص و انتقال سریع تر وجه در سطح بین المللی را ارائه می دهد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

منبع