گزارش: EA قرارداد 588 میلیون دلاری لایسنس با لیگ برتر امضا می کند زیرا حق رای سابق فیفا به دنبال اختراع مجدد است: گزارش

این گزارش به نقل از یکی از مدیران باشگاه گفته است که قرارداد جدید سالانه بیش از 80 میلیون پوند (تقریبا 796 کرور روپیه) برای لیگ به همراه خواهد داشت. این توافق باعث می شود که EA Sports به عنوان شریک کلیدی لیگ برتر باقی بماند و حقوق مجوز انحصاری لیگ محبوب و باشگاه های آن مانند منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال و چلسی و سایرین که پایگاه هواداران جهانی دارند را حفظ کند. ارزش قرارداد جدید بیش از دو برابر قرارداد موجود بین لیگ برتر و EA است.

سال گذشته، EA اعلام کرد که پس از نزدیک به سه دهه همکاری، راه خود را از فدراسیون جهانی فوتبال فیفا جدا می کند. طبق گزارش ها، فیفا هر چهار سال یک میلیارد دلار از EA خواسته بود تا به استفاده از نام خود ادامه دهد. پس از اینکه دو طرف در مورد یک قرارداد مجوز جدید به توافق نرسیدند، EA Sports همچنین اعلام کرد که سری FIFA آن با نام EA Sports FC از سال 2023 شروع می شود. FIFA 23 که سال گذشته در سپتامبر منتشر شد، آخرین بازی فوتبال EA Sports خواهد بود. برای حمل نام نمادین فیفا.

سری بازی‌های ویدیویی فوتبال فیفا متعلق به EA Sports همچنان یکی از پردرآمدترین فرنچایزهای بازی است. قراردادهای مجوز این شرکت، که به بازی‌ها اجازه می‌دهد از نام‌های رسمی باشگاه و بازیکنان استفاده کنند، به سری FIFA تبدیل شده است تا به یکی از پرفروش‌ترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی ورزشی در جهان تبدیل شود. و در حالی که این فرنچایز قرار است برای اولین بار نام محبوب فیفا را پس از عدم توافق برای استفاده مجاز از این نام با هیئت حاکمه فوتبال جهان از دست بدهد، ظاهراً در حال نزدیک شدن به یک معامله بزرگ برای حفظ حقوق این نام است. لیگ برتر، لیگ برتر فوتبال انگلستان. طبق گزارشی، EA Sports با پرداخت 488 میلیون پوند (588 میلیون دلار یا تقریباً 4861 کرور روپیه) برای حقوق مجوز هر 20 باشگاه لیگ برتر موافقت کرده است.

لیگ برتر همچنان محبوب‌ترین و پربیننده‌ترین رقابت باشگاهی فوتبال در جهان است و توانایی مالی آن بهترین بازیکنان، مدیران و شرکای تجاری را جذب می‌کند. بخش عمده ای از قدرت مالی آن از حقوق پخش پرسود خارجی و داخلی است که گفته می شود بیش از 10 میلیارد پوند ارزش دارد.

گزارش روز جمعه اسکای اسپورت حاکی از آن است که تمامی 20 باشگاه لیگ برتری در جلسه ای در مورد قرارداد 6 ساله جدید با EA Sports به ارزش 488 میلیون پوند مطلع شدند. بر اساس این گزارش، این معامله نزدیک به نهایی شدن است.

اگرچه نام آن ممکن است در حال تغییر باشد، سری بازی‌های ویدیویی فوتبال سالانه EA همچنان یکی از سودآورترین فرنچایزهای بازی است. تا سال 2021، سری بازی های فیفا 325 میلیون نسخه فروخته است. بازی FIFA 23 در ماه سپتامبر رکورد شکنی داشت و بیش از 10.3 میلیون بازیکن برای بازی در هفته اول وارد شدند – بالاترین رکورد در تاریخ این فرنچایز. FIFA 23 در تاریخ 30 سپتامبر بر روی تمامی پلتفرم های اصلی از جمله PC، PS4، PS5، Nintendo Switch، Xbox One و Xbox Series S/X منتشر شد. انتظار می‌رود بازی بعدی فوتبال EA Sports اواخر امسال عرضه شود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع