گزارش: IBM استخدام ها را در طرح جایگزینی 7800 شغل توسط هوش مصنوعی در سال های آینده متوقف می کند

سازنده PC به این نشریه گفت که کاهش می تواند شامل جایگزین نکردن نقش هایی باشد که به دلیل فرسایش خالی شده اند.

آرویند کریشنا، مدیرعامل این شرکت روز دوشنبه به بلومبرگ نیوز گفت: ماشین‌های تجاری بین‌الملل (IBM) انتظار دارد استخدام برای نقش‌ها را متوقف کند زیرا در سال‌های آینده حدود 7800 شغل می‌تواند با هوش مصنوعی (AI) جایگزین شود.

کریشنا گفت که استخدام به‌ویژه در بخش‌های پشتیبان مانند منابع انسانی به حالت تعلیق در می‌آید یا کند می‌شود، و افزود که 30 درصد از نقش‌های غیرمشتری را می‌توان با هوش مصنوعی و اتوماسیون ظرف پنج سال جایگزین کرد.

مایکروسافت، متا و آلفابت، همراه با آمازون اعلام کردند که بین نوامبر و مارس، 70000 شغل را در یک اقتصاد به سرعت در حال تضعیف، پس از رونق استخدام ناشی از بیماری همه گیر کاهش خواهند داد. متا دو دور اخراج را اعلام کرده است. انتظار می‌رفت که شرکت‌ها به‌روزرسانی‌هایی را در مورد تلاش‌های هوش مصنوعی خود ارائه کنند، روندی که از سه ماهه گذشته که مدیران ارشد شرکت‌ها تماس‌های درآمدی خود را با ذکر این فناوری پر کردند، قابل توجه بود.

بخش ابری آمازون AWS، بزرگترین بخش جهان، مجموعه‌ای از فناوری‌ها را با هدف کمک به سایر شرکت‌ها برای توسعه ربات‌های چت خود با پشتیبانی هوش مصنوعی منتشر کرده است، و متا یک مدل هوش مصنوعی منتشر کرده است که می‌تواند اشیاء منفرد را از داخل یک تصویر تشخیص دهد.

© تامسون رویترز 2023


Vivo X90 Pro بالاخره در هند معرفی شد، اما آیا گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت برای سال 2023 نسبت به نسل قبلی خود به ارتقای کافی مجهز شده است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

IBM بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ماه گذشته، گزارش شد که سرمایه‌گذاران در غول‌های فناوری ایالات متحده در صورتی که کاهش هزینه‌ها و اخراج‌ها باعث افزایش سود شود تا رضایت آنها افزایش یابد، بررسی خواهند کرد، در حالی که این شرکت‌ها تاکید کردند که هوش مصنوعی چگونه محرک رشد بعدی آنها خواهد بود.

مایکروسافت فناوری ChatGPT OpenAI را در موتور جستجوی خود Bing ادغام کرده است و آن را در مقابل رهبر بازار گوگل قرار داده است.

نظر او در زمانی است که هوش مصنوعی پس از راه اندازی ربات چت ویروسی OpenAI تحت حمایت مایکروسافت، ChatGPT، در نوامبر سال گذشته، تخیل مردم سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

گوگل انتشار عمومی چت ربات Bard خود را آغاز کرده است.