گزارش WEF: چارچوب جهانی برای مقررات رمزنگاری می تواند از آموخته های هند استفاده کند

همچنین خاطرنشان کرد: “معماری حفاظت از داده و توانمندسازی در هند رضایت را با طراحی فراهم می کند. جداسازی مدیر رضایت از ارائه دهنده/مصرف کننده داده، بی طرفی و پیروی از تعهدات مربوط به رضایت را امکان پذیر می کند.” اخیراً، هند همچنین قوانین ضد پولشویی خود را به «دارایی های دیجیتال مجازی» گسترش داده است، در حالی که G20 تحت ریاست جمهوری هند در حال بررسی ایجاد قوانین جهانی برای تنظیم دارایی های رمزنگاری است.

طی چند سال گذشته، نهادها و سازمان‌های مختلف تنظیم استاندارد بین‌المللی تلاش‌های قابل توجهی برای تولید تحقیقات مبتنی بر شواهد و همچنین چارچوب‌های سطح بالا انجام داده‌اند.

به این ترتیب، تنظیم‌کننده‌ها و بازیگران صنعت باید مسیرهای نظارتی جایگزین را برای همکاری و تنظیم اکوسیستم دارایی‌های رمزنگاری شده از طریق یک رویکرد مبتنی بر اصول و چابک، با در نظر گرفتن زمینه محلی بررسی کنند.

“تلاش های هماهنگ همه حوزه های قضایی برای تنظیم ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. حتی اگر شما بهترین ابزارها و افسران را برای ردیابی ارزهای رمزنگاری شده در اختیار داشته باشید، وقتی به صرافی غیرقانونی برخورد کنید که به سادگی اطلاعاتی را ارائه نمی دهد، تمام تلاش های شما بیهوده خواهد بود. الکسی فشچنکو، مشاور برنامه جهانی علیه جرایم سایبری، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) گفت.


موتورولا اج 40 اخیراً به عنوان جانشین اج 30 که سال گذشته عرضه شد، در کشور معرفی شد. آیا باید این گوشی را به جای Nothing Phone 1 یا Realme Pro+ بخرید؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

علاوه بر این، با توجه به شفافیت ذاتی این فناوری‌های جدید، تصور ابزارهای نظارتی مؤثرتری برای رسیدگی به نگرانی‌های فرامرزی، قابل تصور است.

در بخش توصیه‌ها، این گزارش استدلال می‌کند که چارچوب مقررات دارایی‌های رمزنگاری شده می‌تواند از یادگیری چارچوب‌های موجود در خدمات مالی استفاده کند.

متیو بلیک، رئیس مرکز سیستم‌های مالی و پولی WEF می‌گوید: «اکوسیستم در حال تحول دارایی‌های رمزنگاری‌شده و رویدادهای اخیر بازار بر نیاز مبرم به همکاری و ایجاد نرده‌های محافظ قوی تأکید کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «بازیگران صنعت کریپتو نقشی حیاتی برای اطمینان از اینکه اکوسیستم به شیوه ای مسئولانه تکامل می یابد و می توانند از صنایع بالغ تر برای ایفای این نقش بیاموزند، دارند.

در این بیانیه آمده است: “در هند، بانک مرکزی هند رویه عملیاتی استانداردی را برای یک Sandbox نظارتی متقابل (IoRS) در اکتبر 2022 منتشر کرد. IoRS آزمایش محصولات/خدمات مالی را که در حیطه اختیارات بیش از یک تنظیم کننده قرار دارند، امکان پذیر می کند.”

WEF مستقر در ژنو، که خود را یک سازمان بین المللی برای همکاری عمومی و خصوصی توصیف می کند، همچنین از رهبران صنعت خواست تا به کار بر روی استانداردهای فنی قابل همکاری ادامه دهند و بر ایجاد و انتشار بهترین شیوه ها تمرکز کنند.

در این زمینه، این سندباکس نظارتی قابل عملیات RBI را به عنوان نمونه ای از هماهنگی بین بخشی ذکر کرد. و معماری توانمندسازی و حفاظت از داده ها (DEPA) به عنوان نمونه ای از داشتن سیستم هایی که با طراحی مطابقت دارند.

گزارش منتشر شده توسط مجمع جهانی اقتصاد (WEF) تاکید می کند که اگرچه هماهنگی کامل جهانی برای مقررات ارز دیجیتال ایده آل است، بلوغ اکوسیستم متفاوت در حوزه های قضایی مختلف، موارد استفاده در حال تحول، ظرفیت تنظیم کننده ها و سایر عوامل دستیابی به آن را دشوار می کند.

تنظیم این بخش پویا به طور مؤثر مستلزم استفاده از ابزارهای نظارتی متنوع، از جمله چارچوب های قانونی، کدهای رفتار داوطلبانه و ابتکارات آموزشی است.

یک مطالعه جهانی در روز دوشنبه اعلام کرد که از نظارت و اجرای پراکنده گرفته تا طبقه بندی های متفاوت دارایی های رمزنگاری شده، بسیاری از موانع مانع هماهنگی جهانی در تلاش های تنظیم دارایی های رمزنگاری شده است.