گفتگوی دوجانبه سیاست سایبری: هند، استرالیا درباره ارزیابی تهدیدات سایبری، ظرفیت سازی مخابرات بحث می کنند

گفتگوی سیاست سایبری بستری دوجانبه برای بحث در مورد طیف وسیعی از موضوعات مهم مورد علاقه دوجانبه فراهم می کند.

در بیانیه این بیانیه آمده است که در این گفت وگو، اولویت های راهبردی، ارزیابی تهدیدات سایبری، ظرفیت سازی نسل بعدی ارتباطات از راه دور از جمله فناوری 5G، همکاری در منطقه هند و اقیانوس آرام و آخرین تحولات سایبری در سازمان ملل مورد بحث قرار گرفت.

استرالیا و هند توافق کردند که فرصت‌هایی را برای همکاری بیشتر با بخش خصوصی و دانشگاه، از جمله از طریق همکاری سایبری و فناوری حیاتی استرالیا و هند، بررسی کنند.

هند و استرالیا روز پنجشنبه در مورد همکاری استراتژیک در بخش سایبری، از جمله ارزیابی تهدیدات سایبری، ظرفیت سازی نسل بعدی مخابرات و همکاری در منطقه هند و اقیانوس آرام بحث کردند. هند و استرالیا پنجمین گفتگوی دوجانبه سیاست سایبری خود را برگزار کردند که با ریاست مشترک وزیر امور خارجه، بخش دیپلماسی سایبری، Muanpuii Saiawi و Tobias Feakin، سفیر امور سایبری و فناوری حیاتی، وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا، برگزار شد. وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد.

هیئت استرالیایی متشکل از مقامات ارشد وزارت امور خارجه و تجارت، وزارت امور داخلی، وزارت علوم و منابع صنعت و پلیس فدرال استرالیا بود.

ششمین گفتگوی سیاست سایبری هند و استرالیا در سال 2023 برگزار خواهد شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

گفت و گوی سیاست سایبری که در اینجا برگزار شد، تحت نظارت چارچوب چارچوب هند و استرالیا در زمینه همکاری سایبری و فناوری حیاتی فعال سایبری و برنامه اقدام 2020-2025 برای همکاری سایبری جامع و عمیق تر سازماندهی شد.

MEA گفت که استرالیا و هند به طور مشترک یک کمپ بوت سایبری و همچنین تبادل سیاست های سایبری و فناوری را با همکاری شرکای هند و اقیانوس آرام برگزار خواهند کرد.

هیئت هندی متشکل از مقامات ارشد دبیرخانه شورای امنیت ملی (NSCS)، وزارت امور داخله (MHA)، وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeitY)، وزارت ارتباطات (DoT)، CERT-In و حفاظت از زیرساخت اطلاعات حیاتی ملی مرکز (NCIPC).