گوگل اطلاعات نادرست را در اروپا منتشر می کند. ابتکار عمل در هند

در مقابل، ویدیوهای Prebunking نسبتاً ارزان و آسان برای تولید هستند و وقتی روی پلتفرم های محبوب قرار می گیرند میلیون ها نفر می توانند آن را ببینند. آنها همچنین با تمرکز بر موضوعات ادعاهای نادرست، که اغلب صاعقه‌های فرهنگی هستند، بلکه بر تکنیک‌هایی که اطلاعات نادرست ویروسی را بسیار مسری می‌کنند، از چالش سیاسی به کلی اجتناب می‌کنند.

گوگل دریافت که کمپین آن در اروپای شرقی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. محققان دریافتند در حالی که تاثیر این ویدئوها در لهستان بالاترین میزان بود، اما در اسلواکی آنها “تاثیر کمی تا هیچ قابل تشخیصی نداشتند”. یک توضیح احتمالی: ویدئوها به زبان اسلواکی دوبله شده اند و به طور خاص برای مخاطبان محلی ساخته نشده اند.

آنها شامل یک برنامه 2021 در ایالات متحده می شوند که آموزش سواد رسانه ای در مورد کووید-19 را به جوامع سیاه پوست، لاتین و آسیایی آمریکایی ارائه می کرد. شرکت‌کنندگانی که در این آموزش شرکت کردند بعداً مورد آزمایش قرار گرفتند و مشخص شد که در برابر ادعاهای گمراه‌کننده COVID-19 بسیار مقاوم‌تر هستند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بث گلدبرگ، رئیس تحقیق و توسعه در Jigsaw، بخش انکوباتور گوگل که چالش‌های اجتماعی نوظهور را مطالعه می‌کند، گفت: «اشتیاق واقعی برای راه‌حل‌ها وجود دارد». «استفاده از تبلیغات به‌عنوان وسیله‌ای برای مقابله با تکنیک اطلاعات نادرست، بسیار بدیع است. و ما در مورد نتایج هیجان‌زده هستیم.»

پاییز گذشته، گوگل بزرگترین آزمایش این تئوری را با یک کمپین ویدئویی پیش‌بانک در لهستان، جمهوری چک و اسلواکی راه‌اندازی کرد. این ویدئوها تکنیک‌های مختلفی را که در ادعاهای نادرست درباره پناهندگان اوکراینی دیده می‌شود، تشریح کرد. بسیاری از این ادعاها متکی به داستان های نگران کننده و بی اساس در مورد پناهندگانی بود که مرتکب جنایت می شوند یا مشاغل را از ساکنان سلب می کنند.

این تکنیک ها عبارتند از ترس افکنی، قربانی کردن، مقایسه های نادرست، اغراق و از دست دادن زمینه. خواه موضوع کووید-19، تیراندازی های دسته جمعی، مهاجرت، تغییرات آب و هوایی یا انتخابات باشد، ادعاهای گمراه کننده اغلب به یک یا چند مورد از این ترفندها برای سوء استفاده از احساسات و اتصال کوتاه تفکر انتقادی متکی هستند.

این شرکت در بیانیه ای ایمیلی به آسوشیتد پرس گفت که متا در سال های اخیر در بسیاری از کمپین های مختلف سواد رسانه ای و ضد اطلاعات غلط گنجانده شده است.

این پروژه آزمایشی بزرگترین آزمایش پیش‌بانکینگ تاکنون بوده است و به اجماع فزاینده در حمایت از این نظریه می‌افزاید.

این یک چالش با چند راه حل آسان است. راستی‌آزمایی‌های روزنامه‌نگاری مؤثر هستند، اما کار فشرده هستند، همه آن‌ها را نمی‌خوانند، و کسانی را که از قبل به روزنامه‌نگاری سنتی بی‌اعتماد هستند، متقاعد نمی‌کنند. تعدیل محتوا توسط شرکت‌های فناوری پاسخ دیگری است، اما فقط اطلاعات نادرست را در جاهای دیگر هدایت می‌کند، در حالی که فریادهای سانسور و تعصب را برمی‌انگیزد.

پس از مشاهده نتایج امیدوارکننده در اروپای شرقی، گوگل کمپین جدیدی را در آلمان راه اندازی خواهد کرد که هدف آن انعطاف پذیری بیشتر مردم در برابر اثرات مخرب اطلاعات نادرست آنلاین است.

این غول فناوری قصد دارد مجموعه ای از ویدئوهای کوتاه را منتشر کند که تکنیک های رایج در بسیاری از ادعاهای گمراه کننده را برجسته می کند. این ویدئوها به عنوان تبلیغات در سیستم عامل هایی مانند فیس بوک، یوتیوب یا تیک تاک در آلمان ظاهر می شوند. کمپین مشابهی در هند نیز در دست اقدام است.

در حالی که اعتقاد به دروغ‌ها و تئوری‌های توطئه چیز جدیدی نیست، سرعت و دسترسی اینترنت به آنها قدرت بیشتری بخشیده است. هنگامی که توسط الگوریتم‌ها کاتالیز می‌شود، ادعاهای گمراه‌کننده می‌توانند مردم را از دریافت واکسن منصرف کنند، تبلیغات اقتدارگرایانه را گسترش دهند، بی‌اعتمادی به نهادهای دموکراتیک را دامن بزنند و خشونت را تحریک کنند.

گوگل کمپین آلمانی جدید خود را دوشنبه پیش از کنفرانس امنیتی مونیخ در هفته آینده معرفی خواهد کرد. زمان اعلام این خبر، قبل از آن گردهمایی سالانه مقامات امنیتی بین‌المللی، منعکس‌کننده نگرانی‌های تشدید شده درباره تأثیر اطلاعات نادرست در میان شرکت‌های فناوری و مقامات دولتی است.

این ویدئوها 38 میلیون بار در فیس بوک، تیک تاک، یوتیوب و توییتر دیده شده اند – این تعداد برابر با اکثریت جمعیت این سه کشور است. محققان دریافتند که در مقایسه با افرادی که این ویدئوها را ندیده بودند، احتمال بیشتری وجود داشت که بتوانند تکنیک‌های اطلاعات نادرست را شناسایی کنند و کمتر ادعاهای نادرست را به دیگران منتشر کنند.

ساندر ون در لیندن، استاد دانشگاه کمبریج که یکی از متخصصان برجسته در این تئوری است، گفت: شرکت‌های فناوری پیش‌بانک را دوست دارند زیرا از موضوعات حساسی که به راحتی سیاسی می‌شوند اجتناب می‌کند. ون در لیندن در کمپین خود با گوگل کار کرد و اکنون به متا، صاحب فیس بوک و اینستاگرام نیز مشاوره می دهد.

Prebunking با چالش های خاص خود همراه است. اثرات ویدیوها در نهایت از بین می‌رود و نیاز به استفاده از ویدیوهای «تقویت‌کننده» دوره‌ای دارد. همچنین، ویدئوها باید به اندازه کافی خوب ساخته شوند تا توجه بیننده را به خود جلب کنند و برای زبان ها، فرهنگ ها و جمعیت های مختلف طراحی شوند. و مانند یک واکسن، 100 درصد برای همه موثر نیست.

ماهادوان این استراتژی را «روشی بسیار کارآمد برای رسیدگی به اطلاعات نادرست در مقیاس» خواند، زیرا می‌توانید به افراد زیادی دسترسی پیدا کنید و در عین حال به طیف گسترده‌ای از اطلاعات نادرست رسیدگی کنید.

“شما می توانید اطلاعات نادرست را یک ویروس تصور کنید. گسترش می یابد. درنگ می کند. ون در لیندن به آسوشیتدپرس گفت: «برخی افراد علائم را نشان می دهند، برخی نه. بنابراین: اگر پخش شود و مانند یک ویروس عمل کند، شاید بتوانیم نحوه تلقیح مردم را بفهمیم.»

اما همراه با روزنامه‌نگاری سنتی، تعدیل محتوا و سایر روش‌های مبارزه با اطلاعات نادرست، پیش‌پاسخ‌گویی می‌تواند به جوامع کمک کند تا در مورد اطلاعات نادرست به نوعی مصونیت گروهی دست یابند و گسترش و تأثیر آن را محدود کنند.

الکس مهدوان، مدیر MediaWise، یک ابتکار سواد رسانه ای مؤسسه پوینتر که در برنامه های خود در کشورهایی از جمله گنجانده شده است، گفت: «این یک خبر خوب است در موردی که اساساً یک تجارت خبری بد بوده است. برزیل، اسپانیا، فرانسه و آمریکا.

این رویکردی به نام prebunking است که شامل آموزش به افراد می‌شود که چگونه ادعاهای نادرست را قبل از مواجهه با آنها تشخیص دهند. این استراتژی در میان محققان و شرکت های فناوری مورد حمایت قرار می گیرد.

کمپین جدید گوگل در آلمان شامل تمرکز بر عکس ها و ویدئوها و سهولت ارائه شواهدی مبنی بر دروغ بودن آنها خواهد بود. یک مثال: هفته گذشته، پس از زلزله در ترکیه، برخی از کاربران شبکه های اجتماعی ویدئویی از انفجار مهیب بیروت در سال 2020 را به اشتراک گذاشتند و ادعا کردند که در واقع فیلمی از انفجار هسته ای ناشی از زلزله بوده است. این اولین باری نبود که انفجار 2020 موضوع اطلاعات نادرست بود.