گوگل با افزایش رقابت در بازار تبلیغات جستجو، تبلیغات را در نتایج جستجوی هوش مصنوعی تولیدی آزمایش می کند

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

به‌عنوان مثال، کاربران می‌توانند «کوله‌پشتی‌های پیاده‌روی برای بچه‌ها» را در نسخه جدید Google جستجو کنند و هوش مصنوعی می‌تواند با تبلیغ یک کوله‌پشتی خاص، همراه با نکاتی درباره نحوه انتخاب بهترین کوله‌پشتی برای کودک پاسخ دهد.

دیشلر گفت که این شرکت تبلیغات جدید را با استفاده از تبلیغات موجود که در جستجوهای سنتی گوگل ظاهر می شوند، آزمایش خواهد کرد.

این شرکت می‌گوید اگر مصرف‌کننده‌ای محصولاتی را برای پوست خشک و حساس جستجو کند، گوگل می‌تواند به‌طور خودکار یک تبلیغ برای یک برند مراقبت از پوست با عنوان «پوست خشک و حساس خود را تسکین دهید» ایجاد کند.

© تامسون رویترز 2023

به گفته شرکت تحقیقاتی MAGNA، قابلیت‌های هوش مصنوعی همچنین نحوه دسترسی تبلیغ‌کنندگان به مشتریان از طریق موتورهای جستجو را تغییر می‌دهد، بازاری که تخمین زده می‌شود امسال به 286 میلیارد دلار (تقریبا 2365700 کرور) افزایش یابد.

این غول فناوری در حال حاضر ابزاری را ارائه می دهد که می تواند به طور خودکار تبلیغات برای برندها ایجاد کند. گوگل گفت که این ابزار اکنون دارای قابلیت های هوش مصنوعی مولد خواهد بود و می تواند تبلیغات را بر اساس زمینه پرس و جوی کاربر ایجاد کند.

طی چند ماه گذشته، گوگل و مایکروسافت رقابتی را برای تغییر نحوه جستجوی اطلاعات توسط افراد با تزریق هوش مصنوعی در موتورهای جستجوی خود به راه انداخته‌اند، که می‌تواند پاسخ‌های مکتوب مکالمه‌ای را به پرسش‌ها ارائه دهد، اطلاعات را به صورت آنلاین ترکیب کند و وب‌سایت‌های مرتبط را نشان دهد.

به گفته گوگل، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند وب‌سایت خود را وارد کنند و چت ربات هوش مصنوعی سرفصل‌ها، کلمات کلیدی خاص و تصاویر را توصیه می‌کند تا در تبلیغات برای جلب توجه مصرف‌کننده قرار گیرند.

جری دیشلر، معاون رئیس جمهور و مدیر کل تبلیغات، در مصاحبه ای گفت: “این یک راه جدید، ساده تر و مفید برای تعامل با جستجوی گوگل است.” “این یک فرصت عالی برای ارائه یک تجربه کاربری لذت بخش خواهد بود که به فرصت های تجاری جدید در آینده منجر می شود.”

در حالی که گوگل در تبلیغات جستجو پیشتاز است، ویژگی‌های جدید آن در شرایطی است که مایکروسافت به سرعت در حال تبدیل شدن به یک چالش است.

مایکروسافت قبلاً آزمایش تبلیغات را در موتور جستجوی خود با هوش مصنوعی Bing آغاز کرده است و در اوایل فوریه جلساتی را با آژانس های تبلیغاتی برگزار کرده است.

گوگل در اوایل ماه جاری از نسخه جدید موتور جستجوی خود به نام Search Generative Experience رونمایی کرد که طی هفته های آینده از طریق لیست انتظار عرضه خواهد شد.

در طول رویداد سالانه Google Marketing Live در روز سه‌شنبه، گوگل همچنین یک ربات گفتگوی جدید را معرفی کرد که به برندها در فرآیند ایجاد تبلیغات کمک می‌کند.


Google I/O 2023 شاهد بود که غول جستجو به طور مکرر به ما گفت که به هوش مصنوعی اهمیت می دهد، در کنار عرضه اولین تلفن تاشو و تبلت با برند پیکسل. امسال، این شرکت قصد دارد اپلیکیشن ها، خدمات و سیستم عامل اندروید خود را با فناوری هوش مصنوعی سوپرشارژ کند. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

غول فناوری روز سه‌شنبه اعلام کرد گوگل آلفابت آزمایش تبلیغات در نتایج جستجو را با استفاده از هوش مصنوعی مولد آغاز می‌کند، زیرا در تلاش است تا از رقیب مایکروسافت در بازار تبلیغات جستجوی سودآور جلوگیری کند.