گوگل با Chromebook Plus به تیپ لپ تاپ هوش مصنوعی می پیوندد

گوگل روز سه شنبه اعلام کرد که با افزودن ویژگی های هوشمند جدید در نسل جدید رایانه های کروم بوک پلاس خود به مهمانی لپ تاپ های هوش مصنوعی می پیوندد.

ویژگی‌های جدید عبارتند از «Help Me Write»، پس‌زمینه‌های کنفرانس ویدیویی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، ویرایشگر جادویی برای عکس‌ها، و دسترسی مستقیم به عامل هوش مصنوعی Gen's Gemini به طور مستقیم از صفحه اصلی Chromebook.

Help Me Write از هوش مصنوعی برای کمک به کاربر برای ایجاد متن از ابتدا با استفاده از یک اعلان یا بازنویسی متن موجود برای تغییر لحن آن، تغییر طول آن، یا بازنویسی کامل آن استفاده می کند.

ویژگی پس‌زمینه با هر برنامه ویدئوکنفرانسی کار می‌کند و شامل اعلان‌های مختلفی برای ساخت پس‌زمینه است.

Magic Editor در برنامه Google Photos قابل دسترسی است. کاربران می توانند اشیاء موجود در یک عکس را با ضربه زدن یا دور زدن آنها ویرایش کنند، سپس آنها را بکشند تا با یک نیشگون گرفتن، مکان یا اندازه آنها را تغییر دهند. علاوه بر این، می‌توان از پیشنهادات متنی برای بهبود نور و پس‌زمینه عکس استفاده کرد.

در Chromebook Plus جدید، Gemini را می توان با ضربه زدن روی نمادی در صفحه اصلی فراخوانی کرد. Google همچنین به کاربران جدید Chromebook Plus یک آزمایش رایگان ۱۲ ماهه از طرح پیشرفته Google One AI Premium خود ارائه می دهد. این ویژگی دسترسی به Gemini Advanced، 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی، و Gemini در Docs، Sheets، Slides، Gmail و موارد دیگر را دارد.

راس روبین، تحلیلگر اصلی Reticle Research، یک فناوری مصرف‌کننده، می‌گوید: «این در مورد استقبال گوگل از هوش مصنوعی و دفاع از اولویت خود به‌عنوان راهی برای دسترسی به اطلاعات و انجام کارهای آنلاین است، که با سرمایه‌گذاری OpenAI و مایکروسافت در هوش مصنوعی به چالش کشیده شده است. شرکت مشاوره در شهر نیویورک

او به TechNewsWorld گفت: «همانطور که گوگل این ابزارهای هوش مصنوعی را توسعه می‌دهد، منطقی است که آن‌ها را بر روی پلتفرم‌های اصلی خود، اندروید و کروم‌بوک‌ها مستقر کند.

جوانسازی مورد نیاز است

مارک ان. ونا، رئیس و تحلیلگر اصلی در SmartTech Research در لاس وگاس، اظهار داشت که گوگل باید کاری می کرد تا دسته کروم بوک را جوان کند. او به TechNewsWorld گفت: «تجربه کروم‌بوک طولانی شده است.

او افزود: «لپ‌تاپ‌های Chromebook Plus یک گام رو به جلو برای دسته کروم‌بوک هستند، اما من فکر می‌کنم رویکرد مایکروسافت/کوالکام یک مزیت بزرگ دارد.

هفته گذشته، مایکروسافت لپ‌تاپ‌های Copilot+ خود را با پردازنده‌های Qualcomm Snapdragon X Elite و Snapdragon X Plus معرفی کرد که شامل واحدهای پردازش عصبی قدرتمند (NPU) برای بهینه‌سازی عملیات هوش مصنوعی است.

Vena توضیح داد: «تجربه Chromebook همیشه یک تجربه ابری بوده است. مسیری که مایکروسافت و کوالکام در پیش می‌روند این است که هوش مصنوعی را در تراشه‌های خود بسازند تا تجربه هوش مصنوعی بهتری نسبت به فضای ابری داشته باشید. شما می توانید بسیاری از این موارد هوش مصنوعی را بدون وابستگی به اینترنت به صورت محلی اجرا کنید.

وی افزود: مزیت دیگر امنیت است. مهم نیست که گوگل تا چه اندازه ایمن است، هیچ جایگزینی برای انجام کارها به صورت محلی وجود ندارد.

ادغام هوش مصنوعی بی سابقه

روبین خاطرنشان کرد که اعلامیه گوگل با Recall، ویژگی امضای لپ‌تاپ‌های CoPilot+ قابل مقایسه نیست.

یادآوری کاربران را قادر می سازد تا اطلاعاتی را که قبلاً در رایانه شخصی خود با آنها مواجه شده اند از طریق زبان طبیعی و جستجوی متنی بیابند. برای مثال، یک کاربر می‌تواند از CoPilot+ بخواهد «مقاله‌ای را که هفته گذشته درباره دکتر هو خواندم پیدا کنید» و این کار را انجام می‌دهد. تصاویر و اسکرین شات ها را نیز می توان به سادگی با توصیف آنها پیدا کرد. همچنین می‌توان زمینه را به جستجوها اضافه کرد، زیرا Recall تعاملات بین برنامه‌ها و زمان را به خاطر می‌آورد.

روبین گفت: «Chromebook Plus نشان می‌دهد که می‌توانید کارهای زیادی با هوش مصنوعی انجام دهید، حتی اگر یک تراشه فوق‌العاده سریع و پیشرو با واحد پردازش عصبی نداشته باشید، که عنصر کلیدی اعلامیه مایکروسافت بود.

او گفت: «Chromebook Plus ترکیبی از چیزهایی است که جدید هستند، برخی چیزهایی که قبلا به اشکال دیگر معرفی کرده‌اند، برخی چیزها از پلتفرم‌های دیگر مانند ویرایش عکس جادویی، همراه با برخی از سخت‌ترین ادغام‌هایی که از گوگل دیده‌ایم.»

او ادامه داد: «این بسیاری از محصولات Google را به هم پیوند می‌دهد. “آنها در گذشته ادغام هایی انجام داده اند، اما این به دلیل وسعت آن قابل توجه است.”

قدرت و انعطاف پذیری

راب اندرل، رئیس و تحلیلگر اصلی در گروه Enderle، یک شرکت خدمات مشاوره در Bend، Ore.، زمان اعلام را زیر سوال برد. او به TechNewsWorld گفت: «آنها باید این را در ابتدای این ماه در I/O اعلام می کردند. به نظر می رسد که آنها تصمیم گرفته اند به دنبال ساخت مایکروسافت بروند و در برابر آنچه در آنجا اعلام شده بود موضع گیری کنند.

او گفت: «همه اینها بسیار عجولانه به نظر می‌رسد، احتمالاً به این دلیل که وقتی مایکروسافت توسعه Copilot را اعلام کرد، گوگل با پای صاف گرفتار شد. تلاش‌های گوگل برای گوشی‌های هوشمند بسیار جالب‌تر هستند، و اگر بتوانند ویژگی‌ها را بین هر دو کلاس دستگاه پل بزنند، می‌توانند چیزی داشته باشند که سهم بازار آنها را افزایش دهد.

او افزود: «به نظر می‌رسد Chromebook Plus رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی را هدف قرار می‌دهد که ماه آینده ارسال می‌شوند، اما در مقایسه با این دستگاه‌ها از ویژگی‌های سبکی برخوردار است.

روبین خاطرنشان کرد: «Chromebooks به طور سنتی مزیت قیمت قابل توجهی داشتند، اما با Chromebook Plus، شما شروع به همپوشانی بیشتر با لپ‌تاپ‌های رایج ویندوزی کرده‌اید.»

این در دو مدل Chromebook Plus که روز سه شنبه توسط ایسر معرفی شد مشهود بود. Chromebook Plus Spin 714 دو در یک آن (نشان داده شده در بالا) با قیمت 749.99 دلار آمریکا و مدل بازی 516 GE آن با قیمت 699.99 دلار به فروش می رسد.

نوت بوک بازی Acer Chromebook Plus 516 GE

Acer Chromebook Plus 516 GE دارای طراحی بازی محور است و از ابزارهای بهره وری هوش مصنوعی برای ایجاد و همکاری در برنامه های ChromeOS و Adobe استفاده می کند. (اعتبار تصویر: ایسر)


ایسر جنرال: «این واقعیت که این دو لپ‌تاپ جدید Acer Chromebook Plus نمی‌توانند متفاوت‌تر از این باشند، اما هر دو تجربه Chromebook Plus بالا را ارائه می‌دهند، مستقیماً به قدرت و انعطاف‌پذیری اکوسیستم ChromeOS و اهمیت طراحی لپ‌تاپ Chromebook Plus کاربر محور اشاره دارد.» مدیر نوت بوک جیمز لین در بیانیه ای گفت.

روبین افزود: «گوگل در تلاش است تا مردم را به سمت Chromebook Plus سوق دهد تا بتوانند تجربه بهتری از Chromebook داشته باشند. این برای سازندگان رایانه شخصی نیز خوشایندتر است، بنابراین آنها می توانند حاشیه های بهتری را از این محصولات دریافت کنند.

Chromebook Plus Goodies in the Wings

گوگل در اعلامیه خود برخی از ویژگی های آینده کروم بوک پلاس را نیز به اشتراک گذاشته است:

  • به من کمک کنید با جمینی برای خلاصه کردن وب‌سایت‌ها یا فایل‌های PDF با کلیک راست مطالعه کنم.
  • هر بار که وارد سیستم می‌شوید، از جایی که کار را متوقف کرده‌اید ادامه دهید، بنابراین به‌جای گم شدن در دریایی از پنجره‌ها هر بار که لپ‌تاپ خود را باز می‌کنید، صفحه‌ای به شما نشان می‌دهد که چه چیزی را در پنجره‌ها، برگه‌ها و برنامه‌هایتان باز کرده‌اید. پیشنهادات از همه دستگاه‌های شما در سایر سیستم‌عامل‌ها شما را در مسیر درست راهنمایی می‌کند، بنابراین اگر شروع به خواندن مقاله در مرورگر Chrome در تلفن Android یا iOS خود کردید، می‌توانید با یک کلیک خواندن را در Chromebook خود به پایان برسانید.
  • با فوکوس راحت‌تر تمرکز کنید، که به شما امکان می‌دهد یک پنجره زمانی، یک Google Task را که می‌خواهید تمام کنید، و یک لیست پخش YouTube Music انتخاب کنید، و Chromebook به‌طور خودکار «مزاحم نشوید» را روشن می‌کند و پیشرفت شما را شمارش می‌کند.
  • کنترل هندزفری مجهز به هوش مصنوعی با ردیابی چهره و ژست‌ها.

اندرل خاطرنشان کرد: “این ویژگی ها بد نیستند.” با این حال، Copilot و Gemini هر دو مشکلات کیفی جدی داشته‌اند که باید آن‌ها را اصلاح کنند، یا ممکن است بازار در کل این دسته از دستگاه‌ها سرد شود.

منبع