گوگل به عنوان راهی امن تر برای ورود به برنامه ها و وب سایت ها، انتشار رمز عبور را آغاز می کند.

ورود به سیستم با کلیدهای عبور به سادگی استفاده از روش احراز هویت بیومتریک است، خواه این روش اثرانگشت خوان باشد یا اسکنر چهره در تلفن همراه یا لپ تاپ. همچنین با استفاده از پین قفل دستگاه معمولی و با کلیدهای احراز هویت فیزیکی می توان آن را احراز هویت کرد. هنگامی که رمز عبور ایجاد شد، تنها در آن دستگاه خاص قرار می گیرد. گوگل توضیح می دهد که از آنجایی که کلیدهای عبور مجازی هستند، نمی توان آنها را یادداشت کرد یا به یک بازیگر بد داده شد، که جلوگیری از کلاهبرداری را آسان تر می کند.

Passkeys از یک سیستم احراز هویت استفاده می کند که گوگل، مایکروسافت و اپل چندین سال پیش به عنوان بخشی از FIDO Alliance و گروه کاری W3C WebAuthn به ایجاد آن کمک کردند. این همچنین به این معنی است که این راه حل در چندین پلتفرم و مرورگر کار می کند، مشروط بر اینکه آنها این استاندارد را اتخاذ کرده باشند.


OnePlus به تازگی اولین تبلت خود را در هند به نام OnePlus Pad عرضه کرده است که تنها در رنگ سبز Halo به فروش می رسد. OnePlus با این تبلت وارد قلمرو جدیدی شده است که تحت سلطه iPad اپل است. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

گوگل ادعا می کند که در حال حاضر می توان از کلیدهای عبور به عنوان یک روش اضافی برای احراز هویت استفاده کرد. بنابراین، در حال حاضر می توان آن را در کنار رمزهای عبور معمولی و سیستم های 2SV به خوبی استفاده کرد.

هنگام ورود به وب‌سایت یا برنامه پشتیبانی‌شده از دستگاه تلفن همراه یا لپ‌تاپ، کلید عبور با سیستم بیومتریک دستگاه شما بررسی می‌شود یا پین را تایپ می‌کند (روش تأیید هویت صفحه قفل) تا به سادگی تأیید کند که این شما هستید که می‌خواهید وارد شوید و سپس وارد سیستم می‌شوید. داده های بیومتریک طبق گوگل به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته نمی شوند یا در فضای ابری ذخیره نمی شوند، تا زمانی که از یک پین ساده (0000، 1234) برای باز کردن قفل دستگاه خود استفاده نکنید، کل سیستم کاملاً ایمن می شود.

پس از نزدیک به یک دهه کار مقدماتی و یک سال اعلام پشتیبانی از آن، سرانجام گوگل شروع به پشتیبانی از سیستم احراز هویت رمزهای عبور کرد، که ادعا می کند از رمزهای عبور استاندارد و حتی تأیید 2 مرحله ای (2SV) ایمن تر است. اپل، گوگل و مایکروسافت، یک سال پیش، با هم اعلام کردند که از همان فناوری بدون رمز عبور پشتیبانی خواهند کرد که برای کاربران در تمام پلتفرم‌های اصلی در مورد امنیت بسیار سودمند خواهد بود. با این حال، این تنها اولین قدم است زیرا سیستم باید توسط سرویس ها نیز پیاده سازی شود.

کلیدهای عبور اساساً نیاز به استفاده از رمزهای عبور طولانی و پیچیده را کاهش می دهند که در حالت ایده آل برای هر سرویس یا وب سایتی که کاربر بازدید می کند منحصر به فرد است. با توجه به اینکه بسیاری از ما روزانه به تعدادی از وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها دسترسی داریم، یادآوری این موارد در واقع یک وظیفه است. به غیر از به خاطر سپردن و پیگیری آنها، رمزهای عبور استاندارد نیز به دلایل امنیتی باید هر از چند گاهی تغییر کنند. بنابراین، تغییر به کلیدهای عبور مطمئناً در حال حاضر راه ساده‌تری به نظر می‌رسد.