گوگل جریمه CCI را به دلیل توزیع اپلیکیشن موبایل “تحمیل ناعادلانه” می خواند

غول فناوری گوگل روز جمعه در برابر NCLAT ارائه کرد که توسط ناظر رقابت CCI بر روی توافقنامه توزیع برنامه تلفن همراه با سازندگان دستگاه “تحمیل ناعادلانه” صورت گرفته است زیرا نصب برنامه های دیگر از جمله برنامه های رقبا را محدود نمی کند.

NCLAT، یک مرجع استیناف در مورد دستورات صادر شده توسط CCI، در 15 فوریه، به دنبال دستور دادگاه عالی، رسیدگی به پرونده اندروید را آغاز کرده بود. دادگاه عالی به NCLAT دستور داده بود تا در 31 مارس در مورد استیناف تصمیم گیری کند.

دادگاه استیناف در حال رسیدگی به دادخواستی بود که گوگل علیه Rs. 1,337 کرور جریمه توسط تنظیم کننده تجارت منصفانه CCI برای سوء استفاده از موقعیت غالب خود در رابطه با دستگاه های تلفن همراه اندروید.

هیچ ممنوعیتی برای پیش‌نصب برنامه‌های دیگر وجود ندارد و کاربران اندروید می‌توانند برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ، اینستاگرام، توییتر را به انتخاب خود از پلی استور دانلود کنند. در سال 2021، 26 میلیارد دانلود اپلیکیشن ثبت شد.

کاتپالیا گفت که این هیچ حق امتیازی دریافت نمی کند و یک اکوسیستم سالم را تضمین می کند. او همچنین گفت که گوگل مانند اپل سیستم بسته ای ندارد.

او گفت: “در این مورد آسیب به OEM و کاربران کجاست؟” وی افزود که دستور CCI نشان دهنده “عدم عدالت” است.

علاوه بر این، بر خلاف این، OEM ها نیز از GMS راضی هستند زیرا می گویند این برنامه ها محصولات خود را قابل فروش تر می کنند.

این موضوع توسط گوگل در دادگاه عالی به چالش کشیده شد، و دادگاه نیز از ماندن دستور CCI خودداری کرد اما NCLAT را به تصمیم گیری در مورد درخواست تجدید نظر گوگل تا 31 مارس هدایت کرد.

وکیل ارشد آرون کاتپالیا، نماینده بزرگ‌ترین بخش فناوری اطلاعات جهانی، گفت که برنامه‌های آن که صرفاً از پیش نصب شده‌اند «به برتری تبدیل نمی‌شوند».

یک هیئت دو نفره NCLAT به ریاست آشوک بوشان، رئیس قاضی، روز جمعه گفت که رسیدگی روزانه به این موضوع را از 23 فوریه، تاریخ بعدی جلسه، آغاز خواهد کرد.

او افزود: رقابت بزرگی در اکوسیستم اندروید وجود دارد.

تحت MADA، OEM ها (سازندگان تجهیزات اصلی) ملزم به داشتن Google Mobile Suite (GMS) در هنگام نصب سیستم عامل Android Google هستند. این را نمی توان حذف نصب کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در 20 اکتبر سال گذشته، CCI یک جریمه 100 میلیون تومانی تعیین کرد. 1,337.76 کرور در Google برای اقدامات ضد رقابتی در رابطه با دستگاه های تلفن همراه Android. در حکم اکتبر، CCI همچنین به شرکت بزرگ اینترنتی دستور داده بود تا از اقدامات مختلف تجاری ناعادلانه خودداری کند.

گوگل در حالی که موضوع خود را در دادگاه تجدیدنظر قانون شرکت ملی (NCLAT) مطرح می‌کرد، گفت که قرار دادن برنامه‌های خود بر روی دستگاه‌ها از طریق پیش‌نصب تحت MADA (توافقنامه توزیع برنامه‌های تلفن همراه) “غیرمنصفانه” نیست زیرا هیچ محدودیتی برای نصب برنامه‌های دیگر وجود ندارد. و فضای کافی برای آنها فراهم است.

پیش از این، یک شعبه جداگانه از NCLAT در 4 ژانویه اخطاریه ای را در مورد درخواست گوگل صادر کرده بود و آن را به پرداخت 10 درصد از روپیه ها موظف کرده بود. 1337 کرور جریمه اعمال شده توسط CCI. این سازمان از باقی ماندن دستور CCI خودداری کرده بود و موضوع را برای جلسه استماع نهایی در 3 آوریل 2023 قرار داده بود.