گوگل در مورد پرونده آنتی تراست اندروید در هند تسکین می یابد، دادگاه دستور CCI در فروشگاه های برنامه شخص ثالث را کنار می گذارد

در میان تخفیف‌ها، گوگل اکنون نیازی به اجازه میزبانی فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث در Play Store نخواهد داشت، همانطور که قبلاً توسط CCI دستور داده شده بود.

یک دادگاه هندی روز چهارشنبه با کنار گذاشتن چهار دستورالعمل از 10 دستورالعمل ضد انحصار در موردی که مربوط به موقعیت غالب سیستم عامل اندروید آن در بازار بود، به شرکت آلفابت کمک کرد.

این سازمان گفته است “هیچ حوزه قضایی دیگری تا به حال چنین تغییرات گسترده ای را درخواست نکرده است” و بارها استدلال کرده است که رشد اکوسیستم اندروید آن در هند به دلیل این تصمیم متوقف خواهد شد.

کمیسیون رقابت هند (CCI) در ماه اکتبر اعلام کرد که گوگل از موقعیت غالب خود در اندروید سوء استفاده کرده است و به آن گفته است که محدودیت‌های اعمال شده بر روی سازندگان دستگاه‌ها، از جمله مربوط به پیش‌نصب اپلیکیشن‌ها را حذف کند. همچنین گوگل را 161 میلیون دلار (تقریبا 1325 کرور) جریمه کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا گوگل دوباره تصمیم به لغو سایر اقدامات CCI را به چالش خواهد کشید یا خیر. این شرکت بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

گوگل در مورد تصمیم هند برای اندروید نگران بوده است، زیرا دستورالعمل‌ها فراگیرتر از دستورالعمل‌هایی هستند که در حکم تاریخی کمیسیون اروپا در سال 2018 علیه این سیستم عامل اعمال شده است.

یک دادگاه استیناف هندی روز چهارشنبه گفت که یافته‌های CCI در مورد رفتار ضدرقابتی گوگل درست است و این شرکت نیز موظف به پرداخت جریمه است، اما چهار مورد از 10 راه حل ضدتراست را که برای تغییر مدل کسب‌وکارش بر گوگل تحمیل شده بود، لغو کرد.

در میان سایر تخفیف‌ها، گوگل نیازی نخواهد داشت که به کاربران اجازه دهد برنامه‌های از پیش نصب شده مانند Google Maps، Gmail و YouTube را حذف کنند. این شرکت همچنین می‌تواند به اعمال محدودیت‌های به اصطلاح «سایدلودینگ» ادامه دهد، روشی برای دانلود برنامه‌ها بدون استفاده از فروشگاه برنامه، که CCI گفته بود باید متوقف شود.

این اقدام پس از اینکه دادگاه عالی هند در ماه ژانویه از تعلیق هر یک از اقدامات ضد انحصار در سال گذشته خودداری کرد، برای گوگل تسکین خواهد یافت. دادگاه عالی از دادگاه خواسته بود تا پایان ماه مارس به این پرونده رسیدگی کند و حکم صادر کند.

به دنبال حکم دادگاه عالی، گوگل تغییرات گسترده‌ای را در اندروید در هند ایجاد کرد، از جمله به سازندگان دستگاه اجازه داد برنامه‌های جداگانه را برای پیش‌نصب مجوز دهند و به کاربران این امکان را داد که موتور جستجوی پیش‌فرض خود را انتخاب کنند – تغییراتی که دادگاه هند در روز چهارشنبه در آن دخالتی نداشت.

بر اساس برآوردهای Counterpoint Research، حدود 97 درصد از 600 میلیون گوشی هوشمند در هند با اندروید کار می کنند، در حالی که در اروپا، این سیستم 75 درصد از 550 میلیون تلفن هوشمند را تشکیل می دهد.

© تامسون رویترز 2023


از گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای چرخشی یا خنک‌کننده مایع گرفته تا عینک‌های AR فشرده و گوشی‌هایی که می‌توانند به راحتی توسط صاحبان آن‌ها تعمیر شوند، بهترین دستگاه‌هایی را که در MWC 2023 در Orbital دیده‌ایم، پادکست Gadgets 360، مورد بحث قرار می‌دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع