گوگل سفارشی کردن ویجت جستجوی خود را در اندروید آسان‌تر می‌کند

با به‌روزرسانی جدید، کاربران اکنون می‌توانند ویجت جستجوی Google را برای مدت طولانی فشار داده و مستقیماً وارد حالت سفارشی‌سازی شوند. این کار نیاز به باز کردن برنامه Google را در App Drawer کاهش می‌دهد، روی تصویر نمایه ضربه بزنید، سپس روی Settings > Search widget > Customize widget ضربه بزنید و سپس به تنظیمات سفارشی‌سازی دسترسی پیدا کنید. به‌روزرسانی جدید اساساً شما را با فشار طولانی روی ویجت به آنجا می‌رساند، که اکنون دکمه تنظیمات ویجت را نشان می‌دهد (که با یک مداد نشان داده می‌شود). با ضربه زدن روی آن شما را وارد منوی سفارشی سازی می‌کند، جایی که کاربران می‌توانند لوگوی «Google» یا «G»، شکل ویجت، رنگ نوار (تنظیم سطوح رنگ و اشباع)، و سایه‌دهی نوار (به‌صورت شفاف یا جامد) را تغییر دهند.

در حالی که دکمه جدید دسترسی به منوی سفارشی‌سازی ویجت جستجوی Google را بسیار آسان‌تر می‌کند، این دکمه عمدتاً برای گوشی‌های هوشمند تولیدکنندگان دیگر به غیر از Pixel طراحی شده است. این به این دلیل است که تلفن‌های هوشمند پیکسل گوگل از قبل دارای یک ویجت جستجوی کپسولی شکل غیرقابل جابجایی (غیرقابل تنظیم) در پایین صفحه اصلی هستند. موتور قالب‌بندی جدید گوگل به‌طور خودکار رنگ این ویجت جستجو را مطابق با پالت رنگی که کاربر برای موضوع سیستم انتخاب کرده است تغییر می‌دهد، بنابراین واقعاً نیازی به سفارشی‌سازی بیشتر آن، حداقل از نظر رنگ، نیست.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ویجت جستجوی گوگل ویژگی سفارشی سازی خود را در سال 2018 دریافت کرد، زمانی که آخرین دستگاه پیکسل Pixel 2 XL و آخرین نسخه اندروید Pie (9.0) بود. کاربران همیشه می‌توانند ویجت جستجوی Google را مطابق میل خود سفارشی کنند، اما به‌روزرسانی جدید، سفارشی‌سازی آن را بدون حفاری در تنظیمات برنامه Google آسان‌تر می‌کند. کسانی که از نسخه غیربتای برنامه جستجوی Google (نسخه 13.40 یا بالاتر) استفاده می کنند، اکنون می توانند ویجت را مستقیماً از صفحه اصلی سفارشی کنند.

ما در Gadgets360 به‌روزرسانی واحد بررسی Pixel 7 Pro را دریافت کرده‌ایم که اخیراً به نسخه 13.40.7.29 ارتقا یافته است و بخشی از نسخه بتا نیست. در همان زمان، واحد بررسی Samsung Galaxy S22 Ultra ما در نسخه 13.38.11.26 (پس از به‌روزرسانی اخیر فروشگاه Play) گیر کرده است و از این رو این قابلیت را منعکس نمی‌کند. کسانی که از نسخه بتا برنامه Google نصب شده از طریق فروشگاه Play استفاده می کنند، می توانند تغییراتی را در خود صفحه اصلی ایجاد کنند زیرا به نسخه 13.40.7.29 به روز شده است.