گوگل و مرسدس بنز شریک توسعه ناوبری برند برای خودروساز

© تامسون رویترز 2023


سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 23 سامسونگ در اوایل این هفته عرضه شد و گوشی‌های رده بالای این شرکت کره‌ای در هر سه مدل شاهد چند ارتقاء بودند. در مورد افزایش قیمت ها چطور؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.
اولا کالنیوس، مدیر اجرایی مرسدس بنز روز چهارشنبه در یک تماس رسانه ای گفت: «اینجاست که تغییر پارادایم در صنعت خودرو در حال انجام است. “

Luminar Technologies، سازنده حسگرهای خودران، که مرسدس سهام کوچکی در آن دارد، در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که قراردادی چند میلیارد دلاری با این خودروساز منعقد کرده است تا حسگرهای خود را در طیف وسیعی از خودروهایش تا اواسط دهه یکپارچه کند.

این سیستم خودروهای مرسدس بنز را به اطلاعات ترافیک گوگل و مسیریابی مجدد خودکار مجهز می‌کند و رانندگان را قادر می‌سازد تا یوتیوب را در سیستم سرگرمی خودروها هنگامی که خودرو پارک شده است یا در حالت رانندگی خودکار سطح 3 تماشا کنند.

رانندگی سطح 3، که مرسدس بنز برای آن در آلمان و نوادا گواهینامه دریافت کرده است، به راننده این امکان را می دهد که در برخی جاده ها تا زمانی که بتواند در صورت نیاز کنترل را از سر بگیرد، چشم خود را از فرمان بردارد.

سیستم عامل MB.OS قرار است در اواسط دهه در وسایل نقلیه مبتنی بر معماری مدولار – یا MMA – راه اندازی شود، که زیربنای خودروهای جمع و جور آینده آن خواهد بود و از آن پس در سراسر خط تولید عرضه خواهد شد.

پیشروی این سیستم در کلاس E جدید از سال 2023 در دسترس خواهد بود.

این خودروساز لوکس در یک روز بازار سرمایه نرم‌افزاری که در کالیفرنیا برگزار شد، گفت: مرسدس “لایه پایه” سخت‌افزار و نرم‌افزار را کنترل خواهد کرد، اما برای خدمات و محتوای مختلف با شرکای خود همکاری خواهد کرد.

برای جزئیات جدیدترین راه اندازی ها و اخبار سامسونگ، شیائومی، ریلمی، وان پلاس، اوپو و سایر شرکت ها در کنگره جهانی موبایل در بارسلون، از مرکز MWC 2023 ما دیدن کنید.



منبع

مرسدس بنز روز چهارشنبه اعلام کرد که برای توسعه ناوبری برند برای سیستم عامل جدید MB.OS خود با گوگل همکاری کرده است، زیرا خودروسازان به دنبال کنترل بیشتر بر فناوری در وسایل نقلیه خود هستند.

شرکت های فناوری در حال رقابت برای کنترل داشبورد خودروسازان و ویژگی های رانندگی خودکار هستند، زیرا نرم افزار به بخشی جدایی ناپذیر از طراحی خودرو تبدیل شده است، اما برخی از خودروسازان از اجازه دادن به غول های فناوری بدون محدودیت به داده های ارزشمند خودروهایشان محتاط هستند.

گوگل و مرسدس بنز همچنین توافق کردند که همکاری بیشتر با داده های Google Cloud و قابلیت های هوش مصنوعی را بررسی کنند.