یک سوم از کاربران رسانه های اجتماعی ایالات متحده در حال ایجاد حساب های جعلی هستند


حساب‌های جعلی شبکه‌های اجتماعی معمولاً با شبکه‌های ربات مرتبط هستند، اما برخی تحقیقات منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان داد که بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی به دلایل مختلف حساب‌های جعلی خود را ایجاد می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط USCasinos.com از 1500 کاربر شبکه های اجتماعی ایالات متحده، از هر سه کاربر رسانه های اجتماعی ایالات متحده، یک نفر دارای چندین حساب در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است که از آنها استفاده می کنند. از بین افرادی که چندین حساب دارند، تقریباً نیمی (48٪) دو یا چند حساب اضافی دارند.

دلایل ایجاد حساب‌های اضافی متفاوت است، اما بیشترین ذکر شده عبارتند از: «به اشتراک گذاشتن افکارم بدون قضاوت» (41٪) و “جاسوسی از نمایه دیگران” (38٪).

انگیزه های دیگر ایجاد اکانت های جعلی عبارتند از: «افزایش شانس من برای برنده شدن در مسابقات آنلاین» (13 درصد)، «افزایش لایک، فالوور و سایر معیارهای حساب واقعی من» (5 درصد)، برای فریب دادن دیگران (2.6 درصد) و برای کلاهبرداری از دیگران (0.4٪).

هنگامی که از آنها پرسیده شد که آنها حساب های جعلی خود را کجا ایجاد می کنند، پاسخ دهندگان اغلب نام توییتر (41٪) و پس از آن فیس بوک (31٪) و اینستاگرام (28٪) را انتخاب کردند. ویل دافیلد، تحلیلگر سیاست در موسسه کاتو، یک اندیشکده واشنگتن دی سی، گفت: «این به این دلیل است که توییتر به طور پیش فرض بسیار بازتر است.

او به TechNewsWorld گفت: «کاربران قدرتمند توییتر اغلب چندین حساب دارند – یکی برای مخاطبان انبوه، دیگران برای گروه های کوچکتر، یکی به طور پیش فرض باز و دیگری خصوصی است.

اینفوگرافیک محل ایجاد حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی توسط ساکنان ایالات متحده را توضیح می‌دهد

اعتبار اینفوگرافیک: USCasinos.com


اینس فریرا، یکی از نویسندگان این مطالعه، اشاره کرد که توییتر از این تحقیق توسط سایت فهرست راهنمای کازینو آنلاین الهام گرفته است. او به TechNewsWorld گفت: «ما این مطالعه را عمدتاً به دلیل سر و صدایی که در مورد ایلان ماسک و معامله توییتر وجود داشت آغاز کردیم.

این معامله در حال حاضر در دادگاه ها بسته شده است و به اختلاف بین ماسک و هیئت مدیره توییتر بر سر تعداد حساب های جعلی در این پلتفرم بستگی دارد.

جاسوسان تغییر جنسیت

با این حال، انواع حساب‌های جعلی در این مطالعه با آن‌هایی که ماسک را متزلزل می‌کنند، متفاوت است. دافیلد ادامه داد: «این نظرسنجی دو موضوع کاملاً متفاوت را در هم می آمیزد.

«از یک طرف، شما حساب‌های خودکار دارید – چیزهایی که توسط ماشین‌ها اجرا می‌شوند و اغلب برای ارسال هرزنامه استفاده می‌شوند. این همان حساب جعلی است که ایلان ماسک ادعا می کند توییتر تعداد زیادی از آن را دارد. پس از آن حساب‌های مستعار وجود دارد که در اینجا بررسی می‌شود. آنها توسط کاربرانی اداره می شوند که نمی خواهند از نام واقعی خود استفاده کنند.”

این نظرسنجی همچنین نشان داد که هنگام ایجاد حساب‌های جعلی، اکثر کاربران جنسیت خود را حفظ می‌کنند (80.9%). این نظرسنجی اشاره کرد که استثنای اصلی این عمل زمانی است که کاربران می خواهند از حساب های دیگر جاسوسی کنند. سپس آنها طرفدار ایجاد یک حساب جعلی از جنس مخالف هستند. به طور کلی، حدود یک نفر از هر 10 شرکت‌کننده در نظرسنجی (13.1%) گفتند که هنگام ایجاد حساب‌های جعلی از جنس مخالف استفاده می‌کنند.

اینفوگرافیک تعداد حساب‌های جعلی شبکه‌های اجتماعی را توصیف می‌کند

اعتبار اینفوگرافیک: USCasinos.com


دافیلد مشاهده کرد: «دلایل زیادی وجود دارد که چرا ما نمی‌خواهیم هر کاری که آنلاین انجام می‌دهیم به نام واقعی ما ضمیمه شود. “و لزوماً نتیجه Cancel Culture یا چیزی شبیه به آن نیست.”

او توضیح داد: «یکی از چیزهای بزرگ در مورد اینترنت این است که به ما امکان می‌دهد هویت‌ها را تقسیم بندی کنیم یا شخصیت‌های جدید را بدون تعهد به آن‌ها امتحان کنیم تا بتوانیم در هر زمان یکی از جنبه‌های خود را به نمایش بگذاریم.

استفاده از نام مستعار آنلاین برای مردم کاملاً طبیعی است. در هر صورت، استفاده از نام های واقعی یک انتظار امروزی تر است.

حساب های ایجاد شده بدون مجازات

این مطالعه همچنین نشان داد که اکثریت سازندگان حساب جعلی (53.3٪) دوست دارند این تمرین را از دایره داخلی آشنایان خود مخفی نگه دارند. هنگامی که آنها حساب های جعلی خود را ذکر می کنند، به احتمال زیاد آنها را به دوستان خود (29.9٪) و پس از آن خانواده (9.9٪) و شرکا (7.7٪) معرفی می کنند.

محققان همچنین دریافتند که بیش از نیمی از صاحبان حساب‌های جعلی (53.3 درصد) هزاره بودند، در حالی که میانگین سه حساب جعلی ژنرال X و میانگین دو حساب کاربری جعلی ژنرال Z بود.

بر اساس این مطالعه، به نظر می رسد که سازندگان حساب های جعلی این کار را بدون مجازات انجام می دهند. وقتی از آنها پرسیده شد که آیا حساب‌های جعلی آنها تا به حال به پلتفرم‌هایی که در آن ایجاد شده‌اند گزارش شده است، 94 درصد از شرکت‌کنندگان پاسخ منفی دادند.

اینفوگرافیک پلتفرم هایی را توصیف می کند که در آن حساب های شبکه های اجتماعی جعلی گزارش شده است

اعتبار اینفوگرافیک: USCasinos.com


فریرا گفت: «هر چند وقت یک‌بار این پلتفرم‌ها الگوریتم‌های جدیدی را برای گزارش این حساب‌ها منتشر می‌کنند، اما اکثر آنها هرگز گزارش نمی‌شوند. حساب‌های جعلی زیادی وجود دارد، و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی ایجاد کنید، شناسایی همه آنها واقعاً سخت است.

او افزود: «پس از قرارداد ایلان ماسک با توییتر، این پلتفرم‌ها کمی بیشتر فکر می‌کنند که چگونه این کار را انجام می‌دهند.

با این حال، دافیلد نیاز به پلیس کردن حساب‌های جعلی توسط کاربران را کم اهمیت جلوه داد. او گفت: «ایجاد این حساب‌ها برخلاف قوانین پلتفرم نیست، بنابراین دلیلی وجود ندارد که پلتفرم‌ها با آن‌ها به عنوان یک مشکل برخورد کنند.

او ادامه داد: «از آنجا که این حساب‌ها توسط افراد واقعی اداره می‌شوند، حتی اگر نام واقعی ندارند، مانند افراد واقعی عمل می‌کنند. آنها در یک زمان به یک نفر پیام می دهند. آنها برای تایپ چیزها وقت می گذارند. چرخه روز/شب معمولی دارند. آنها هزاران پیام را به یکباره برای 100 نفر مختلف در تمام ساعات روز ارسال نمی کنند.

تقلبی های بی ضرر؟

دافیلد ادعا کرد که برخلاف حساب‌های جعلی ایجاد شده توسط ربات‌ها، حساب‌های جعلی ایجاد شده توسط کاربران برای پلتفرم‌هایی که میزبان آن‌ها هستند، آسیب کمتری دارند.

او مشاهده کرد: «تئوری وجود دارد که افراد زمانی که از یک حساب مستعار استفاده می‌کنند یا از حسابی که به هویت واقعی آن‌ها مرتبط نیست، اغلب بد رفتار می‌کنند، اما از منظر اعتدال، ممنوع کردن یک حساب کاربری مستعار تفاوتی با ممنوع کردن یک شخص واقعی ندارد.

او افزود: «فیس‌بوک یک سیاست نام واقعی داشته است، اگرچه آنها در طول سال‌ها برای آن مخالفت‌های زیادی داشته‌اند. من می گویم که در این مرحله عمداً اجرا نمی شود.»

او ادامه داد: «تا زمانی که حساب مستعار از قوانین تبعیت می کند، این موضوع برای پلتفرم ها مطرح نیست.

در حالی که حساب‌های ربات به مدل کسب‌وکار یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی کمک نمی‌کنند، حساب‌های کاربری جعلی کمک می‌کنند.

دافیلد توضیح داد: “اگر حساب مستعار توسط یک انسان واقعی استفاده می شود، آنها همچنان تبلیغات می بینند.” «این مانند یک ربات نیست که بدون دخالت انسانی روی چیزها کلیک کند. صرف نظر از نام روی حساب، اگر آنها تبلیغات مرتبط را تماشا می کنند و به آنها ارائه می شود، از نقطه نظر پلت فرم، واقعاً مشکلی نیست.

او ادامه داد: «این فعالیت در آمار ماهانه کاربران فعال نشان داده می‌شود، چیزی که پلتفرم‌ها، تبلیغ‌کنندگان و خریداران بالقوه به آن اهمیت می‌دهند.» “تعداد کلی حساب ها یک آمار بی فایده است زیرا مردم دائما حساب ها را رها می کنند.”

با این حال، فریرا استدلال کرد که هر نوع حساب جعلی اعتبار یک پلت فرم رسانه های اجتماعی را تضعیف می کند. او گفت: «در برخی مواقع، تعداد کاربران تقلبی بیشتر از کاربران واقعی خواهد بود، بنابراین آنها باید اکنون کاری برای این موضوع انجام دهند.»



منبع