آزمایش روپیه دیجیتال آغاز شد. کارشناسان: رشد تصاعدی در پرداخت‌های UPI از خوش‌بینی به پایلوت CBDC هند حمایت می‌کند

اجرای آن در سیستم مالی موجود هند به طور خودکار مسائل شفافیت را افزایش می دهد که سیستم های فعلی را از اعتماد کامل کاربر دور نگه می دارد.

روپیه دیجیتال هند CBDC، رسماً وارد دوره آزمایشی خرده فروشی خود در چهار شهر – دهلی نو، بمبئی، بنگالورو، و بوبانشوار در روز پنجشنبه، 1 دسامبر شد. بانک دولتی هند، ICICI Bank، Yes Bank و IDFC First بانک هستند. وام دهندگانی که در این آزمایش‌ها شرکت می‌کنند، و پس از تکمیل، شهادت خواهند داد که آیا CBDC برای خریدهای روزمره کارآمد و قوی است و قابلیت استفاده آن را گسترش می‌دهد. کارشناسان صنعت در هند نسبت به گستره ای که روپیه دیجیتال از نظر قابلیت پذیرش دارد ابراز خوش بینی کرده اند.

هند رشد فوق‌العاده‌ای را ثبت کرد، زمانی که پرداخت‌های UPI پس از اینکه نخست وزیر نارندرا مودی یک شبه اسکناس‌های روپیه‌ای را غیرارزش کرد، به شدت افزایش یافت. 500 و روپیه 1000، اقتصاد را تکان می دهد.

روپیه دیجیتال که بر روی بلاک چین ساخته شده است، نماینده مجازی ارز فیات هند است که به هیچ وجه به بخش کریپتو مرتبط نیست. اولین مرحله آزمایشی آن ماه گذشته آغاز شده بود.

تراکنش‌ها می‌توانند هم شخص به شخص (P2P) و هم شخص به تاجر (P2M) باشند. پرداخت به تاجران را می توان با استفاده از کدهای QR نمایش داده شده در مکان های تاجر انجام داد. e₹-R ویژگی هایی از پول نقد فیزیکی مانند اعتماد، ایمنی و نهایی بودن تسویه را ارائه می دهد. همانطور که در مورد پول نقد، هیچ سودی دریافت نمی کند و می تواند به اشکال دیگر پول مانند سپرده گذاری در بانک ها تبدیل شود.

فناوری بلاک چین بیشتر به دلیل ایجاد شفافیت در هر چیزی که بر روی آن ساخته شده است، شناخته شده است. اطلاعات و تاریخچه موجود در یک شبکه بلاک چین برگشت ناپذیر است و توالی دقیق و شفاف رویدادها را ثبت می کند.

روپیه دیجیتال یک ابتکار ستودنی برای کاهش هزینه های تراکنش، امکان تسویه حساب در زمان واقعی و تسریع تراکنش های بین المللی است. چاولا خاطرنشان کرد: بعداً در شهرهای بیشتری مانند احمدآباد، گانگتوک، گواهاتی، حیدرآباد، ایندور، کوچی، لاکنو، پاتنا و شیملا عملیاتی خواهد شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

تراکنش‌های UPI نسبت به سه ماهه دوم سال 2021 حدود 118 درصد افزایش در حجم و بیش از 98 درصد افزایش در ارزش ثبت کردند. نیدوگوندی گفت که روپیه یکی دیگر از پله های هند برای دیجیتالی کردن اقتصاد خود است.

Srinivas Nidugondi، مدیر ارشد رشد و تحول در شرکت مخابراتی Comviva در گفتگو با Gadgets 360 گفت که پذیرش سریع UPI در آن زمان، اکنون به نظر می‌رسد که شور و شوق را در مورد عرضه نهایی CBDC هند افزایش داده است.

به عنوان بخشی از آزمایشات خرده فروشی خود، بانک رزرو هند (RBI) CBDC را با بازرگانان و مشتریان منتخب آزمایش خواهد کرد. CBDC در یک کیف پول دیجیتالی با پشتیبانی بانک های ملی شرکت کننده در اختیار آزمایش کنندگان قرار خواهد گرفت.

Rachit Chawla، مدیر عامل بازار وام دیجیتال Finway FSC به Gadgets 360 گفت: در ماه های آینده، RBI آزمایشات خرده فروشی خود را برای CBDC به شهرهای دیگر نیز گسترش خواهد داد.