آل کلی، مدیرعامل ویزا، چند روز قبل از کناره گیری، روی استیبل کوین های مبتنی بر بلاک چین، CBDC ها شرط بندی می کند

این شرکت قصد دارد به نوآوری با CBDC ها و استیبل کوین ها ادامه دهد.

در حالی که CBDC ها نمایانگر بلاک چین ارزهای فیات هستند، استیبل کوین های خصوصی دارایی های دیجیتالی هستند که در بازار کریپتو معامله می شوند، اما ارزش آنها تا حد زیادی به دارایی های ذخیره زیربنایی آنها مانند طلا یا دلار آمریکا بستگی دارد.

کلی گفت با وجود رکود اخیر در بخش کریپتو، ویزا هیچ مشکلی در ترازنامه خود ثبت نکرده است. این شرکت قصد دارد به کاوش در بخش کریپتو ادامه دهد، زیرا تضمین می کند که نقش خود را در پذیرش نسل آینده امیدوار کننده اکوسیستم های پرداخت ایفا کند.

ویزا که در سال 1958 تأسیس شد، برای شرکت در آزمایش‌های مربوط به توسعه و استفاده از CBDCها و استیبل کوین‌های خصوصی آماده شده است، کلی در جریان نشست سالانه سهامداران خود که اخیراً برگزار شد، اشاره کرد. یک گزارش کوین تلگراف به نقل از کلی می گوید: «این روزهای اولیه است، اما ما همچنان معتقدیم که استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی پتانسیل ایفای نقش معنادار در فضای پرداخت را دارند و ما تعدادی ابتکار در دست اقدام داریم.

کلی که از سال 2016 به عنوان رئیس ویزا خدمت کرده است، قرار است در ماه فوریه از سمت خود کناره گیری کند. رایان مک اینرنی، رئیس فعلی ویزا، جانشین کلی به عنوان مدیرعامل این شرکت خواهد شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این شرکت همچنین یک برنامه خالق را راه اندازی کرده است تا به هنرمندان عصر دیجیتال کمک کند تا NFT ها را درک کنند و از آنها استفاده کنند.

در دسامبر سال گذشته، ویزا عملکردی را پیشنهاد کرد که به کاربران امکان می‌دهد پرداخت‌های تلفن و برق خود را از طریق کیف پول‌های کریپتو خودسرپرست انجام دهند. این برنامه می‌تواند به کاربر اجازه دهد دستورالعمل پرداخت قابل برنامه‌ریزی را تنظیم کند که می‌تواند وجوه را به‌طور خودکار از یک حساب کیف پول خودسرپرست به حساب دیگری در بازه‌های زمانی مکرر منتقل کند و نیازی به امضای دستی هر تراکنش توسط کاربران را از بین ببرد.

ویزا در ژانویه سال گذشته فاش کرده بود که مشتریانش 2.5 میلیارد دلار (تقریباً 18685 کرور روپیه) در پرداخت‌ها با استفاده از کارت‌های مرتبط با رمزنگاری خود در سه ماهه اول مالی سال 2022 پردازش کرده‌اند. تمام حجم کارت های رمزنگاری شده، نشان دهنده افزایش پذیرش پرداخت های رمزنگاری در آن ماه ها است.

در حال حاضر، چندین کشور از جمله هند، چین و روسیه در میان کشورهای دیگر، در حال کار بر روی CBDC مربوطه خود هستند. از سوی دیگر، استیبل‌کوین‌هایی مانند USD Coin، Binance USD، Ripple و Tether در روزهایی که سایر آلت‌کوین‌ها با نوسانات دست و پنجه نرم می‌کنند، سود می‌کنند.

آل کلی، مدیرعامل غول پرداخت ویزا، به نفع راه حل های پرداخت مبتنی بر بلاک چین صحبت کرده است که مطمئناً آینده صنعت فین تک را متحول می کند. کلی امید خود را به استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) که هر دو از بلاک چین‌ها پشتیبانی می‌کنند، بسته است تا راه‌های جدیدتر و سریع‌تری برای تسهیل پرداخت‌های روزانه و همچنین پرداخت‌های سنگین باز کند. رئیس ویزا این اظهارات را درست چند روز قبل از کناره گیری از سمت فعلی خود بیان کرد.

احساسات بازار هیچ تأثیری بر CBDC ها ندارد، در حالی که استیبل کوین ها موفق می شوند به ارزش دارایی های رزرو شده خود بچسبند تا قیمت های بهتری را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال ثبت کنند.