آمازون مشاغل خود را در ایالات متحده، کانادا و کاستاریکا به عنوان بخشی از اخراج های دسته جمعی کاهش می دهد

بر اساس گزارشی که در اوایل این ماه منتشر شد، شرکت‌های فناوری بیش از 150000 کارگر را در سال 2022 اخراج کردند که به افزایش 649 درصدی در کاهش مشاغل از سال 2021 کمک کرد. به سال 2023

این غول تجارت الکترونیک در یادداشتی به کارکنان که توسط رویترز دیده شده است، اعلام کرد که آمازون تا پایان روز چهارشنبه برخی از مشاغل خود را در ایالات متحده، کانادا و کاستاریکا به عنوان بخشی از طرح خود برای اخراج 18000 کارمند خود کاهش می دهد.

بر اساس به روز رسانی در سایت اطلاع رسانی تنظیم و بازآموزی کارگران (WARN) این شرکت 2300 کارمند خود را در سیاتل و بلیو اخراج می کند. قانون کار ایالات متحده، شرکت هایی را که در حال برنامه ریزی برای اخراج دسته جمعی هستند ملزم می کند تا 60 روز قبل از تعطیلی، به کارکنان اطلاع دهند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اندی جاسی، مدیر اجرایی آمازون در اوایل این ماه گفت این کاهش، حدود 6 درصد از حدود 300000 کارمند شرکت، بیشتر بر بخش تجارت الکترونیک و منابع انسانی تأثیر خواهد گذاشت.

مایکروسافت اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد که حدود 10000 شغل را کاهش می دهد و هزینه 1.2 میلیارد دلاری (تقریباً 9800 کرور روپیه) را متحمل می شود. در یادداشتی که به کارکنان ارسال شد و به صورت آنلاین منتشر شد، مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا شرایط اقتصادی را که “انتخاب های سخت” مانند این را مجبور می کند، تشریح کرد، اما اظهار داشت که مایکروسافت به سرمایه گذاری در “زمینه های استراتژیک” برای آینده خود ادامه خواهد داد. کارمندانی که تحت تأثیر این تعدیل نیرو قرار گرفته‌اند، فوراً مطلع خواهند شد، با این حال، انتظار می‌رود این فرآیند تنها تا سه ماهه سوم سال 2023 تکمیل شود.

این اخراج جدیدترین مورد در بخش فناوری ایالات متحده است، شرکت‌هایی که نیروی کار متورم خود را کاهش می‌دهند و هزینه‌ها را کاهش می‌دهند تا افراط‌های دوران همه‌گیری را معکوس کنند و برای بدتر شدن اقتصاد جهانی آماده شوند.