آمیتاب باچان برنده حکم موقت برای حمایت از حقوق شخصیتی خود شد

ناوین چاولا، قاضی دادگاه عالی دهلی، خاطرنشان کرد که شاکی / آمیتاب باچان ادعا می کند که حق تبلیغ خود را به عنوان یک فرد مشهور نقض کرده است.

ابزار فیزیکی شامل مواردی است که تاجران غیرصادق تصاویر و پوسترهای بازیگر را به صورت فیزیکی بر روی محل کار خود، بر روی بیلبوردها یا حتی روی محصولاتی که در ساخت و فروش آن شرکت می کنند، با هدف نشان دادن غیرقانونی یک رابطه / وابستگی / حمایت مالی الصاق می کنند. /ارتباط با شاکی به منظور افزایش سود غیرقانونی آنها.

در این دادخواست بیان شده است که شخصیت شاکی از طرق مختلف مانند ابزارهای دیجیتال، برنامه‌های پیام‌رسانی فوری، وسایل فیزیکی و غیره نقض می‌شود.

وکیل آمیتاب باچان همچنین به دادگاه عالی دهلی اعلام کرد که متخلفان به طور غیرقانونی نام باچان را به عنوان نام های دامنه وب مانند www.amitabhbachchan.com و www.amitabhbachchan.in ثبت کرده اند.

وکیل برجسته هاریش سالو به همراه آمیت نایک و پروین آناند به دستور آناند و نایک برای باچان در دادگاه عالی حاضر شدند. موضوع در نزد قاضی نوین چاولا مطرح شد.

قاضی دادگاه عالی گفت: “من معتقدم که شاکی توانسته است پرونده اولیه را به نفع خود بسازد. به نظر می رسد متهمان بدون مجوز، اجازه و رضایت او از وضعیت شهرت استفاده می کنند.”

دادگاه همچنین خاطرنشان کرد که نمی توان به طور جدی مورد مناقشه قرار گرفت که شاکی یک شخصیت بسیار شناخته شده است و از استفاده از نام، صدای تصویر و غیره بدون رضایت وی متضرر شده است.

آمیتاب باچان، اسطوره بالیوود و هنرپیشه کهنه کار، شکایتی را در دادگاه عالی دهلی تنظیم کرد و خواستار حمایت از حقوق شخصیتی، تصویر، صدا یا هر یک از ویژگی هایش بدون رضایت او شد، به دنبال آن دادگاه حکم موقت سابق را به نفع او صادر کرد.

قاضی نوین چاولا در دستور موقت خود دستور موقت سابق را به نفع شاکی / آمیتاب باچان و علیه متهمان صادر کرد.

ابزار دیجیتالی شامل چندین وب‌سایت و برنامه تلفن همراه است که مشخص شده است عکس‌ها و/یا سایر ویژگی‌های شاکی را برای ایجاد محبوبیت در بین عموم و ترغیب مردم به دانلود چنین برنامه‌های تلفن همراه سوءاستفاده می‌کنند.

برنامه‌های پیام‌رسانی فوری شامل چندین مهمانی بی‌وجدان است که با استفاده از عکس باچان همراه با نام او، و نمایش یک برنامه تلویزیونی Kaun Banega Crorepati (که با باچان مرتبط است)، برای فریب دادن مردم به این باور که Kaun Banega Crorepati ارائه می‌دهد، می‌شوند. جوایز قرعه کشی به عموم مردم

استفاده نادرست از نام، تصویر و صدای او، به‌ویژه توسط توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل، و افرادی که با همکاری غیرقانونی با KBC، ناشران کتاب، فروشندگان تی‌شرت و کسب‌وکارهای مختلف قرعه‌کشی می‌کنند، آقای آمیتاب باچان را وادار کرده است که به دادگاه عالی مراجعه کند. سالو گفت که به دنبال یک دستور منع استفاده از ویژگی های شخصیتی خود است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

Salve اظهار داشت که سوء استفاده کامل از نام، تصویر، صدا یا هر یک از ویژگی های آمیتاب باچان بدون رضایت او وجود دارد.