آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا می گوید که حملات سایبری توسط جنگ اوکراین تقویت می شود، ژئوپلیتیک

در این گزارش آمده است که حدود 24 درصد از حملات امنیت سایبری، مدیریت دولتی و دولت ها را هدف قرار داده اند در حالی که 13 درصد، ارائه دهندگان خدمات دیجیتال را هدف قرار داده اند.

این آژانس گفت موقعیت های ژئوپلیتیکی – به ویژه حمله روسیه به اوکراین – در دوره مورد بررسی، بازی را تغییر می دهد.

مطالعه ENISA به دنبال نگرانی‌ها در مورد نقش بازیگران دولتی و دامنه فزاینده تهدیدها برای دولت‌ها، شرکت‌ها و بخش‌های ضروری مانند انرژی، حمل‌ونقل، بانکداری و زیرساخت‌های دیجیتال است.

روز چهارشنبه، رویترز به نقل از یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا گزارش داد که خزانه داری آمریکا ماه گذشته حملات سایبری یک گروه هکر طرفدار روسیه را دفع کرد و از ایجاد اختلال جلوگیری کرد و اثربخشی رویکرد قوی تر این وزارتخانه برای امنیت سایبری سیستم مالی را تایید کرد.

اتحادیه اروپا در ماه مه بر سر قوانین سختگیرانه‌تر امنیت سایبری برای بخش‌های ضروری به توافق رسید و شرکت‌ها موظف بودند خطرات خود را ارزیابی کنند، مقامات را مطلع کنند و اقداماتی را برای مقابله با خطرات انجام دهند یا تا 2 درصد از گردش مالی جهانی را جریمه کنند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

تاد کانکلین، مشاور امنیت سایبری معاون وزیر خزانه داری، ولی آدیمو، گفت: وزارت خزانه داری حملات منع سرویس توزیع شده (DDoS) را به Killnet، گروه هکر روسی که مسئولیت ایجاد اختلال در وب سایت های چندین ایالت و فرودگاه های ایالات متحده در ماه اکتبر را بر عهده گرفت، نسبت داده است.

سوء استفاده‌های روز صفر که در آن هکرها از آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری قبل از اینکه توسعه‌دهندگان فرصتی برای رفع نقص‌ها داشته باشند، سوءاستفاده می‌کنند، همچنین اطلاعات نادرست مبتنی بر هوش مصنوعی، و دیپ‌فیک‌ها منجر به حملات مخرب‌تر و گسترده‌تر با اثرات مخرب‌تر می‌شوند.

آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا ENISA در گزارش سالانه خود در روز پنجشنبه اعلام کرد که ژئوپلیتیکی مانند تهاجم روسیه به اوکراین منجر به حملات مخرب و گسترده‌تر امنیت سایبری در سال منتهی به جولای شده است.

کانکلین در یک کنفرانس صنعت خدمات مالی و قانونگذار در مورد امنیت سایبری گفت این حادثه که قبلاً گزارش نشده بود، چند روز قبل از حملات مشابه Killnet به شرکت های خدمات مالی ایالات متحده رخ داد.

یوهان لپاسار، مدیر اجرایی ENISA در بیانیه ای گفت: “زمینه جهانی امروز به ناچار تغییرات عمده ای را در چشم انداز تهدید امنیت سایبری ایجاد می کند. پارادایم جدید توسط طیف رو به رشد بازیگران تهدید شکل می گیرد.”