آژانس تنظیم مقررات مالی بلژیک FSMA می گوید بیت کوین و اتر اوراق بهادار نیستند

اگر صادرکننده ای وجود نداشته باشد، مانند مواردی که ابزارها توسط یک کد رایانه ای ایجاد می شوند و این کار در اجرای توافق بین ناشر و سرمایه گذار انجام نمی شود (به عنوان مثال، بیت کوین یا اتر)، در اصل مقررات بروشور، دفترچه قانون و قواعد رفتاری MiFID اعمال نمی شود،» FSMA در گزارشی که در 22 نوامبر منتشر شد، دلیل منطقی را ارائه کرد.

پیش بینی می شود مقررات بازارهای دارایی های رمزنگاری شده پارلمان اروپا (MiCA) در ابتدای سال 2024 اجرایی شود و FSMA ادعا کرد که این طرح گام به گام تا آن زمان به عنوان راهنما عمل خواهد کرد.

رگولاتور مالی بلژیک، اداره خدمات و بازارهای مالی (FSMA) موضع خود را در مورد وضعیت ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتر روشن کرده است و بیان می کند که دارایی های رمزنگاری بدون صادرکننده صرفاً با کد رایانه ای صادر می شوند و اوراق بهادار نیستند. موضع دولت بلژیک این است که ارزهای رمزنگاری شده بیشتر شبیه کالاها هستند و بنابراین نباید مشمول مقررات مشابه اوراق بهادار باشند. به گفته FSMA، این شفاف سازی در بحبوحه افزایش تقاضاها برای پاسخ به نحوه اعمال قوانین و مقررات مالی موجود بلژیک در مورد دارایی های دیجیتال صورت می گیرد.

FSMA در ابتدا این گزارش را در ژوئیه 2022 به منظور پاسخگویی به سوالات متداول صادرکنندگان دارایی دیجیتال بلژیکی و ارائه دهندگان خدمات تهیه کرد.

این حکم راهنمایی های بسیار مورد نیاز را در مورد نحوه برخورد با دارایی های دیجیتال تحت قوانین بلژیک ارائه می دهد. امید است که این حکم راه را برای شفافیت و اطمینان بیشتر در سایر حوزه های قضایی در مورد رفتار نظارتی دارایی های دیجیتال هموار کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

علاوه بر این، این سازمان همچنین بیان کرد که “با این وجود، اگر ابزارها دارای عملکرد پرداخت یا مبادله باشند، ممکن است مقررات دیگری در مورد ابزارها یا افرادی که خدمات خاصی را در رابطه با آن ابزار ارائه می دهند اعمال شود.”

علاوه بر این، FSMA تاکید کرد که طرح گام به گام آن‌ها مبتنی بر فناوری است، به این معنی که تفاوتی نمی‌کند که دارایی‌های دیجیتال وجود داشته باشند و از طریق بلاک چین پشتیبانی شوند یا از راه‌های مرسوم‌تر.