اگر این پیشبینی محقق شود، سازمانها باید مکانیسمهای متاورس و نحوه بازاریابی برای مصرفکنندگان در آن را درک کنند. مانند دوران دات کام، شرکتهایی که نمیدانند چگونه با این فناوری جدید بازاریابی کنند، عقب ماندهاند.
هولرباخ پیشنهاد می کند که ممکن است به نقطه کانونی تغییر در نحوه انجام تجارت در محل کار و نحوه ارتباط ما با همکاران برای تکمیل وظایف روزانه تبدیل شود.
تبلیغات
او گفت: «نه تنها مخاطبان به جذب خردهفروشان و برندها ادامه میدهند، بلکه متاورس نیز تجربه خریدی فراگیرتر و اجتماعی را ایجاد میکند که به معنای واقعی کلمه میتوانید با دوستان و عزیزان خود به خرید بروید.»
فناوری گمراه یا گمشده؟
این امر برای بازاریابان ضروری است که در پیمایش متاورس برای دستیابی به مصرف کنندگان مهارت کسب کنند. ناظران صنعت تخمین می زنند که تا سال 2026، حداقل 25 درصد از مردم در سراسر جهان حداقل یک ساعت در روز را برای فعالیت های دیجیتالی، از جمله کار، خرید، آموزش، تعامل اجتماعی یا سرگرمی، صرف می کنند.
از منظر فرهنگ شرکت، متاورس فرصتی ممکن را برای حل یک مسئله مهم که از زمان شروع همهگیری در محیطهای کاری آزاردهنده است، ارائه میدهد – به گفته هولرباخ، مشارکت کارکنان. اکثر کارمندان از خیره شدن و صحبت کردن در صفحه نمایش با فرصت های اندک یا بدون فرصت برای تعامل با یکدیگر خسته شده اند.
او در پاسخ گفت: «با قابلیتهای متاورس، عملیات عادی میتواند از راه دور انجام شود، اما قابلیتهای «متافورسال» فرصتی برای تعامل بیشتر کارمندان فراهم میکند.
عواملی برای اصلاح بازاریابان
با وارد کردن آهسته آن به ساختار اصلی کار از راه دور و صرف زمان برای درک اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند، کارمندان بیشتر به استفاده از فناوری عادت کرده و پذیرای هدف آن خواهند بود. هدف از ابتدا افزایش سطح ارتباط بین افراد بود.
Liljeros برندها را در حال رشد فروش کالاهای مصرفی خود در متاورس می بیند. فرصتها شامل فروش نمایش دیجیتالی محصولاتی مانند مد و آرایش، خرید فضای تبلیغاتی در بازیها یا محیطهای واقعیت افزوده است که اکنون میتوانید فضای هوایی را برای تبلیغ یا کوپن خود خریداری کنید.
وی توصیه کرد جنبه دیگری که اغلب به آن پرداخته نمی شود این است که این فناوری باید با قیمت مقرون به صرفه فروخته شود. در غیر این صورت، به دلیل محدودیت های بودجه ای، پذیرش فرآیندی طولانی خواهد بود.
او پیشنهاد کرد که تردید 44 درصد از بازاریابان و خرده فروشان برای پیاده سازی کامل سازمان و محصولات خود در متاورس، احتمالاً یک استراتژی انتظار و دید در مورد آنچه متاورز می تواند با محصول خود انجام دهد است. چیزی که تاکنون گم شده است، یک راه استاندارد برای خرده فروشان برای درگیر شدن است زیرا متاورس هنوز به طور کامل شکل نگرفته است.
دو چیز وجود دارد که برندها باید در مورد پیاده سازی محصولات خود در متاورس بدانند. ابتدا، این دیدگاه بدبینانه را نادیده بگیرید که متاورز در حال مرگ است و سودآور نیست. ثانیاً، برندها همچنان فعالانه در حال درگیر شدن در فراورده فروش محصول و کارایی کلی در محل کار هستند.
کاربردهای تجاری
میک جردن، مدیر ارشد مردمی و فرهنگی در Productsup، پیشبینی میکند که متاورس به شدت روال 9 به 5 را در محل کار تغییر خواهد داد. فناوری جدید نحوه ارتباط تیم ها در دنیای پس از همه گیری را به طور عمده تغییر می دهد.
در حال حاضر، فناوری برای ایجاد چنین تجربه ای همهجانبه هنوز در حال توسعه است. اما این بزرگترین مزیتی است که من برای خرده فروشان و بازاریابان می بینم.
تغییر عملیات سنتی محل کار
ایجاد یک فضای مجازی برای تعامل کارکنان در هر دو دفتر و مکان های دور، فقط سطح سطح است. جردن افزود، با گذشت زمان، متاورس می تواند نحوه انجام کار کارکنان، آموزش و برقراری ارتباط با دیگران را چه در داخل و چه در خارج تغییر دهد.
با این حال، برندها باید بدانند که متاورس یک انتقال دیجیتال بزرگ است، بسیار شبیه به اینترنت. پس از ایجاد، پذیرندگان اولیه متاورس از مزایای آن بهره مند خواهند شد. با وجود همه اینها، متا به تازگی اعلام کرد که 20 درصد از هزینه خود را در سال 2023 صرف توسعه آزمایشگاه های واقعیت می کند، که گروه متاورس متا است.
او گفت: “با انجام این هدف به طور خاص در محل کار، متاورس با هدف مبارزه با فرسودگی کارمندان و فرسودگی کنفرانس ویدئویی، و همچنین ایجاد احساس ارتباط بیشتر کارکنان از راه دور یا ترکیبی با سازمانهای خود، انجام میشود.”
بودجه و جدول زمانی
با این حال، متاورس بهعنوان یک ابزار تجاری، از استقرار در زمین محکم فاصله دارد. سال 2022 سال آزمایش برای بازاریابان بود و احتمال اینکه در سال 2023 تغییر نکند.
او افزود که این امر بر نسلهای قدیمیتر نیز تأثیر میگذارد، زیرا نسلهای جوان آنها را با این فناوری آشنا میکنند. او بر این باور است که نسلهای قدیمیتر از فناوری پیرامون متاوره یا خود فراجهان برای تجربه، سفر/گردشگری، سلامتی و خرید استفاده خواهند کرد.
بسیاری از تبلیغکنندگان مجبور بودند برای یافتن راههای جدیدی برای ارتباط با مخاطبان تلاش کنند. به گفته نانسی اسمیت، مدیر عامل شرکت Analytic Partners، یک شرکت تجزیه و تحلیل ترکیبی تجاری، بازاریابان همچنین مجبور بودند با تورم، عدم اطمینان اقتصادی و دائماً تغییر قوانین داده ها و حریم خصوصی دست و پنجه نرم کنند.
یکی از بزرگترین مزایایی که بازاریابان و خردهفروشان میتوانند روی آن حساب کنند، کنترل کامل حضور آنلاین محصول است. مشتریان می توانند با محصولات تعامل داشته باشند، در مورد بیانیه ماموریت و اهداف برند تحقیق کنند و حتی به صورت مجازی بازی کنند.
شرایط بازار شرکتها را مجبور میکند تا بیشتر روی کسبوکار اصلی خود تمرکز کنند و کمتر روی آزمایشها تمرکز کنند. او هشدار داد که این عامل اصلی کاهش سرعت پذیرش متاورس است.
“باید به گونه ای استفاده شود که ارزش واقعی برای کارکنان فراهم کند. تقریباً یک سال پس از اعلام اولیه متاورس، هنوز نمونههای عینی کمی از کاربردهای متاورسال ثابت توسط شرکتها وجود دارد.»
تبلیغات
متاورس ممکن است جایگاه جدیدی در تجربه مصرفکننده خردهفروشی داشته باشد، اما در تبدیل شدن به یک خروجی ارتباطی تجاری، شروع بسیار بدی دارد.
متاورس همچنان در حال توسعه فناوری های کلیدی برای امکان پذیر ساختن محصول نهایی است. به گفته هولرباخ، فناوری هایی مانند 5G، AI، محاسبات لبه، AR و VR هنوز به اندازه کافی برای ایجاد یک محیط مجازی مانند آنچه که توسط زاکربرگ در سال 2021 به تصویر کشیده شد، پیشرفت نکرده اند.
توسعه متاورس یک سرمایه گذاری بلندمدت است. Liljeros به TechNewsWorld گفت: Gen Z و Gen A محرکها خواهند بود و با تبدیل شدن آن نسل به یک نیروی اقتصادی قویتر، رشد خواهند کرد.
جذب مصرف کننده به متاورس امروزی نشان دهنده تغییر قابل توجهی در نحوه استفاده مردم از فناوری است. مارسل هولرباخ، یکی از بنیانگذاران و مدیر نوآوری در Productsup، یک شرکت پلتفرم محصول به مصرف کننده (P2C) خاطرنشان می کند که اگر متاورز شروع به وجود و عملکرد کلی کند، بازاریابان به وضوح نباید از دست بدهند.
اما اینکه چگونه سازمان ها با استفاده از متاورس پیاده سازی می کنند، یک فرآیند حیاتی است. بر خلاف آنچه در آغاز همه گیری رخ داد، اعدام باید به روشی انجام شود.
برای امسال، او پیشبینی میکند که متاورس مقیاسپذیر نخواهد بود و برندها را به تجربههای واقعی برمیگرداند. در حالی که بسیاری از بازاریابان برای اکتشاف و آزمایش مجبور به ورود به فراجهان شده اند، کانال های مجازی راه مناسبی برای جذب مشتری در سال 2023 نخواهند بود.
هولرباخ مطمئن است که پس از دو سال استفاده از فناوری کنفرانس ویدیویی مانند زوم، امکان تعامل با سایر کارمندان در متاورس یک افزونه خوشایند به مجموعه فناوری سازمان خواهد بود. سطحی از شخصی سازی همکار به همکار را ارائه می دهد.
یوهان لیلجروس، مدیر کل و مشاور ارشد بازرگانی Avensia، یک شرکت خدمات استراتژی تجارت همهکانالی، پیشنهاد داد که برندها باید بدانند که متاورس یک فرصت به دست آوردن سریع نیست.
«برخی از کارشناسان تاریخ 2040 را پیشنهاد میکنند که ما میتوانیم شروع کنیم به دیدن آنچه که متاورژن برای خودمان توانایی دارد. هولرباخ نتیجه گرفت که من معتقدم که این یک ارزیابی منصفانه است.
منبع
به گفته هولرباخ، بازاریابان و خرده فروشان پتانسیل متاورس را می شناسند. حدود 56 درصد از خریداران رسانه ها در تبلیغات و ابتکارات بازاریابی متاواسر سرمایه گذاری می کنند یا آن را در نظر می گیرند.
مارک زاکربرگ چشم انداز فیسبوک از متاورژن را در اکتبر 2021 اعلام کرد. توسعه آن هنوز سال ها با این چشم انداز فاصله دارد. حرکتهای اخیر متا این روایت را افزایش داده است که متاورس با توجه به ضرر متا در بازار سهام محکوم به فنا است. [since October 2021] و شرکت [recent] هولرباخ مشاهده کرد که اخراج قابل توجهی از کارکنان.
بر اساس برخی گزارش های اولیه صنعت، مصرف کنندگان به متاورس اهمیت می دهند و دانش خود را در مورد آن افزایش می دهند. در واقع، 47 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده می توانند متاورس را نسبتاً دقیق تعریف کنند.
اسمیت به TechNewsWorld گفت: “مخاطبان بیش از دو سال است که گرسنه ارتباط انسانی هستند و برندهایی که می توانند از تجربیات جذاب و حضوری استفاده کنند، در سال آینده دست برتر را خواهند داشت.”
فرصت ها هنوز شکل می گیرند