آیفون 15 سری پرو می تواند دارای دکمه های حالت جامد باشد، نکاتی که تامین کننده اپل: گزارش

گزارش های اخیر حاکی از آن است که آیفون 15 پرو آینده اپل ممکن است دارای قاب ساخته شده از تیتانیوم با پشت گرد باشد. این ماده گران‌تر از فولاد ضد زنگ است که در مدل‌های اخیر و در حال حاضر «Pro» این برند موجود است. یادداشت دیگری توسط مینگ چی کو، تحلیلگر، همچنین ادعا کرد که اپل با مدل‌های آیفون 15 پرو به دکمه‌های حالت جامد روی می‌آورد و همچنین شامل سه موتور Taptic می‌شود. به نظر می رسد که یکی از تامین کنندگان قطعات اپل ممکن است به طور مبهم به همین موضوع اشاره کرده باشد که منجر به احتمال بیشتری برای ورود دکمه های حالت جامد به آیفون بعدی می شود.

کو در گزارش قبلی خود ادعا کرد که اپل دو موتور جدید Taptic را در سمت چپ و راست داخلی مدل‌های آیفون نسل بعدی اضافه خواهد کرد. اینها بازخورد لمسی مشابه آنچه قبلاً در هنگام فشار دادن دکمه هوم آیفون 7 اپل در دسترس بود، ارائه می‌دهند، این دکمه همچنین دارای دکمه‌ای بود که از نظر فیزیکی حرکت نمی‌کرد، اما به کاربر این حس را می‌داد که با استفاده از موتور Taptic و لرزش‌ها فشرده شده است. همچنین انتظار می‌رود اپل در نیمه دوم سال 2023 از پورت لایتنینگ اختصاصی خود به پورت معمولی Type-C سوئیچ کند.

در حالی که ایده آیفون بدون دکمه هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، سازنده چینی گوشی‌های هوشمند ویوو نیز ایده مشابهی را در سال 2019 با یک دستگاه مفهومی به نام Vivo Apex بررسی کرده بود. این گوشی هوشمند هیچ دکمه یا پورتی نداشت و به فناوری با نام «حس لمسی» متکی بود که ترکیبی از لمس خازنی و حسگر فشار برای انجام کارها بود. یک سال بعد، Vivo نسخه 2020 Apex را با اضافه کردن یک صفحه نمایش لبه خمیده 3 بعدی، که به معنای واقعی کلمه در کناره های دستگاه پیچیده شد و با یک دوربین سلفی نامرئی که پشت صفحه نمایش قرار می گرفت، همراهی کرد، دنبال کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این مؤلفه می‌تواند «تراشه‌های سیگنال ترکیبی با کارایی بالا» این شرکت باشد که MacRumours ادعا می‌کند شامل درایورهای لمسی برای موتور Taptic در مدل‌های آیفون است. اشاره مبهم دیگری از جان فورسایث، مدیر عامل شرکت Cirrus Logic می‌آید، که در یک تماس اخیر درآمدی اظهار داشت که چنین مولفه‌ای در «نیمه سال آینده» به بازار خواهد آمد. در واقع، تمام اخبار بالا از شرکت نیمه هادی مستقر در تگزاس با عرضه آیفون بعدی که طبق سنت هر سال در ماه سپتامبر برگزار می شود، به خوبی مطابقت دارد.

همانطور که توسط MacRumours گزارش شده است، تامین کننده Cirrus Logic اپل در نامه ای به سهامداران تأیید کرد که به “درگیر شدن با یک مشتری استراتژیک” ادامه می دهد و قصد دارد “یک جزء جدید HPMS را در سال آینده به بازار گوشی های هوشمند وارد کند.”