اتحادیه اروپا اعلام کرد آماده می شود تا متا را از اجرای تبلیغات بر اساس داده های شخصی منع کند: همه جزئیات

مدل تبلیغات هدفمند Big Tech و نحوه جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها در سراسر جهان مورد بررسی نظارتی قرار گرفته است.

پرونده ایرلندی علیه متا با شکایت ماکس شرمس، فعال اتریشی حریم خصوصی در سال 2018 آغاز شد.

او گفت که حکم EDPB به این معناست که متا باید به کاربران اجازه دهد تا نسخه‌ای از همه برنامه‌هایی را داشته باشند که از داده‌های شخصی برای تبلیغات استفاده نمی‌کنند، در حالی که شرکت همچنان مجاز است از داده‌های غیرشخصی برای شخصی‌سازی تبلیغات استفاده کند یا صرفاً از کاربران رضایت بخواهد.

وال استریت ژورنال اولین بار در مورد حکم EDPB گزارش داد.

بر اساس تصمیم محرمانه ناظر حریم خصوصی اتحادیه اروپا، یک فرد آشنا روز سه شنبه در ضربه ای به شبکه اجتماعی ایالات متحده گفت که متا تنها با رضایت کاربران قادر به اجرای تبلیغات بر اساس داده های شخصی خواهد بود.

سخنگوی متا گفت که متا با بدن ایرلندی درگیر است.

آژانس حفاظت از داده های ایرلندی که بر متا نظارت می کند زیرا مقر اروپایی آن در دوبلین قرار دارد، یک ماه فرصت داده شده تا بر اساس تصمیم الزام آور هیئت حفاظت از داده های اروپا (EDPB) حکم صادر کند.

هلنا براون، رئیس بخش داده و حریم خصوصی در شرکت حقوقی Addleshaw Goddard مستقر در لندن، گفت که متا ممکن است مجبور شود مدل کسب و کار خود را تغییر دهد.

این شخص گفت که EDPB احتمالاً از بدنه ایرلندی می خواهد که جریمه هایی را صادر کند و به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود.

سخنگوی EDPB از ارائه جزئیات تصمیمات اتخاذ شده خودداری کرد. این آژانس گفت که پس از مخالفت سایر نهادهای ناظر ملی با پیش نویس تصمیم آژانس ایرلند وارد عمل شد.

پیش نویس تصمیمات آن در فیس بوک و اینستاگرام مادر متا بر قانونی بودن و شفافیت پردازش برای تبلیغات رفتاری متمرکز است، در حالی که تصمیم آن در مورد WhatsApp مربوط به قانونی بودن پردازش به منظور بهبود خدمات است.

او گفت: “به نظر می رسد جهت سفر این است که تنظیم کننده های اروپایی اجازه نمی دهند متا در پشت “ارائه خدمات” به عنوان مبنای استفاده از داده های شخصی برای تبلیغات رفتاری پنهان شود.

قوانین مهم حفظ حریم خصوصی بلوک 27 کشور معروف به “مقررات عمومی حفاظت از داده ها” در سال 2018 اجرایی شد.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

سهام این شرکت در معاملات اواسط جلسه 6.2 درصد کاهش یافت. گوگل، اسنپ و پینترست که به تبلیغات دیجیتال متکی هستند به ترتیب 2.2 درصد، 8 درصد و 4 درصد سقوط کردند.

آنها به جای داشتن گزینه بله/خیر برای تبلیغات شخصی‌سازی‌شده، فقط بند رضایت را در شرایط و ضوابط جابه‌جا کردند. این نه تنها ناعادلانه است، بلکه به وضوح غیرقانونی است. ما از هیچ شرکت دیگری که سعی در نادیده گرفتن GDPR در شرمز در بیانیه‌ای گفت: چنین روشی متکبرانه.

قوانین جدید حریم خصوصی اپل، که تبلیغ‌کنندگان دیجیتال را از ردیابی کاربران آیفون محدود می‌کند، ضربه‌ای به والدین فیسبوک بوده است.

براون گفت: “در عوض، متا ممکن است نیاز به تغییر رویکرد خود برای کسب رضایت واضح و صریح داشته باشد. این برای متا چالشی خواهد بود که بتواند اقدامات خود را به گونه ای توضیح دهد که چنین رضایتی قانونی و آگاهانه باشد.”

کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند گفت: “DPC در حال حاضر نمی تواند درباره محتوای تصمیمات اظهار نظر کند. ما یک ماه فرصت داریم تا تصمیمات الزام آور EDPB را اتخاذ کنیم و سپس جزئیات را منتشر خواهیم کرد.”

سخنگوی GDPR گفت: “GDPR طیف وسیعی از مبانی قانونی را فراهم می کند که تحت آنها می توان داده ها را پردازش کرد، فراتر از رضایت یا اجرای یک قرارداد. تحت GDPR هیچ سلسله مراتبی بین این مبانی قانونی وجود ندارد و هیچ کدام نباید بهتر از سایر پایه ها در نظر گرفته شوند.” .