اتحادیه اروپا اعلام کرد قوانین پیشنهادی برای Airbnb و شرکت‌های اجاره‌ای را برای به اشتراک گذاشتن داده‌ها با مقامات هفته آینده پیش‌نویس می‌کند.

Airbnb فوراً در روز پنجشنبه به درخواست اظهار نظر در مورد پیش نویس طرح ها پاسخ نداد.

آنها گفتند که بر اساس این پیش نویس قوانین، شرکت های اجاره خانه کوتاه مدت باید داده هایی را در مورد تعداد استفاده از خدمات خود و تعداد شب اقامت خود به مقامات ملی ارائه دهند.

در آن زمان، این شرکت گفت که سیستم غربالگری که برای فهرست‌بندی‌ها در ایالات متحده و کانادا راه‌اندازی شده بود از اکتبر 2021 در بخش‌هایی از استرالیا آزمایش شد، جایی که باعث کاهش 35 درصدی در مهمانی‌های غیرمجاز شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

قانون پیشنهادی باید در سال آینده با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا کنار گذاشته شود تا به قانون تبدیل شود.

این شرکت گفته بود که فناوری‌ای را معرفی خواهد کرد که تاریخچه اجاره‌دهنده‌های احتمالی را در Airbnb بررسی می‌کند، اینکه چقدر از خانه‌ای که می‌خواهند اجاره کنند زندگی می‌کنند، اینکه آیا برای یک روز هفته یا آخر هفته اجاره می‌کنند، و عوامل دیگر.

در ماه اوت، آسوشیتدپرس گزارش داد که Airbnb از روش‌های جدیدی برای شناسایی و مسدود کردن افرادی استفاده می‌کند که سعی می‌کنند از خدمات اجاره کوتاه‌مدت برای برگزاری مهمانی استفاده کنند.

با این حال، شهرهای کوچکتر و شهرهای روستایی استقبال بیشتری داشته اند و امیدوارند گردشگران بیشتری را جذب کنند. قانون پیشنهادی اتحادیه اروپا با هدف ایجاد تعادل بین منافع دو طرف است.

به گفته افراد آشنا، کمیسیون اروپا قوانینی را برای Airbnb و دیگر شرکت‌های اجاره خانه کوتاه‌مدت پیشنهاد خواهد کرد.

مقامات آمستردام، نیویورک، پاریس و سایر شهرهای محبوب گردشگران، Airbnb را به دلیل تشدید کمبود مسکن در شهرهایشان مقصر می‌دانند که ساکنان کم‌درآمد را بیرون رانده است.

این پیشنهاد که هیئت اجرایی اتحادیه اروپا هفته آینده آن را اعلام خواهد کرد، نشان دهنده تلاشی برای مقابله با قوانین مختلف ملی در منطقه 27 کشوری است که Airbnb و همتایان آن را تنظیم می کند.

یکی از این افراد گفت که داده ها در یک نقطه ورودی دیجیتالی ذخیره می شود که در دسترس همه مقامات دولتی است.

Airbnb در سال‌های اخیر با محدود کردن تعداد روزهای اجاره خانه در مرکز پاریس، لندن و آمستردام تلاش کرده است تا به چنین نگرانی‌هایی رسیدگی کند.