اتریوم شانگهای: Mainnet Shadow Fork اکنون مستقر شده است، توسعه دهندگان تأیید می کنند

بلاک چین اتریوم قرار است با به‌روزرسانی آتی خود در شانگهای، عملکردی را به دست آورد که به سهامداران اجازه می‌دهد توکن‌های خود را خارج کنند. شبکه اصلی سایه برای این ارتقا با موفقیت مستقر شده است، توسعه دهندگانی که روی آن کار می کنند در 23 ژانویه تایید کردند. از این Shadow Fork برای آزمایش اینکه آیا بلاک چین ارتقا یافته قادر به خروج ETH موجود در شبکه است استفاده می شود. قرار است این ارتقا در ماه مارس امسال به صورت کامل اجرا شود.

اوایل این هفته، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، گفت که «آدرس‌های مخفی» می‌تواند راه‌حلی بالقوه باشد که می‌تواند از تمام اطلاعات ذخیره‌شده در اتریوم، که یک بلاک چین عمومی است، محافظت کند. این آدرس‌های مخفیانه می‌توانند ناشناس بودن را به تراکنش‌های همتا به همتای دارایی‌های دیجیتال اضافه کنند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

سال گذشته، بلاک چین اتریوم از مدل استخراج اثبات کار (PoW) خود به مدل اثبات سهام (PoS) با مصرف انرژی کارآمد تغییر کرد. نام این شبکه بازسازی شده Merge است.

خروج-Mainnet-Shadow-Fork-1 در حال نهایی شدن است :rocket::rocket::rocket:

طبق گزارش ها، توسعه دهندگان اتریوم به دنبال راه اندازی یک شبکه آزمایشی عمومی برای به روز رسانی شانگهای در ماه فوریه هستند.

با چند مشکل شروع شد زیرا پیکربندی به درستی در geth اعمال نشده بود (ما نادیده گرفتن پیکربندی شبکه اصلی را مجاز نمی‌دانیم). پیکربندی به درستی اعمال می شود و همه گره ها مطابقت دارند. ما برخی از گره های شیطانی را شروع خواهیم کرد.

— MariusVanDerWijden (@vdWijden) 23 ژانویه 2023

در ماه‌های آینده، بلاک چین به ارتقاء برای رفع چالش‌های کلیدی ادامه خواهد داد.

در PoS، اعتبارسنجی‌های بلاک چین توکن‌های اتر شخصی خود را برای ایجاد بلوک‌های جدید و تأیید تراکنش‌ها به اشتراک می‌گذارند. در ازای آن، سهامداران در توکن های شرط بندی شده خود، سود و جوایز دیگری دریافت می کنند.

تخمین زده می شود که 22.38 میلیارد دلار (تقریبا 1,82,520 کرور) توکن های اتر در حال حاضر در بلاک چین سهام دارند.

به محض اینکه ارتقای شانگهای فعال شد، به اعتبارسنجی‌های اتریوم این امکان را می‌دهد که انتخاب کنند آیا می‌خواهند توکن‌های خود را در انبار نگه دارند یا آن‌ها را پس بگیرند.

قبل از اجرای زنده، توسعه‌دهندگان باید مطمئن شوند که از هر گونه اشکال یا اشکالی که می‌تواند بر عملیات آن در زمان استقرار نهایی تأثیر بگذارد، عاری است و اینجاست که این فورک سایه به کار خواهد آمد.

توسعه‌دهنده اتریوم که از توئیتر @vdWijden استفاده می‌کند، این توسعه را تایید کرد و در عین حال فاش کرد که shadow fork با برخی مشکلات فنی مواجه شده است.