اخراج کارکنان توییتر: درخواست شرکت‌ها برای تحقیر مدیریت ایلان ماسک برای جلب رضایت کارکنان سابق توییتر

کیتی برک، مدیر ارشد مردمی شرکت نرم‌افزار آمریکایی Hubspot، ماسک را به دلیل گزارش‌هایی که او گروهی از کارمندان خود را اخراج کرده و در کانال‌های داخلی Slack از او انتقاد کرده بودند، انتقاد کرد. رویترز نتوانست این گزارش ها را تأیید کند.

او در پستی در لینکدین نوشت: به عنوان یک رهبر، مورد انتقاد قرار گرفتن بخشی از کار شماست. “رهبران بزرگ تشخیص می‌دهند که بحث و اختلاف نظر شما را بهتر می‌کند و بخشی از فرآیند است. اگر مکانی را می‌خواهید که بتوانید (البته به شیوه‌ای واضح و مهربانانه) با مردم مخالفت کنید، HubSpot استخدام می‌کند.”

در CoderPad، ما معتقدیم که مهارت‌های شما همه چیز را می‌گوید. نه در جایی که می‌نشینید. نه اگر در محل کار بخوابید. نه 7 روز در هفته به مدت 18 ساعت در روز.”

سایر شرکت ها نیز رویکرد مشابهی را در مورد Hubspot در نظر گرفته اند.

فرصت جاسوسی، برخی از شرکت‌ها اکنون در تلاش هستند تا با توسل به تحقیر روش‌های ثروتمندترین فرد جهان، استعدادهای با تجربه مهندسی را جذب کنند.

توییتر و ماسک به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

کاهش انبوه مشاغل و استعفای عمومی در توییتر باعث نگرانی این شرکت در مورد اخراج کارکنان حیاتی و ترس از اینکه شبکه اجتماعی “میدان شهر” با مشکلات فنی مواجه شود، شده است.

سایر شرکت های بزرگ فناوری ایالات متحده از جمله متا و آمازون نیز هزاران کارمند خود را در هفته های اخیر به دلیل شرایط نامطمئن اقتصادی اخراج کرده اند.

مایکل وینینگ، مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری و ابری ایالات متحده کالیکس، رویدادهای اخیر توییتر را «ناراحت‌کننده» توصیف کرد و به استخدام‌کنندگان جدید قول داد که از فرهنگ شرکتی که «با اعضای تیم ما شروع می‌شود» در یک پست مشابه در لینکدین لذت ببرند.

آیا سبک مدیریت عضلانی ایلان ماسک را به تعویق انداخته اید؟ به سمت ما حرکت کنید! این همان زمینی است که توسط شرکت‌های فن‌آوری گرسنه از استعداد استفاده می‌شود که تلاش می‌کنند هزاران کارمند سابق توییتر را که توسط شرکت رسانه‌های اجتماعی تحت مالک جدیدش اخراج شده‌اند، جذب کنند.

وینینگ به رویترز گفت: «از دیدگاه ما، این یک فرصت عالی است، زیرا افرادی که قبلاً با ما صحبت نمی‌کردند، سرخورده شده‌اند و نگاه می‌کنند. “فرهنگ سمی مردم را وادار می کند که می گویند “دیگر نه.”

توییتر مدیران ارشد را اخراج کرده و با هشداری کوچک، پس از تسلط ماسک بر پلت فرم رسانه های اجتماعی، مشاغل خود را کاهش داده است. حدود نیمی از نیروی کار – حدود 3700 کارمند – اخراج شده اند.

اما انتقاد عمومی از ماسک، تقاضای شدید در بخش‌هایی از صنعت برای کارگران دیجیتالی بسیار ماهر را برجسته می‌کند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ریچاردسون با استناد به ممنوعیت اولیه ماسک برای کار از راه دور، تصاحب ماسک را به عنوان یک “s* نمایش” که “به طرز وحشتناکی ناامید کننده، افسرده کننده و بی انگیزه” بود.

گزارش اخیر از شرکت تحلیل بازار گارتنر نشان می‌دهد که نرخ فرسایش بالا و موجی از تلاش‌های دیجیتالی‌سازی در سراسر کسب‌وکار و دولت، بازاری «فوق‌رقابتی» برای استعدادهای فنی ایجاد کرده است.

گزارش شده است که صدها نفر دیگر در نتیجه اصلاحات گسترده او ترک کرده اند. روز دوشنبه، رئیس عملیات فرانسه آخرین مدیر ارشدی بود که ترک کرد.

آماندا ریچاردسون، مدیر عامل استارت آپ نرم افزار استخدام CoderPad، نامه ای سرگشاده به ترک کنندگان توییتر منتشر کرد.

تا اواخر روز دوشنبه، پست برک بیش از 35000 واکنش مثبت در لینکدین به همراه داشت.