اریکسون سرمایه گذاری در تحقیقات شبکه 6G در بریتانیا را اعلام کرد و با دانشگاه ها همکاری خواهد کرد

دولت بریتانیا که برای حمایت از بودجه تحقیقات علمی پس از برگزیت تلاش می‌کند، گفت که سرمایه‌گذاری اریکسون یک «رای اعتماد بزرگ» در بخش مخابرات این کشور است و افزود که به زودی استراتژی فناوری 6G را منتشر خواهد کرد.

او گفت که گروه جدید 17 سایت تحقیقاتی موجود اریکسون در 12 کشور را تکمیل خواهد کرد.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در اوایل سال جاری، اریکسون اعلام کرد که انتظار دارد در سال 2022 تعداد مشترکان تلفن همراه 5G جهانی به بیش از 1 میلیارد برسد که با پذیرش بیشتر در چین و آمریکای شمالی کمک می کند. این شرکت در گزارش تحرک دوسالانه خود اعلام کرد، اقتصاد جهانی ضعیف تر و ابهامات ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، برآورد آن را برای سال 2022 حدود 100 میلیون کاهش داد.

او گفت که دانشگاه‌های شریک احتمالی شامل سوری، بریستول و منچستر هستند و افزود که معمولاً از تعامل با محققان تا توسعه فناوری تجاری 8 تا 10 سال طول می‌کشد.

پیتر جانسون، سردبیر اجرایی گزارش در مصاحبه ای در آن زمان اظهار داشت که فشار اپراتورهای مخابراتی برای پایین آوردن قیمت 5G و گوشی به 120 دلار (تقریبا 10000 روپیه) به پذیرش 5G کمک کرده است. چین در سال 2021 حدود 270 میلیون کاربر در مقایسه با آمریکای شمالی اضافه کرد که 65 میلیون کاربر اضافه کرد.

کاترین آینلی، مدیرعامل اریکسون در بریتانیا و ایرلند، گفت که دانشگاه‌های بریتانیا در حال انجام تحقیقات جهانی در مورد برخی از فناوری‌هایی هستند که زیربنای شبکه‌های نسل بعدی هستند.

این سازنده تجهیزات شبکه روز سه شنبه گفت که اریکسون میلیون ها پوند در تحقیقات تلفن همراه 6G در بریتانیا سرمایه گذاری خواهد کرد و با دانشگاه ها در زمینه امنیت سخت افزاری، هوش مصنوعی و شبکه های شناختی و محاسبات کوانتومی همکاری می کند. این شرکت سوئدی که تجهیزات 5G را برای هر چهار شبکه تلفن همراه بریتانیا تامین می‌کند، گفت که این ابتکار 10 ساله به توسعه نسل بعدی شبکه‌های 6G کمک می‌کند، که انتظار می‌رود در حدود سال 2030 به صورت تجاری در دسترس باشند.

او گفت: “ما تیمی متشکل از 20 محقق باتجربه را در اینجا در بریتانیا ایجاد خواهیم کرد و همچنین به دنبال حمایت مالی از دانشجویان نیز خواهیم بود.” تمرکز اولیه ما روی شبکه 6G و امنیت سخت افزار خواهد بود.