استعفای رئیس فرانسه در توییتر در میان اخراج‌های دسته جمعی و پیام خروج توئیتر

او درباره شرایط خروجش توضیح بیشتری نداد و از گفتن اینکه توییتر چند نفر را قبل یا بعد از تصاحب شرکت ماسک در ماه گذشته در فرانسه استخدام کرده است، خودداری کرد.

برای اخراج چند کارمند در مدت 30 روز، شرکت ها باید رویه های خاصی را نیز دنبال کنند که مستلزم اطلاع رسانی به کارکنان، نمایندگان کارکنان و وزارت کار است.

© تامسون رویترز 2022

این بدان معناست که کل فرآیند حداقل چندین هفته و تا چندین ماه طول می کشد.

در 10 نوامبر، ماسک در ایمیلی به کارمندان نوشت: «مدیران لیست استثنائات را برای بررسی و تایید برای من ارسال خواهند کرد.

او به کارمندان گفت که در نظر داشته باشند که آیا می‌خواهند در «ساعت‌های طولانی کار با شدت بالا» باقی بمانند یا یک بسته اخراج سه ماهه دریافت کنند.

توییتر از زمانی که ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، مدیریت را بر عهده گرفت، دست انداز زیادی داشت.

اخیراً گزارش شده است که ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر از مدیران خواسته است تا کار از راه دور اعضای تیم خود را با مسئولیت شغلی خود تأیید کنند. هفته گذشته، ماسک در ایمیلی به کارمندان خود گفت: “در مورد کار از راه دور، تنها چیزی که برای تایید لازم است این است که مدیر شما مسئولیت اطمینان از اینکه شما در حال انجام یک مشارکت عالی هستید را بپذیرد. همچنین انتظار می رود که جلسات حضوری داشته باشید. با همکاران خود در یک آهنگ معقول، ایده آل در هفته، اما نه کمتر از یک بار در ماه.”

ویل در پیامی جداگانه به رویترز تایید کرد که توئیتر را ترک می کند.

سخنگوی توییتر در فرانسه از زمان تصاحب ماسک در ماه اکتبر تاکنون به پیام‌هایی که به دنبال اظهارنظر هستند، پاسخ نداده است.

ویل روز یکشنبه در توییتر خود از تیمش در فرانسه که در هفت سال گذشته رهبری کرده بود، تشکر کرد: «تمام شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

قوانین کار در فرانسه از اخراج کارمندان دائمی یک شبه شرکت ها جلوگیری می کند. شرکت‌های مستقر در فرانسه باید به طور رسمی به کارکنان بگویند که قصد دارند برنامه‌های خود را زودتر از موعد اخراج کنند، معمولاً از طریق نامه‌ای همراه با تأیید دریافت.

دیمین ویل، رئیس عملیات فرانسوی توییتر، گفت که در حال ترک این پلتفرم رسانه اجتماعی است که مالک جدید آن، ایلان ماسک اخیراً مدیران ارشد را اخراج کرده و مشاغل خود را به شدت کاهش داده است.

آنها همچنین باید بسته به ماهیت اخراج و سابقه کار کارکنان، به دوره های اطلاع رسانی خاصی احترام بگذارند.

وی افزود: با خطر بیان واضحات، هر مدیری که به دروغ ادعا کند که فردی که به آنها گزارش می دهد کار عالی انجام می دهد یا اینکه یک نقش مشخص ضروری است، چه از راه دور یا نه، از شرکت خارج می شود. توسط The Verge.

کارمندان را به نصف کاهش داده است، در حالی که ماسک احتمال ورشکستگی پلتفرم رسانه های اجتماعی را مطرح کرده است.