استفاده از ChatGPT در دانشگاه فرانسه به دلیل نگرانی در مورد کلاهبرداری، سرقت ادبی ممنوع شد

ChatGPT یک برنامه رایگان است که تقریباً در مورد هر موضوعی در پاسخ به یک درخواست، از جمله مقالات، مقالات، جوک ها و حتی شعر، متن اصلی را تولید می کند و نگرانی هایی را در سراسر صنایع در مورد سرقت ادبی ایجاد می کند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

طبق گزارش های رسانه های ایالات متحده، ChatGPT قبلاً در برخی از مدارس دولتی در شهر نیویورک و سیاتل ممنوع شده است، در حالی که چندین دانشگاه ایالات متحده اعلام کرده اند که قصد دارند کمتر ارزیابی های خود را در خانه انجام دهند و مقاله های دست نویس و امتحانات شفاهی بیشتری را انجام دهند.

مایکروسافت هفته گذشته سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری بیشتری را در OpenAI – آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی پشت ChatGPT – بر اساس شرط‌بندی روی OpenAI تقریباً چهار سال پیش اعلام کرد، زمانی که یک میلیارد دلار (تقریباً 8200 کرور) برای شرکت استارت‌آپ اختصاص داد. – توسط ایلان ماسک تسلا و سرمایه گذار سام آلتمن تاسیس شد.

Sciences Po که پردیس اصلی آن در پاریس است، اضافه کرد که مجازات استفاده از این نرم افزار ممکن است تا حد محرومیت از مؤسسه یا حتی از آموزش عالی فرانسه در کل باشد.

Sciences Po گفت: “بدون ارجاع شفاف، دانش آموزان از استفاده از نرم افزار برای تولید هر گونه کار یا ارائه مقاله، به جز برای اهداف دوره خاص، با نظارت مدیر دوره ممنوع هستند.” استفاده

در این بیانیه آمده است: «نرم افزار ChatGPT سؤالات مهمی را برای مربیان و محققان در سراسر جهان در رابطه با کلاهبرداری به طور کلی و به ویژه سرقت ادبی مطرح می کند.

Sciences Po، یکی از برترین دانشگاه‌های فرانسه، استفاده از ChatGPT، یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی را که می‌تواند نثر منسجمی تولید کند، برای جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت ادبی ممنوع کرده است.

این دانشگاه روز جمعه اعلام کرد که مدرسه به همه دانشجویان و اساتید ایمیلی ارسال کرده و ممنوعیت ChatGPT و سایر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در Sciences Po را اعلام کرده است.