اسپانیا به فهرست کشورهایی می‌پیوندد که با CBDC‌ها آزمایش می‌کنند و برنامه‌های «عمده‌فروشی» را در نظر می‌گیرند.

BDE تصریح کرده است که این آزمایش تعهد “انحصاری” آن است در حالی که اتحادیه اروپا (EU) به تحقیق و توسعه خود در مورد آزمایش های بلاک چین یا رمزارز ادامه می دهد.

CBDC ها یا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی نماینده هر ارز فیات در یک شبکه بلاک چین هستند. CBDC های عمده فروشی به بانک های صادر کننده آنها اجازه می دهد تا ذخایر خود را نزد بانک مرکزی نگهداری کنند. این شکل از CBDC عمدتاً توسط مؤسسات مالی استفاده می شود، نه توسط عموم برای موارد استفاده روزمره.

در حالی که کشورهایی مانند جامائیکا و نیجریه قبلاً CBDC های خود را راه اندازی کرده اند، کشورهایی مانند هند، چین، پاکستان و ژاپن به سرعت در حال آزمایش CBDC های مربوطه خود هستند.

نتایج این پروژه به تحقیقات داخلی که BDE در مورد ارزهای دیجیتال انجام می دهد اضافه می کند. هدف این است که بفهمیم آیا CBDC ها می توانند سیستم های اقتصاد دیجیتال موجود را بهبود بخشند یا خیر.

انتظار می‌رود که تراکنش‌ها از طریق CBDC، روند را سریع‌تر کند و در عین حال، تمام سوابق ذخیره‌شده در بلاک چین را شفاف و غیرقابل تغییر نگه دارد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

شرکت‌هایی که علاقه‌مند به شرکت با BDE در این آزمون هستند، موظفند جزئیات نحوه مشارکت خود را تا 31 ژانویه 2023 ارسال کنند.

بانک اسپانیا (BDE) قصد خود را برای راه اندازی یک برنامه آزمایشی به زودی ابراز کرده است که موارد استفاده از CBDC عمده فروشی را بررسی می کند. بانک مرکزی از سازمان‌های فین‌تک محلی پیشنهادهایی برای همکاری درخواست کرده است که به طور بالقوه می‌تواند به مقامات در انجام بررسی‌های دقیق در مورد CBDC آینده آن کمک کند. لیست کشورهایی که با پول دیجیتال مبتنی بر بلاک چین مربوطه خود را آزمایش می کنند، در زمان های اخیر در حال رشد بوده است. اسپانیا آخرین کشوری است که به این فهرست پیوسته است.

با این حال، قابل توجه است که اسپانیا تنها کشوری است که یک CBDC عمده فروشی را آزمایش می کند، که برای بانک ها مفید است، برخلاف CBDC های سنتی که برای اهداف تجاری تجارت می کنند.

BDE سه نقطه تمرکز را برای متن آزمایشات CBDC اسپانیا ذکر کرده است. کوین تلگراف در گزارشی گفت که اینها عبارتند از – تحریک حرکت وجوه، بررسی استفاده از CBDC در تسهیل انحلال امور مالی، و بررسی مزایا و معایب معرفی یک CBDC عمده فروشی.