اطلاعات 6 لک هندی دزدیده شده، تا کنون در بازارهای بات فروخته شده است. مطالعات نشان می دهد که حدود 50 لک کاربر در سطح جهانی تحت تأثیر قرار گرفته اند

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

و پس از فروش ربات، به خریدار تضمین می‌کنند که اطلاعات قربانی تا زمانی که دستگاه آن‌ها توسط ربات آلوده شده باشد، به‌روزرسانی خواهد شد.»

قوانین امنیت سایبری هند در اوایل سال جاری تشدید شده است و تیم واکنش اضطراری کامپیوتری هند (CERT) از شرکت‌های فناوری می‌خواهد نقض داده‌ها را ظرف شش ساعت پس از مشاهده چنین حوادثی گزارش کنند و گزارش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را به مدت شش ماه حفظ کنند.

محققان NordVPN در مطالعه خود 667 میلیون کوکی، 81000 اثر انگشت دیجیتال، 538000 فرم تکمیل خودکار، اسکرین شات های متعدد از دستگاه و عکس های دوربین وب کم پیدا کردند.

به گفته یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات VPN در جهان، NordVPN، حدود پنج میلیون نفر در سراسر جهان تا به امروز داده های آنها دزدیده شده و در بازار ربات فروخته شده است، که 6 میلیون از آنها از هند هستند، که این کشور را به بدترین کشور آسیب دیده تبدیل می کند.

بازارهای ربات توسط هکرها برای فروش داده های دزدیده شده از دستگاه های قربانیان با بدافزار ربات استفاده می شود.

به گزارش تایمز آو ایندیا، یک هفته پس از حمله باج افزار به AIIMS، شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) با حدود 6000 تلاش برای هک در 24 ساعت در 30 نوامبر مواجه شد.

Marijus Briedis، مدیر ارشد فناوری در NordVPN گفت: «آنچه بازارهای ربات را از سایر بازارهای وب تاریک متمایز می کند این است که آنها می توانند حجم زیادی از داده ها را در مورد یک فرد در یک مکان دریافت کنند.

مطالعه NordVPN سه بازار اصلی ربات – بازار جنسیس، بازار روسیه، و 2Easy – را بررسی کرد و لاگین‌های دزدیده شده از جمله حساب‌های گوگل، مایکروسافت و فیس‌بوک را پیدا کرد.

هند مدتی است که با نگرانی های امنیت سایبری دست و پنجه نرم می کند. یک مقام ارشد پلیس به رویترز گفت که در ماه گذشته، چندین سرور انستیتوی علوم پزشکی سراسر هند (AIMS)، یک بیمارستان دولتی فدرال که برای وزرا، سیاستمداران و عموم مردم سروکار دارد، در 23 نوامبر آلوده شدند.

NordVPN داده های چهار سال گذشته را ردیابی کرده است، از زمانی که بازارهای ربات در سال 2018 راه اندازی شدند.

مطالعه NordVPN، از Nord Security لیتوانی، بیان کرد که داده‌های دزدیده شده شامل ورود کاربران، کوکی‌ها، اثر انگشت دیجیتال، عکس‌های صفحه و سایر اطلاعات با میانگین قیمت هویت دیجیتالی یک فرد، روپیه است. 490.